Wijziging zoekfrequentie Alden, Crystop, Teleco...

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Wijziging zoekfrequentie Alden, Crystop, Teleco...



Bericht door Remmi »

In december hebben er bij SES Astra opnieuw wijzigingen plaats gevonden.
Bij deze transponder aanpassing is dezelfde zoekfrequentie, die normaal voor het vinden van Astra 23.5 noodzakelijk is ook op de Astra 28.2 satelliet op geschakeld. Om deze reden vinden er veel installaties de satelliet Astra 23.5 niet meer en blijven op Astra 28.2 staan.
De besturing geeft gewoon aan “satelliet gevonden” maar er worden geen zenders ontvangen.

De meeste (echter niet alle!) kunnen middels een update nieuw ingesteld worden.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Wijziging zoekfrequentie ALDEN, Crystop, Teleco...



Bericht door komtwelgoed »

Het is gewoon een prutsmanier hoe die automatische schotels een satelliet zoeken. De klant is telkens de dupe en kan zijn portemonnee trekken om het zaakje weer werkend te krijgen om nog maar te zwijgen over het ongemak dat er keer op keer is. Je bent helemaal de klos als je in het buitenland op vakantie bent.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wijziging zoekfrequentie ALDEN, Crystop, Teleco...



Bericht door Cee Pee »

:thumbup: En wederom een bevestiging dat mijn keuze voor een handbediende schotel de juiste was.:thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Travelghost
Berichten: 28
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 23:20

Re: Wijziging zoekfrequentie ALDEN, Crystop, Teleco...



Bericht door Travelghost »

------
Laatst gewijzigd door Travelghost op zo 12 feb 2017, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Wijziging zoekfrequentie ALDEN, Crystop, Teleco...



Bericht door Rob66 »

Bij de Crystop schotels en Mobiltech kan je de parameters zelf handmatig intoetsen. Voor de Satenne R2 is er een nieuwe blackbox met dvb-s tuner en touchscreen display zodat je dit ook zelf kan doen. Inderdaad, onderweg kan het heel frustrerend zijn als er weer eens wat gewijzigd wordt op de satelliet.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wijziging zoekfrequentie ALDEN, Crystop, Teleco...



Bericht door Cee Pee »

Travelghost schreef:Steek je nu jezelf een veer in de k*nt tis moeilijk bescheiden te blijven wanneer je zo goed bent als CeePee enz :-B :lol3:
Er hoeft helemaal geen veer in hoor maar het valt gewoon op dat de ontvangst problemen bij satelliet tv hoofdzakelijk voorkomen bij automatische schotels, bij handbediening hoor je er zelden over.
Laatst gewijzigd door Cee Pee op ma 06 feb 2017, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wijziging zoekfrequentie ALDEN, Crystop, Teleco...



Bericht door Bob Diesel »

De enigste chip,s die in je handen zitten
eet je dan ook meest al op ,, weinig aan te up daten :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Wijziging zoekfrequentie ALDEN, Crystop, Teleco...



Bericht door Lammerts »

Dag,
Onder een ander draadje heb ik, vanuit Spanje, al diverse keren gemeld, dat we problemen hebben met het vinden van Astra 3.
De ene keer gaat het goed, verzet je de camper een paar meter, is het weer hopeloos draaien van de schotel en vindt hij Astra 3 nooit ene keer.

De tv heeft een update gekregen. Het besturingskastje van de schotel laat frequentie 12.168 zien en dat zou inhouden, dat er geen update voor dit kastje nodig is.

We hebben een automatische Oyster schotel van 80 cm.

Er zit een optie op het besturingskastje van de schotel om de schotel handmatig te verzetten.
Kan iemand aanwijzingen geven, waar ik kan aflezen / zien waar de schotel op moet staan om Astra 3 te ontvangen ?
Wat ik moet doen ?

Met vriendelijke groet, Elze.
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Wijziging zoekfrequentie ALDEN, Crystop, Teleco...



Bericht door Remmi »

Rob66 schreef:Bij de Crystop schotels en Mobiltech kan je de parameters zelf handmatig intoetsen. ... Inderdaad, onderweg kan het heel frustrerend zijn als er weer eens wat gewijzigd wordt op de satelliet.
Ja Du kannst das und ich auch, aber ein normaler User :?:
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Wijziging zoekfrequentie ALDEN, Crystop, Teleco...



Bericht door LMC591A28JTD »

Is er ook een update voorde Maxview Seeker wireless? De laatste update die ik heb, is van juni 2016.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wijziging zoekfrequentie Alden, Crystop, Teleco...



Bericht door myway »

Lammerts schreef:Dag,
Onder een ander draadje heb ik, vanuit Spanje, al diverse keren gemeld, dat we problemen hebben met het vinden van Astra 3.
De ene keer gaat het goed, verzet je de camper een paar meter, is het weer hopeloos draaien van de schotel en vindt hij Astra 3 nooit ene keer.

De tv heeft een update gekregen. Het besturingskastje van de schotel laat frequentie 12.168 zien en dat zou inhouden, dat er geen update voor dit kastje nodig is.

We hebben een automatische Oyster schotel van 80 cm.

Er zit een optie op het besturingskastje van de schotel om de schotel handmatig te verzetten.
Kan iemand aanwijzingen geven, waar ik kan aflezen / zien waar de schotel op moet staan om Astra 3 te ontvangen ?
Wat ik moet doen ?

Met vriendelijke groet, Elze.
Ah dat verplaatsen en dan de satelliet wel vinden verklaart de optie die ik laatst van iemand kreeg.
Die gaf aan dat bij het zoeken de elevatie verstelling van sommige schotels iets te grof is voor het vinden van Astra 3.
Die verstelling zou zeker twee graden zijn, waardoor de schotel onder en de volgende keer boven de satelliet langs gaat.
Bij iets verplaatsen van het voertuig zou het dan mogelijk zijn dat hij er dan wel precies tussen zit.
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Wijziging zoekfrequentie Alden, Crystop, Teleco...



Bericht door Lammerts »

Goedenavond.......
Ik begrijp, dat de schotel wat kan overslaan, maar vaak als hij maar even signaal heeft, gaat hij zuiver zoeken.
Toch te gek voor woorden, dat je het voertuig moet gaan aanpassen.. ..

Vandaag zijn we verhuisd en het is nu helemaal hopeloos.
Astra 1 zegt ie, maar heeft de zenders van Astra 2.
Astra 3 kregen we er desondanks voor. NPO 1 gekeken. Tijdens het reclameblok naar 78 gezappt, komt Bloomberg ervoor i.p.v. tv Noord. Klopt totaal niet........willekeur.

Morgen terug naar fabrieksinstellingen en maar weer opnieuw beginnen. Het is om moe en moedeloos van de worden......

Canal Digitaal daar betaal ik toch niet voor......deze armoe.

M.de.gr. Elze.
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wijziging zoekfrequentie Alden, Crystop, Teleco...



Bericht door javanes »

Lammerts schreef: Canal Digitaal daar betaal ik toch niet voor......deze armoe.
In dit geval heeft CD er volgens mij niets mee te maken.
SES Astra is de schuldige.

En pas op met het terugzeten naar de fabrieksinstellingen. Als je opnieuw de zenderlijst gaat inlezen moet je er wel zeker van zijn dat de schotel op Astra 3 gericht staat.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Wijziging zoekfrequentie Alden, Crystop, Teleco...



Bericht door Lammerts »

Goed dan, geen verwijt naar Canal Digitaal......maar dat neemt niet weg, dat de automatische afschrijving door gaat en wij géén tv kunnen kijken.

Nu hebben we niks en met fabrieksinstellingen en een tv update krijgen we misschien weer wat......

M.vr.gr. Elze
"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Plaats reactie