Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51307
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt



Bericht door Kroppie »

net als die dure merkkleding, ze doen of elke imitatie een gemiste originele is, nou ik denk dat ik zeker weet van niet, ik denk zelf dat de originele populairder worden door de imi,s(kijk eens de mijne is een echte)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt



Bericht door Aloys »

eef van baal schreef:alleen jammer voor die mensen die denken dat ze legaal bezig zijn, en nu geen beeld meer hebben.
Eef, waarom zouden ze geen beeld meer hebben? Die apparaten werken nog steeds, alleen is een aantal webshops gestopt met
de verkoop ervan. Je kunt ze dus iets moeilijker kopen (hoewel, ze liggen nog steeds bij de Mediamarkt in de schappen).
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Toedeledoki

Re: Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt



Bericht door Toedeledoki »

Het lijkt bijna of Eef banden heeft met de stichting Brein...

Zoals gezegd: Het meeste wat deze mediaspelers kunnen is legaal. Het zijn namelijk gewoon Android toestellen. NPO, Ziggo, Netflix etc... Een prima alternatief voor de te dure schotel installatie.

Kodi op zich is ook niet illegaal. Alleen zijn er plugins die illegale streams aanbieden. En die werken nog steeds prima :cheers:
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt



Bericht door eef van baal »

nou Paul ik heb Spotnet dat zegt al genoeg.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt



Bericht door faalhaas »

De distributeurs rekenen zich rijk op de downloads. Ze analyseren het verkeer van torrents (dus peer to peer) verkeer. Dat is vrij eenvoudig omdat een torrent zijn broertjes en zusjes meldt.
Wat ze niet kunnen meten van buitenaf maar een aanname voor maken is het verkeer voor newsgroups.

Nu gaan ze er vanuit dat als 15000 mensen een film downloaden dat ze 15000 keer de opbrengst van een bioscoop bezoek missen. En dat dat dus de derving is.
Dat is natuurlijk quatch, van die 15000 downloads is nog geen 98% bekeken door publiek dat er toch niet voor naar de bioscoop zou gaan. Is een film echt de moeite dan ga je wel, ook als je hem kan downloaden. Gewoon voor de ervaring en de kwaliteit.

Het downloaden is veelal om de wachttijd tot beschikbaarheid te beslechten. Want waarom moet die film eerst een jaar oud zijn voor hij op dvd komt, en 2 jaar voordat hij op Netflix komt? Of 3 jaar voor hij op tv komt?
Dat is vasthouden aan een achterhaald model dat niet langer houdbaar is.

Het gros van wil best betalen voor de content, de ontbreken van beschikbaarheid is dan het probleem.

De directeur van Dutch Filmworks was een tijd geleden aan het klagen over de downloads van de film Michiel de Ruyter. Zijn stelling was: hij stond op VideoLand, dus hij was beschikbaar.
Die stelling was waar, maar ook weer niet. Om die film te kijken was een VideoLand abonnement nodig (€10 per maand) en moest een premium aankoop worden gedaan à€7 om die film eenmalig te kunnen zien. En destijds nog zonder Chromecast ondersteuning.
Als je als distributeur denkt dat dat 'beschikbaar stellen' is dan heb je je niet goed laten informeren.

Illegale download zal altijd blijven, met positief beleid kan de industrie het echter wel verminderen.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt



Bericht door eef van baal »

de een vind een slot uit en weer een ander de sleutel.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Toedeledoki

Re: Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt



Bericht door Toedeledoki »

eef van baal schreef:nou Paul ik heb Spotnet dat zegt al genoeg.
Ik ook :wink:

En alles wat ik download kan ik dan door het hele huis afspelen met mijn mooie mediaspelers :D
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt



Bericht door Gino608D »

Kodi gebruiken en vervolgens Exodus installeren, zodat je alles online kunt kijken. Werkt goed en niks meer vooraf downloaden.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
The traveller
Berichten: 84
Lid geworden op: za 22 apr 2017, 23:51

Re: Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt



Bericht door The traveller »

Gino608D schreef:Kodi gebruiken en vervolgens Exodus installeren, zodat je alles online kunt kijken. Werkt goed en niks meer vooraf downloaden.
Idd gebruik ik ook en een media kastje van ali en een hotspot versterker,leuk in het buitenland


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Aanbieders illegale mediaspelers massaal gestopt



Bericht door Gino608D »

Ik gebruik een Raspberry Pi met daarop OSMC.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Plaats reactie