Help: Oyster kan Sat 3 niet meer vinden

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Sanyu
Berichten: 32
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:18

Help: Oyster kan Sat 3 niet meer vinden



Bericht door Sanyu »

Hallo beste campervrienden.

Ik heb sinds 2012 een Oyster digital schotel op mijn camper. Voor 1 1/2 jaar bij BM in Rijssen een hd decoder gekocht en door hen laten installeren. Sindsdien prachtige ontvangst. Voor ik van huis vertrok de schotel getest en het was prima. Ook op de eerste camping prachtige ontvangst. De tweede dag geen beeld en de schotel bleef zoeken. Ook vandaag geen beeld en de schotel bleef wederom zoeken. Steeds maar weer de schotel in laten klappen enz. Geen resultaat. Een reset uitgevoerd door op de twee knoppen van het infra rode ontvangertje tegelijk tien seconden in te drukken, maar ook dat gaf geen resultaat.
De laatste maal laten zoeken en voor het eerst kwam op de tv de mededeling " kortsluiting lnb " ik word er zo moedeloos van. We hadden al veel pech voor we goed en wel op vakantie gingen. Wie o wie heeft een positief antwoord voor obs. Twee vrouwen die zich aardig redden met de camper, maar dit niet kunnen bevatten. Help!
Ik wacht met smart op de oplossing of is die er niet?
Groetjes, Sanyu
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Help, Oyster kan Sat.3 niet meer vinden



Bericht door javanes »

Probleem lijkt in de coaxkabel te zitten of de lnb maakt kortsluiting.
Begin eens met de controle van de F-stekker aan de coaxkabel besturingskast of sat ontvanger.
Afbeelding

Als die in orde is moet je het dak op om die coaxkabel bij de lnb te controleren.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Sanyu
Berichten: 32
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:18

Re: Help, Oyster kan Sat.3 niet meer vinden



Bericht door Sanyu »

Goedeavond,

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik ga morgen proberen uit te voeten wat u aangedragen heeft. Het is nu donker en het dak op zie ik nu niet zitten. Ik hou u op de hoogte.

Groetjes, Sanyu
drokkies
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 jun 2008, 21:23

Re: Help: Oyster kan Sat 3 niet meer vinden



Bericht door drokkies »

Ik heb dit ook gehad
BM Sat gebeld en die helpen je aan de telefoon
Heeft te maken met een code getal op je display
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2876
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Help: Oyster kan Sat 3 niet meer vinden



Bericht door mmdem »

Beste Sanyu,

Hoe zuidelijk sta je?
Is de software van de ontvanger recent geupdate?
Heb je een fastscan uitgevoerd van de zenderlijst?
Staat de LNB in de goede stand voor je huidige positie?

Allemaal belangrijke zaken als je geen ontvangst hebt..
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Sanyu
Berichten: 32
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:18

Re: Help: Oyster kan Sat 3 niet meer vinden



Bericht door Sanyu »

Hallo,

Sorry dat ik nu pas antwoord. Kon echt niet eerder.
Ik sta in Noord-Frankrijk. Ik heb gisteren nog de heren van BM Sat in Rijssen gemaild. Heel aardig en ze hebben mij een file gestuurd om de receiver te updaten. Helaas heeft ook dit niet geholpen. Via Frank van 4campers.nl uiteindelijk de suggestie gehad om de lnb te vervangen.
Ook een hele behulpzame man met een fantastische service. Misschien is dit de oplossing?
K lees het graag.
Bij voorbaat dank en groetjes,

Sanyu
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Help: Oyster kan Sat 3 niet meer vinden



Bericht door Rob66 »

Nog een tip! Controleer de f-connector van de lnb. Het wil namelijk wel eens gebeuren dat de kabel uit de connector "valt". Je kan het zien als het "pikje" in de plug kort is. Te kort om nog verbinding te maken in de connector van de lnb en gaat in de plug scheefzitten en veroorzaakt dan kortsluiting. De oplossing is dan de kabel weer in de plug te drukken zodat het pikje weer naar buiten komt.
Eigenlijk zou je de connector bij een dealer moeten laten vervangen of als je handig bent kan je het misschien ook wel zelf.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Sanyu
Berichten: 32
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:18

Re: Help: Oyster kan Sat 3 niet meer vinden



Bericht door Sanyu »

Hallo Rob,

Dank u voor de reactie. Ik zal dus het dak op moeten begrijp ik. Nou, dat wordt wat voor twee vrouwen in de leeftijd van 68 jaar. De receiver gaf inderdaad twee keer aan dat er kortsluiting was van de LNB. Morgen maar proberen het dak op te komen en dan maar hopen dat ik het kan vinden. Ik weet precies wat u bedoelt met wat je moet zien aan de connector.
Misschien dat de eigenaresse van de camping een hoge trap heeft. Kunt u niet even naar Frankrijk komen. Ik zorg voor de koffie :lol:
Slaap lekker en groetjes,

Sanyu
Plaats reactie