Overal 230Volt?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Overal 230 volt



Bericht door Johny_Boy »

@Druivenplukker,

Dank je..., wij denken ook dat we een mooi camper gaan krijgen. Wij willen het graag allemaal goed voor elkaar hebben en mijn man zegt ook snel.... doe maar ..., maar ik wil toch wel graag weten of het ook echt nodig is. Wanneer zo.., geen probleem, bij twijrel...even aan anderen vragen die er meer verstand van hebben... en wanneer niet nodig....het geld lekker aan andere zaken uitgeven of in de kjip houden... :P

@Toon
Dat heb ik mij ook afgevraagd.... 300W aan panelen i.p.v. 200W.... ook al eens aan de dealer gezegd.
In alles wat naar voren komt in dit topic en wat ik zelf ook al steeds vermoedde, zijn wij met 300W toch beter af..

Wanneer ik de beste man spreek, dan ga ik dit zeker nog weer even in overleg ....

Beiden bedankt voor het meedenken... :thumbup:
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Overal 230 volt



Bericht door seth_space »

Ik wilo zelf eigenlijk voor de opvolger van de powerbutler gaan. (tenminste specifiek voor het E-Bike deel van de vraag)
http://powerbutler.co.nz/

De uitvinder is helaas net overleden en de verkoop ligt stil in Duitsland.
https://www.youtube.com/watch?v=R61c6eNIZ4k
https://www.youtube.com/watch?v=4x5mPteoNWs

Het rendement is veel hoger dan eerst 12Volt opschroeven naar 230Volt en dan weer terug schroeven naar bijv 36Volt ( afhankelijk van merk fiets)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Overal 230Volt?



Bericht door staal571 »

De Powerbutler is en werkt perfect ik heb hem nu ruim 1 jaar in gebruik, eerst werkte hij niet goed met onze ION Batavus systeem,heb toen vorig jaar contact gehad met Dhr Tief en ben toen met de camper een paar dagen naar Wilhelmshaven gegaan en heb ter plaatse bij Dhr Tief de boel laten aanpassen.
Ik lees nu dat hij helaas overleden is, zou het niet door een andere firma overgenomen worden ?

Gr Peter
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Overal 230Volt?



Bericht door Johny_Boy »

Heb nu het hele verhaal van Rudie gelezen... en eerlijk gezegd? Het duizelt mij allemaal... Niet om de schrijfwijze van Rudie en anderen..., maar omdat zij te kundig zijn voor mij... Moeilijk lezen voor een 'leek"

Maar door de letters heen begrijp ik het nu toch beter... en deze Powerbutler kwam ook al eerder in dit topic voorbij van Seth-Space en nu ... nu ik het nogmaals op mij in laat werken...is het toch echt wel een héél mooi ding. Zeker omdat het ook nog eens gewoon via de sigarettenoplader kan...

Maar ja... op dit moment niet te bestellen... . Nu maar hopen dat een ander het overneemt? en het daardoor toch weer op de markt komt.

Alles nog maar eens rustig op mij in laten werken en zeker ook nog in gesprek gaan met de dealer... Wordt kort dag..., want de camper wordt volgende week of de week daarop bij hun verwacht... :clap:

Groetjes,
Indy
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Overal 230Volt?



Bericht door blizard »

Stuur em nou een pb, met de gegdvens van je fiets, het is niet zo ingewikkeld.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overal 230Volt?



Bericht door Cee Pee »

Of je besteld gewoon een 12 volt fiets acculader.
Ik gebruik hem nu een jaar en gaat prima.
https://www.e-4motion.com/webshop/index ... 43&lang=NL
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Overal 230Volt?



Bericht door seth_space »

Die link geeft wat weinig info. Hoeveel volt en Amp is de output van die lader.
Prijs is in ieder geval interessant. Op welk merk fiets gebruik je die?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overal 230Volt?



Bericht door Cee Pee »

Op de achterkant staat INPUT:12VDC 10A. 120W
OUTPUT:+36V 2A
Ik gebruik hem voor mijn Pointer City Bike.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overal 230Volt?



Bericht door Cee Pee »

Hier de link naar de hele serie daar staat wat meer info bij.
https://www.e-4motion.com/webshop/index ... 04&lang=NL
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Overal 230Volt?



Bericht door gjvonk »

Dankjewel, hier ben ik naar op zoek.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overal 230Volt?



Bericht door Cee Pee »

:thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Overal 230Volt?



Bericht door Johny_Boy »

Iedereen ontzettend bedankt voor het reageren op mijn vraag..., wat nu achteraf helemaal niet nodig bleek te zijn...!

In het contact met mijn dealer, gaf hij aan dat hij een fout had gemaakt. Had in ons verhaal er even niet aan gedacht dat wij een "powerpakket" in onze camper hadden besteld en dit houdt in dat daar dan al een 1800 Watt zuivere sinus bij zit aangesloten!

En ik? Tja... heb dit allemaal wel besteld... want ging in deze er helemaal vanuit dat "power" héél veel opslag voor stroom was ... :oops:

Ben inmiddels door dit draadje wel veel wijzer geworden...., dus in die zin is het niet voor niets geweest. :wink:

Het probleem van opladen van de fiets... is dus opgelost! :cheers:
Vriendelijke groet,
John en Indy
Plaats reactie