Joyne wordt definitief concurrent van Canal Digitaal

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Joyne wordt definitief concurrent van Canal Digitaal



Bericht door komtwelgoed »

In Totaal TV is vandaag het volgende te lezen:

Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal

Nederland krijgt definitief een tweede aanbieder van satelliettelevisie. Joyne is het bedrijf dat voor het eerst sinds het bestaan CanalDigitaal met een eigen zenderaanbod gaat concurreren.

Joyne laat aan Totaal TV weten dat het zenderaanbod uiterlijk in juli voor de satellietkijker beschikbaar komt. Het zenderaanbod bestaat in ieder geval uit de zenders van NPO, RTL en SBS Broadcasting. Daarnaast heeft Joyne ook distributieovereenkomsten met Discovery Networks Benelux en FOX Sports bereikt. Over prijzen en abonnementsvormen kan Joyne op dit moment nog geen mededelingen doen. Opvallend is wel de overeenkomst met Discovery Networks. De contentaanbieder ligt men diverse partijen in de clinch over het vernieuwen van doorgifte-afspraken. Hieronder bevindt zich ook M7 Group dat eigenaar van CanalDigitaal is. Door de overeenkomst met Joyne blijven zenders als Discovery en Eurosport voor de Nederlandse markt via de satelliet beschikbaar.


Eutelsat

Joyne gaat het zenderaanbod in eigen beheer via de satelliet uitzenden. Het heeft hiervoor een overeenkomst met satellietbedrijf Eutelsat gesloten. De satelliet waarop Joyne gaat uitzenden is de Eutelsat 9B satelliet op 9 graden oost. Voor deze satellietpositie is om meerdere redenen bewust gekozen. De satelliet is één van de nieuwste satellieten die in Europa actief is. Hierdoor kan Joyne voor langere tijd de zenders via dezelfde transponders en met dezelfde footprint aan klanten aanbieden. Die footprint, zeg maar het ontvanhstgebied van een satelliet, is het tweede grote pluspunt. De satelliet kan namelijk met kleinere schotelantennes in Nederland ontvangen worden. Voor recreatief gebruik zijn nog meer voordelen. Zo kan men met een 60cm schotel in vakantiegebieden in Europa, inclusief zuidwest Europa en Scandinavië, naar het toekomstig zenderaanbod van Joyne kijken. Tot ver in Turkije en in Marokko is ontvangst met een 80cm schotel goed mogelijk. Nadeel is wel dat veel bestaande in Nederland kijkende satelliethuishoudens die besluiten van de diensten van Joyne gebruik te gaan maken de schotelantenne opnieuw moeten uitrichten. Om ook ontvangst van de ongecodeerde Duitse zenders op de Astra1-satelliet te behouden, dient men ook een kleine investering in het plaatsen van een extra LNB te doen. Ook gelijktijdig ontvangst van de Eutelsat 9B, Astra1 met Duitse zenders en de Astra2 met Britse zenders blijft met een iets hogere investering mogelijk. Joyne heeft vanwege praktische redenen voor de Eutelsat 9B en niet voor de Hotbird-satelliet van satellietbedrijf Eutelsat. gekozen. Dat heeft te maken met beschikbare bandbreedte op de Hotbird. Joyne heeft met Eutelsat een huurovereenkomst voor meerdere transponder gesloten en heeft voldoende ruimteom het zenderaanbod verder uit te breiden.

Codering

Joyne heeft Totaal TV laten weten op korte termijn niet alleen meer informatie over het zenderaanbod maar ook over technische details, waaronder de codering, bekend te maken. Wel laat het bedrijf weten dat satellietkijkers die beschikken over een HD-satellietontvanger met CI-slot geen nieuwe ontvanger hoeven te kopen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door KTManiac »

Kijk nauwelijks TV onderweg, maar toch: Goed nieuws! :thumbup:
Werd hoog tijd dat er wat concurrentie bij kwam. Ik denk nl niet dat TV via internet op hele korte termijn satelliet TV volledig gaat vervangen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door Cee Pee »

De sateliet kun je ook in onbewoonde gebieden ontvangen, voor daar een beetje snel internet is zijn we decennia's verder.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door komtwelgoed »

Hier de footprint van de Eutelsat 9e.
Een totaal overzicht van Europa en een detail van Zuid-Europa.
Bijlagen
Eutelsat 9e Zuid-Europa.png
Eutelsat 9e Zuid-Europa.png (453.95 KiB) 6417 keer bekeken
Eutelsat 9.png
Eutelsat 9.png (515.1 KiB) 6417 keer bekeken
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door KTManiac »

Cee Pee schreef:De sateliet kun je ook in onbewoonde gebieden ontvangen, voor daar een beetje snel internet is zijn we decennia's verder.
Dabbedoellik inderdaad.
Ze zullen wel met een scherp aanbod moeten komen.
Denk dat ze in een markt zitten die voornamelijk prijsgedreven is als ik hier de sfeer een beetje proef. :wink: :-B

Ik zie ze alleen niet met een dermate scherp aanbod komen dat ze mij al klant gaan krijgen.
Ik kijk dermate weinig dat de laatste keer dat ik een CD recreatie abbo had TV kijken me zo'n 100 Euro per uur heeft gekost.... :DD
Kijk niet op een dubbeltje maar dat vond ik toch wat overdreven, opgezegd dus en nog geen seconde gemist.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door Bob Diesel »

Liever gisteren als vandaag

Maar toch eerst :!: zien ,dan geloven

Maar goed nieuws, betere ontvangst met een schotel van normale afmeting
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door komtwelgoed »

Zowel CanalDigitaal als Joyne zitten niet te wachten op klanten die voor een abonnement geen dubbeltje over hebben. Die mogen gratis naar BVN kijken.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door KTManiac »

Snap ik, lig ik ook niet wakker van hoor. :D
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door Cee Pee »

Ik zit al zo'n vijftien jaar tot tevredenheid bij CanalDigitaal zowel voor thuis als de camper.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door komtwelgoed »

En met het monoblock GT-MO3 ontvang je naast de Eutelsat 9 ook de Eutelsat 13 (Hotbird) perfect met een schotel van 60cm.
Dus behalve de Nederlandse zenders op de 9e samen met heel veel fta-zenders ook de honderden fta-zenders van de Hotbird.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door hathi »

komtwelgoed schreef:Zowel CanalDigitaal als Joyne zitten niet te wachten op klanten die voor een abonnement geen dubbeltje over hebben. Die mogen gratis naar BVN kijken.
En daar hebben ze ook nog gelijk in,voor wat hoort wat,maar ik ben al tevreden ,met CD
Hans
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door jmkoole »

Cee Pee schreef:De sateliet kun je ook in onbewoonde gebieden ontvangen, voor daar een beetje snel internet is zijn we decennia's verder.
In onbewoonde gebieden zal weinig interesse bestaan...
:wink:
Internet ontwikkelt zich steeds sneller en sneller. Het zou me niets verbazen als Joyne flopt. Mensen die een schotel hebben hebben meestal ook een abonnement. Als dat functioneert stappen die niet zo maar over. Of het moet veel goedkoper zijn.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door Cee Pee »

Je weet precies wat ik er mee bedoel, er zijn nog steeds meer plaatsen op de wereld waar geen internet bereik is dan plaatsen waar dit wel is.
En wat Joyne betreft, als die een betere dekking heeft kon je nog wel een een rare bek trekken.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal



Bericht door KTManiac »

jmkoole schreef:Als dat functioneert stappen die niet zo maar over. Of het moet veel goedkoper zijn.
Mwah, lees hier eens een paar topics door waarin over verschillende zaken de vraag gesteld wordt "Wat is de beste ....?"
Binnen 3 posts gaat het vaak alleen nog maar over "Wat is de goedkoopste....?"
Plaats reactie