Dashcam advies

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Dashcam advies



Bericht door gsm »

Ik wil weer een dashcam in de bus hebben maar er zijn er zoveel dat ik de bomen door het bos niet meer zie dus wie wil mij helpen ?
Ik had een Quintezz die voor mij goed werkte, geen HD maar duidelijk beeld met automatisch nachtzicht en simpel te bedienen. Helaas is die kapot gegaan na een firmware update.
Wie heeft advies ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Dashcam advies



Bericht door Johny_Boy »

Wij laten zelf DEZE...in onze camper plaatsen.

Alle Functies van deze Dashcam

Weten nog niet of het "de beste" is..., maar heb er wel een goed vertrouwen in. :wink:


Groetjes,
Indy
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Rijhuis
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 22:37
Locatie: Peer (België)

Re: Dashcam advies



Bericht door Rijhuis »

Wij hebben een (goedkope) König Full HD dashboard camera en die is waardeloos! Wij zijn ook benieuwd naar de ervaring van anderen.
De helft van de mensen is slimmer dan gemiddeld, de andere helft is dommer.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Dashcam advies



Bericht door hurktoilet »

Omdat ik nog niet weet of ik dashcam filmen echt wil gaan doen, probeer ik nu eerst wat mijn mobieltje plus de autogard app van een euro of 6. Eerste ervaring: bij gemiddelde omstandigheden best aardig, maar in bosrijk gebied of bij slecht weer al snel te donker. Maar ik heb nog niet met instellingen gespeeld.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
eigenhymer
Berichten: 1023
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 16:28

Re: Dashcam advies



Bericht door eigenhymer »

mijn oude samsung s4 met de app roadar werkt perfect,scherp beeld en veel instellingen aan te passen met deze app
Ik heb een fotografisch geheugen maar de laatste tijd hapert de harddisk steeds meer....
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Dashcam advies



Bericht door jmkoole »

Dashcam DOD LS460W is een goede keus.
Zoek even naar filmpjes op YouTube...
Het is belangrijk dat je details zoals een kenteken kunt ontcijferen. Ook in de schemering en in het donker wil je een goed beeld hebben. Daar is die DOD erg goed in.

http://dutchdashcam.webklik.nl/page/wel ... cam-kopen-
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Dashcam advies



Bericht door Going »

Ook is het aan te bevelen om er een met GPS registratie te nemen. Mijn chineze multimedia radio neemt het perfect met Android software App installed.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Dashcam advies



Bericht door gsm »

Bedankt voor de reacties, de DOD vind ik te prijzig als je dat vergelijkt met de Quintezz die bij Kruitvat €30 was
Ik begrijp alle waarde naar zijn geld maar ik schreef al dat de Quintezz voor mij voldeed
Ook GPS is voor mij niet belangrijk, ik heb wel een GPS tracker in de bus zitten.
Wat ik al schreef ik zie door de bomen het bos niet meer en daarmee bedoel ik er zijn zoveel clonen die op elkaar lijken.
Zo heb ik hier een K6000 liggen met een waardeloos nachtzicht en dan moet ik de IR apart aan zetten, dus een clone van slechte kwaliteit maar ook de Iconbit DVR FHD LX is niet wat ik verwacht en ook bij die moet ik de IR apart aanzetten.
Beiden heb ik te leen gekregen en gaan dus terug.
Ik zoek dus een vergelijkbare of de Quintezz die ik had omdat die voor mij goed genoeg was en de IR automatisch aan gaan als het donker wordt en het beeld niet zichtbaar is tijdens het rijden omdat je het klepje dicht kan doen.
Het probleem is waar haal ik een echte Quitezz en dus geen clone of wie weet een vergelijkbare ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Dashcam advies



Bericht door jmkoole »

Als je graag 30 euro wilt weggooien, ga je gang...
Kruitvat levert je een speelgoed dashcam die ongetwijfeld een opname maakt, waar van je op verjaardagen een hoop plezier hebt. Wanneer je de opname echt nodig hebt, vanwege een verkeersincident of schade aan de camper, dan moet je - ook op enige afstand - een kenteken kunnen lezen. Zonder kenteken kun je fijn naar de auto van de veroorzaker blijven kijken, maar valt er juridisch niets te beginnen. En daarvoor koop je zo'n dashcam nou juist...
Zelf heb ik geen dashcam. Ik heb geen behoefte aan zo'n goedkoop nepkastje aan de voorruit en voor een echte heb ik het geld niet over. Hoe vaak zal de gemiddelde chauffeur een opname nodig hebben denk je? Vergelijk de opnames nou eerst maar eens goed.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Dashcam advies



Bericht door gsm »

Éénzijdig verhaal, sorrie
Ik schrijf nergens dat ik het wil voor schade gevallen en ik schrijf dat ik tevreden was met de Quintezz en dat jij een nummerplaat wil lezen in geval van schade laat mij koud ik gebruik hem omdat wij in Zweden altijd rondrijden en daar veel wild te zien is.
Dat is mij geen €100-€200 waard en dat is mijn goed recht maar heb je een beter alternatief tegen een redelijke prijs dan wil ik dat best in overweging nemen vandaar advies gevraagd
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Dashcam advies



Bericht door jmkoole »

Tja, het is een goedbedoeld advies. Je schreef ook niet dat je wild gaat filmen in Zweden. Nou niet het eerste waar ik aan dacht...
Koop lekker die Kruidvat dashcam en have fun ermee...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Dashcam advies



Bericht door Charm »

Ook wij hebben een 'boventallige' smartphone (Galaxy S2) daarvoor ingezet met de gratis app DailyRoads Voyager.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    Transitje
    Berichten: 4387
    Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
    Locatie: Apeldoorn

    Re: Dashcam advies



    Bericht door Transitje »

    Ik heb de DOD LS460W in de linkerbovenhoek van de bus zitten, aan en uit zetten gaat automatisch met het omdraaien van de contactsleutel, daar heb ik geen omkijken naar. Hij zit daar vrijwel altijd, alleen in Luxemburg, Duitsland en Portugal haal ik hem eraf, vanwege waarschuwingen van de ANWB.
    Op extra mooie routes, zoals langs de Douro, zet ik er een andere DSkaart in die ik later naar de computer overzet, dan kan ik thuis nog een keer genieten.
    Het beeld van deze camera vind ik heel goed, alles is te lezen, alleen moet je daarvoor het beeld soms wel even stilzetten om kentekens en degelijke echt duidelijk te lezen.
    Groeten

    Klaas
    Gebruikersavatar
    Mijlpaal
    Berichten: 320
    Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
    Locatie: Het Westen

    Re: Dashcam advies



    Bericht door Mijlpaal »

    Ook in het bezit van die Dutchcam-camera DOD-LS460W. Beeld is van hoge kwaliteit, en ook zoals Transitje al aangaf makkelijk te bedienen.
    Heb alleen last dat bij hobbelende wegen (en die zijn er veel in Europa) (kennelijk) de voorruit er voor zorgt dat het beeld niet altijd stabiel is. Op vlakke wegen nergens last van. In de vorige camper trad dit probleem niet op, dus kennelijk heeft dit te maken hoe de voorruit geplaatst is.
    Plaats reactie