Huishoudaccu laden tijdens rijden via omvormer?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Huishoudaccu laden tijdens rijden via omvormer?



Bericht door myway »

Wat ik begrepen heb is dat het voorlopig bij deze twee blijft, er stond nog een 100 Amp in de planning.
Maar 50 Amp laden zal voor de meesten meer als voldoende zijn.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2634
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Huishoudaccu laden tijdens rijden via omvormer?



Bericht door jan- »

Toen ik begon heb ik er ook over na gedacht om via de omvormer de accu te laden: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 81#p916681
Maar het busje dat ik kocht had al een hele dikke kabel naar achteren lopen en na praktijkmetingen zag ik niet echt voordelen en is het daarom maar bij een scheidingsrelais gebleven. Maar met zo'n moderne dynamoregeling zou het dus wel eens handig kunnen zijn.

Als je de laptop via een omvormer tijdens het rijden laadt zit je ook met 230V. Maar er zijn ook simpele omvormers die van 12V 19V of zo kunnen maken voor het laden van je laptop.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Huishoudaccu laden tijdens rijden via omvormer?



Bericht door kampo »

Voor als je interesse zou hebben heb ik hier een paar foto’s van dit Buck Boost alternatief op de MB Sprinter in €6.
Als je goed kijkt zie je op de startaccu (links minpool) ook de fabrieks meetshunt van Mercedes staan waarmee ze de dynamo aansturen.
De Sprinter dynamo heeft een CAN/LIN gestuurde regelaar. Die programmeren ze softwarematig volgens het accutype LZ of AGM.
Op die wijze kunnen ze ook een accumanagement instellen per versie zoals voor de start stop optie en die met recuperatie van remenergie.

In de Buck Boost van Victron zit een trilling sensor ter vervanging van de D+detectie.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Huishoudaccu laden tijdens rijden via omvormer?



Bericht door Hoofdnoorman »

Mooie bijdrage :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie