Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Lexrt
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 21 aug 2013, 8:36
Locatie: Best

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door Lexrt »

Heren ik lees over Online.nl en Canal Digitaal was me niet bekend. Ik heb nu Ziggo tv, internet ,40 mbs, onbeperkt bellen met een vast toestel voor € 55 en Canal Digitaal apart voor € 19,95. Indien ik alles optel ben ik ongeveer € 25 per maand goedkoper uit. Mijn vraag hoe is het met de kwaliteit van het internet en de kwaliteit van de tv uitzendingen, veel storingen of niet meer dan bij een ander, snelheid internet etc. Ging overstappen zonder problemen.

Graag hoor ik hoe een en ander verlopen is.

Groeten Lexrt
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door Marius HRL »

Kijk even goed naar je betalingen en of je tijdig melding kreeg van een tariefsaanpassing

Hier staan twee tariefoverzichten:
Januari 2017 en juni 2017 https://www.online.nl/klantenservice/tarieven/

Ik heb dus (ook) ADSL 10 Mbs

Tot december 2016 werd maandelijks afgeboekt : € 19,95
Met ingang van december 2016 was de afboeking : € 23,00
Het tarief per 1 juni 2017 kost het abonnement : € 27,50 (excl. € 4,50 korting)
Alleen deze laatste prijsverhoging werd aangekondigd.
38% prijsverhoging, omdat ze het product (ooit) gaan verbeteren.......
Een soort onvrijwillige crowdfunding.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door Marius HRL »

@ Lexrt
Ik had ook Ziggo kabel-TV en heb m'n CD-abonnement omgezet naar een CD HD-Light-pakket.
Kwaliteit stabiel, behalve bij extreme neerslag.....

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
veldzicht
Berichten: 292
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 10:22
Locatie: Zaandam

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door veldzicht »

@hathi
Ik had nog even moeten vermelden dat ik van CD een tweede kaart heb voor een tweede toestel thuis. De prijs voor deze kaart is vorig jaar ook behoorlijk verhoogd.

Ik zal thuis mijn abo gegevens nog eens goed checken. Ik denk dat er diverse tarieven worden gehanteerd, omdat er blijkbaar over te onderhandelen valt.

Groet, Nico
Nico en Marga Vaal reizen met een Hymer B514 2,8JTD Automaat van 2004.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door JoopBrekken »

Klopt, als je zegt dat je wil opzeggen komen ze met aanbiedingen. Niet te snel happen en er komt nog een betere!
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door Marius HRL »

In een brief, die ik kreeg over die prijsverhoging van Online, stond dat ik kon bellen voor een beter persoonlijk aanbod.
Nieuwsgierig als ik was, belde ik.
Er was geen snellere ADSL-verbinding beschikbaar dan de huidige 10 Mb/s-verbinding.
Wel kon ik, via de eveneens in ons huis aanwezige glasvezelaansluiting, sneller internet krijgen. De medewerkster van de klantenservice bedacht vervolgens dat hun glasvezelinternetaanbieding niet interessant voor mij zou zijn. Online levert alleen glasvezelinternet in combinatie met Interactieve televisie. En als je al TV hebt via CanalDigitaal......

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
veldzicht
Berichten: 292
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 10:22
Locatie: Zaandam

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door veldzicht »

Gister even gebeld met Online. De door een medewerkster toegezegde trouwe klant korting bleek niet op mijn factuur verwerkt te zijn. Wel de verhoging met €1 omdat ik blijkbaar een snellere internet verbinding kon krijgen . Van 10 mb adsl naar 30 mb adsl. Ik had daar al mijn twijfels over maar vond het de moeite waard om te proberen.

In het contact gister werd mij doodleuk verteld dat de trouwe klantkorting alleen geld als je bij Online een totaalpakket afneemt, dus incl. Tv.

De medewerker wilde niet begrijpen dat het vreemd is om tv zowel van Online als van CD af te nemen. Hij werd kribbig omdat ik het volgens hem niet begreep. Ik heb het gesprek met de man beeindigd en een klacht ingediend .

Ik kom wel op de afhandeling hiervan terug.
Zijn er meer met een soortgelijke ervaring ?

Groet, Nico
Nico en Marga Vaal reizen met een Hymer B514 2,8JTD Automaat van 2004.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door hathi »

Mss een troost Nico........... dit jaar,gaan bijna alle providers,hun tarieven verhogen,en mss word CD dan toch weer de goedkoopste :o
Hans
Gebruikersavatar
veldzicht
Berichten: 292
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 10:22
Locatie: Zaandam

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door veldzicht »

Beste Hathi
Ik heb geen klacht over CD hoor, maar juist over Online omdat deze een tariefsverhoging heeft doorgevoerd van 15 %. En Online en CD zijn van dezelfde eigenaar , en van Online betrek ik internet (ADSL) en vaste telefonie.

Groet, Nico



Groet, Nico
Nico en Marga Vaal reizen met een Hymer B514 2,8JTD Automaat van 2004.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door hathi »

Waarom dan niet het totaal pakket van CD met on line,dat Moët toch goedkoper zijn alles in een bij CD,of krijgen wij nu ook ruzie,net als aan de telefoon? :lolno:
Hans
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door Marius HRL »

Ik meldde ook al dat Online vreemd bezig is als ze klanten die al satelliet-TV hebben via CD proberen te verplichten ook nog interactieve TV via glasvezel af te nemen.
De Online-helpdesk levert slechte dienstverlening. Er is formeel zowel korting voor CD-klanten op ADSL-internet als een iets hogere korting voor CD-klanten op de combi van glasvezel-internet en interactieve TV.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
veldzicht
Berichten: 292
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 10:22
Locatie: Zaandam

Re: Canal Digitaal en Online.nl prijsverhoging en korting



Bericht door veldzicht »

Ik heb inmiddels via email een reactie ontvangen. Was door de laatste medewerker foutief geinformeerd. Krijg alsnog de tariefverhoging als korting weer vergoed. Ook gaat de €1 voor ADSL 30mb weer van de rekening af, want sneller dan 10mb is bij ons niet mogelijk. In de praktijk is de download snelheid hier 7mb. Ik ben dus ook door de eerste medewerker foutief geinformeerd.

Zoals Marius al zei , een slechte dienstverlening van de helpdesk bij Online !
Helaas draait alles om de beheersing van de kosten en verliest men de kwaliteit volledig uit het oog. Maar ja dat is nou eenmaal een gevolg van de marktwerking. Soms verlang ik gewoon weer toe naar de tijd dat we maar 1 aanbieder hadden. Waren we misschien wat meer kwijt, maar wat een rust zou dat betekenen en wat een tijd zouden we extra te besteden hebben !

Groet, Nico
Nico en Marga Vaal reizen met een Hymer B514 2,8JTD Automaat van 2004.
Plaats reactie