Werklamp: extra achteruitrijverlichting

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
awaza
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 19 jul 2015, 11:09
Locatie: Zaandam

Re: Werklamp: extra achteruitrijverlichting



Bericht door awaza »

Ziet er netjes uit !!

Allard
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Lodewijk22
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 10:51

Re: Werklamp: extra achteruitrijverlichting



Bericht door Lodewijk22 »

M2 schreef:En zo is het uiteindelijk geworden.
Heb 2 voetjes gemaakt en op het dak gekit met Bison Polymax. Een alu-profiel van 1 meter bij 2x2 zwart gespoten en daarin bevestigd. De lampen op de uiteinden en de snoeren netjes door het profiel laten lopen. Door een dubbele dakdoorvoer naar binnen. De kabel naar voren was onderhand het meeste gepruts.
Ik heb vanaf de huishoudaccu's (onder de bijrijdersstoel)een kabel (met zekering) naar het dashboard laten lopen en vanaf de schakelaars naar de lampen.
Omdat ik ze goed in zicht wilde hebben heb ik ze gemonteerd boven de pook. Dat ging ook prima want ik kon dat kapje er zo af trekken.
Om te voorkomen dat ik per ongeluk een schakelaar indruk in de Gotthardtunnel en vervolgens het ongeluk van de eeuw op mijn geweten heb, heb ik er 2 gemonteerd. Beide moeten ingeschakeld zijn anders werken de lampen niet.
Op deze manier kan ik de lampen te allen tijde gebruiken, dus ook zonder eerst het contact in te schakelen, in de achteruit, verlichting aan, en noem maar op.

Oh ja, en ze geven een bal licht.....
Camper_Ledworklights_3.jpg
Dat ziet er goed uit! Waar heb je ze uiteindelijk gehaald? Zag dat ze bij Mudlight in de aanbieding zijn. Zijn dat dezelfde?

http://mudlight.nl/aanbieding
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Werklamp: extra achteruitrijverlichting



Bericht door faalhaas »

Ik heb er 2 vergelijkbare onder hangen, geschakeld op de achteruit.

Bij mijn APK, 3 weken geleden, wilde de keurmeester zich er zonder twijfel van overtuigen nadat er geen andere manier was dan de versnelling in achteruit om die lampen aan te zetten.

Hij vertelde dat een extra schakelaar om bij de reguliere achteruitrijlampen ook de werklichten aan te zetten prima is, maar dat ze niet aan mogen zonder de achteruit in te schakelen.

Of dat een regel is, of zijn interpretatie weet ik niet. Maar hij heeft vast wel ergens een punt.

Overigens was hij ook van mening dat de led-balk die bij ons op het dak staat voor vooruit niet aan zou moeten mogen zonder dat ook het dimlicht brand. Dat heb ik om die reden nu anders aangesloten.
Plaats reactie