Luidsprekers onder hefbed

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Luidsprekers onder hefbed



Bericht door jurgenc »

We hebben enkel speakers vooraan in onze MH (Itineo integraal). Als de kinderen tijdens het rijden de muziek willen horen, moet het volume nogal hoog worden gezet.
Ik denk er sterk aan om vlakbij hun zitbank speakers te plaatsen en zo de algemene muziekkwaliteit te verhogen.
Ik zie twee mogelijkheden ofwel opbouw luidsprekers ofwel inbouw speakers in de plastic schelp onder het hefbed.
Iemand ervaring, tips ...? Is dat stevig genoeg, vibreert dat niet teveel ...
Gr en alvast bedankt. Jurgen
H20
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Luidsprekers onder hefbed



Bericht door Richie »

Ik ken de indeling niet, maar een simpele hint is: hoe dichter zij bij de speakers zitten, hoe zachter deze hoeven te spelen.
A, scheelt jullie de overtollige geluiden.
B, let erop dat je hún volume dan ook goed in de gaten houd: oortjes van kinderen zijn erg kwetsbaar.
(dat een volwassene zijn oren evt. verneu.t moet ie zelf weten, kinderen snappen dat helaas niet :wink: )

Opbouw speakers voorzien van een nette klankkast van hout klinkt een heel stuk aangenamer als een plastic bakkie eromheen.
Onderin hefbad uh hefbed, kan als je daarvoor ruimte hebt.
Waarschijnlijk zal het geluid ook daar wel netjes klinken doordat er erg gedempt wordt van bovenaf (matras e.d.)Mooste is misschien een laagweergever (bass-speakertje) in of onder de zitting maken, en 2 heel kleine tweeters (hoogweergave) bovenin, gericht naar de kinderen.

Als de radio een bluetooth verbinding kan maken, zou je kunnen overwegen om een los Bluetooth
spaekertje
te kopen.
Die kan je dan overal voor gebruiken: voor de kinderen, buiten op tafel, maar ook in je woongedeelte op elke handige plek....
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Luidsprekers onder hefbed



Bericht door jurgenc »

Inderdaad, ik wil hun oren niet om zeep helpen.
De Bluetooth oplossing overwogen we zelf ook. Maar de radio heeft geen Bluetooth noch een koptelefoonaansluiting.
H20
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Luidsprekers onder hefbed



Bericht door Richie »

Dan heb je waarschijnlijk wél de mogelijkheid om "front" en "Rear" speakers aan te sluiten. (front heb je natuurlijk al, anders hoor je nu ook niks :mrgreen: ).
Zo ja, zou ik er 2 bijplaatsen.... liefst in de buurt van de kids. (naar smaak van je zelf :-) )
Zo kan je hen achter wel geluid geven, terwijl je voor niets of bijvoorbeeld heel weinig volume geeft.
Áls je dus rear en front hebt, regel je dat met de "fader" die in je menu van de radio zit.
Net als Bass, mid, Treble, volume, balance, loudness, zit daar ook de functie fader.
Die "fader" regelt het geluidsniveau van voor en achter.

Heb je een typenummer en merk van de radio, dan kunnen we hier even meekijken.... :wink:
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Luidsprekers onder hefbed



Bericht door jurgenc »

Het is een kenwood kdc 110u.
Rear speakers (en bv een sub...) kunnen allemaal worden aangesloten. Het is alleen vnl waar ik die rears kan wegwerken. Ik zou ze graag in die plastic schelp wegwerken ofwel op een andere plek, maar zonder kostbare kastruimte op te offeren.
H20
Gebruikersavatar
klaasv
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 21:51
Locatie: Grimbergen

Re: Luidsprekers onder hefbed



Bericht door klaasv »

Ik heb een keer op het Franse Itineo forum gezien dat iemand dat zo gedaan had. Dat leek vrij eenvoudig en werkte goed volgens mij. Ik wilde het ook doen, maar is er uiteindelijk nooit van gekomen en nu luisteren ze vooral hun eigen muziek en roepen ze soms of het zachter kan :-B
Carthago E-line
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Luidsprekers onder hefbed



Bericht door martinb007 »

He, wat een leuk idee! Bedankt voor de tip, ga ik ook zo uitvoeren want de speakers in de deuren zijn echt flut en onder de hoogslaper heb ik meer dan voldoende ruimte.


Groet, MartinB007
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Luidsprekers onder hefbed



Bericht door jurgenc »

Ik heb die foto's op de Franse forum ook gezien. Ben er zelf ook nog niet aan begonnen, is ook niet dringend.

Martinb007, laat maar eens wat feedback horen als je ze hebt geïnstalleerd en hoe het je bevalt (stevigheid van de bevestiging, resonantie ...)
H20
Rudolf
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 11:22

Re: Luidsprekers onder hefbed



Bericht door Rudolf »

Ik heb ze in mijn Hymer standaard in het hefbed zitten. Geeft perfect geluid mede door demping van het matras denk ik. Geen last van trillingen en dergelijke.

Succes!
Ik rijd met een Hymer B 704 SL 2018
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Luidsprekers onder hefbed



Bericht door jurgenc »

Heb uiteindelijk de luidsprekers in de plastic schelp onder het hefbed geïnstalleerd. Geeft heel wat beter geluid nu met de twee bijkomende boxen.
Hopelijk vallen ze er niet uit in de toekomst. :mrgreen:
H20
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Luidsprekers onder hefbed



Bericht door Will »

Hallo,

Wij gebruiken al een paar jaar een i- pad met een boombox op bluetooth.
Deze box kan je neer zetten waar je maar wilt.
In de sigaretten aansteker heb ik een usb hub gestoken en gebruik ik de i-pad als radio, en aan de stroom als televisie met een app van Ziggo.
Geen gedoe meer met cd's want die staan op de i-pad, en een duur tv abbonement spaar je hier ook mee uit.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Plaats reactie