Review EZwi-fi V4

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Peterr
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 14:41
Locatie: Schagen

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door Peterr »

Mickel Moen schreef: 3. Is er verschil bij de speedtest?

Daarvoor heb ik weer de KPN Fon als netwerk genomen. Hier met een signaalsterkte van respectievelijk 82% en 81%, dus vrijwel hetzelfde.

De onderste 4 op 18 feb zijn met de EZ en de bovenste 4 met de EnGenius.
Conclusie. Is de verbinding eenmaal gemaakt, dan is er geen verschil.
Mickel, mogelijk is van invloed de maximale bandbreedte waarvan je als Fon gebruiker in gunstige gevallen maximaal over kunt beschikken.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door Johny_Boy »

Dank je voor deze review Mickel Moen :thumbup:

Wij zijn alles aan het voorbereiden, om onze 1e camperreis zo goed mogelijk te laten verlopen. Hadden de EnGenius op het oog om te gaan kopen, maar zijn met deze review al omgeturnd de EZwi-fi V4 te kopen.

Eerlijk gezegd hebben wij er nog geen weet van wat ons allemaal te wachten staat :crazy: , maar doen ons best om de goed bedoelde adviezen hier op het forum met beide handen aan te grijpen. En hopen dan..., dat alles ook gaat werken... :think:

Groet,
John en Indy
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
t4-plezier
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 15:11
Locatie: Almere

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door t4-plezier »

Hartelijk dank voor je uitgebreide review Mickel Moen, je zou er nog een raspberry pi aan kunnen hangen met pi-hole, dat scheelt een berg advertenties en netto een veel sneller internet. :-B

Ik ga de EZwi-fi V4 ook bestellen, een vaste outdoor wifi-antenne hebben we al op de camper

Mvg,
Arjan
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door Mickel Moen »

Ik heb zelf geen raspberry. Mijn zoon wel. Ik heb niet direct behoefte om hier iets mee te doen, maar voel je uitgenodigd om hier jouw ervaringen te delen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door Kubo »

Ben benieuwd of de laatste beta software voor deV4 al vrijgegeven is.
De site van Ezwifi is wat rommelig op mijn vraag aan Ezwifi of er een melding op de site komt is niet duidelijk beantwoord .
Volgens mij loopt alles via een vertaal app.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door Mickel Moen »

Kubo.

Volgens mij staat jouw vraag en het antwoord nu op de site.

http://www.ezwifi.eu/what-why-how/frequ ... -questions

Gewoon in de gaten houden, of er in de interface een melding komt van een nieuwe versie.
Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
t4-plezier
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 15:11
Locatie: Almere

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door t4-plezier »

Hoi Geert,

De afgelopen dagen contact gehad met support van ezwifi, die overigens erg behulpzaam is.

Ik probeer de Hotspot Extender v4 via OpenVPN een tunnel op te laten zetten naar onze openvpn-server thuis. De ezwifi houdt het profiel niet vast, als ik bijvoorbeeld een laptop met de openvpn connectie laat zoeken, gaat het wel goed.

Nu komt binnenkort firmware 4.04 uit, waar weer een hoop verbeteringen in zitten.

Hopen dat het OpenVPN-gedeelte dan ook gefixt is ;-)

Ik heb ook nog even getest met onze 5 dBi outdoor omnidirectional antenna aan de ezwifi, ipv de meegeleverde buitenantenne, dit levert een enorme signaalverbetering op.


Mvg,
Arjan
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door Kubo »

Hallo Geert dat klopt.
Maar nu moet je de Ezwifi aansluiten om te zien of er nieuwe firmware is.
In het verleden zag je op de site dat er een nieuwe versie was met info wat er is veranderd.
Hoop dat ze dat weer doen.
Trouwens een mooie review van jouw hand.

Lex
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door Mickel Moen »

He arjan.

Van vpn heb ik geen verstand.

Ik ben wel nieuwsgierig naar die antenne van jou. Heb je een plaatje en meer gegevens.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
wopsop
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 15:06
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door wopsop »

Dag Geert,
Prachtige recensie, want we waren net op zoek naar een nieuw wifi-versterker. De onze, Turbowifi, werkte tot voor kort goed met onze Apple-producten, maar Apple ondersteunt de chip van Turbowifi niet meer. Wifi-ontvangst dus nul. Interessant vind ik dit in je recensie: 'een iPhone of een Android toestel met een simkaart aan te sluiten op de USB-poort verandert het apparaat meteen ook in een MIFI.'
Dat lijkt me mooi, want in Europa verandert er nogal wat op roaming-gebied. Bedankt, we gaan zeker kijken naar dit apparaat!
Groetjes
Walter & Janine
Wonend-werkend: Hymer Compact 478, Fiat Ducato 150 & lpg-tank, 2 daglichtpanelen (190w).
- Wonen & werken in een camper: https://www.facebook.com/smuikje
- Of kijk op: https://campersmuikjegaatlos.nl
De uitgevers en schrijvers van de e-reisboekenreeks over de Spaanse Costa de la Luz (Apple Book & pdf)
Gebruikersavatar
t4-plezier
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 15:11
Locatie: Almere

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door t4-plezier »

Hi Geert,

De antenne is een HP J8441a, hij is al bijna 10 jaar oud, ik kan me voorstellen dat er inmiddels alweer betere antennes te krijgen zijn :-B

Bijgevoegd is een foto van de antenne als we 'm op het dak hebben, tijdens het rijden halen we de antenne eraf.


Gr.Arjan
Bijlagen
wifi-antenne - op het dak.jpg
wifi-antenne op het dak
wifi-antenne - op het dak.jpg (32.23 KiB) 2357 keer bekeken
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door Mickel Moen »

Arjan,

Bedankt. Ik heb nog wel een vraag. Heb je beide antennes in dezelfde omstandigheden getest, dus op dezelfde plek/hoogte op het dak, want ik heb gemerkt, dat dat veel uitmaakt.

De antenne op twee meter of hoog in mijn hefdak op 3 meter maaktt wel degelijk verschil.

Verder ben ik wel benieuwd, als je in dezelfde omstandigheden test, hoeveel dan het verschil in percentages is. Ook een speedtest het verschil duidelijk maken. En en, is natuurlijk nog mooier.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
t4-plezier
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 15:11
Locatie: Almere

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door t4-plezier »

Geert,

Ja, beide antennes heb ik op dezelfde plek getest op dezelfde hoogte. Met de bijgeleverde antenne zie ik 4 kpn fon's, met onze buiten-antenne 6 stuks. Met de bijgeleverde antenne is het signaal niet hoger dan 20%, met de buitenantenne 50%. Weersomstandigheden tellen uiteraard enorm mee, met mooi weer is het signaal van beide antennes natuurlijk beter dan met regen. We zitten hier midden in een woonwijk met erg veel ssid's, een snelheidstest heeft niet veel zin, het blijft een momentopname.
Op de camperplaats kan je je antenne aan een hengel binden om zo hoog mogelijk te komen voor een zo goed mogelijk signaal.

Gr.Arjan
Gebruikersavatar
t4-plezier
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 15:11
Locatie: Almere

Re: Review EZwi-fi V4



Bericht door t4-plezier »

Geert, net nog wat anders getest. Als early adopter van Fon kregen we destijds een kleine richtantenne bij de La Fonera bijgeleverd. Dat was de zgn La Fontenna, een 6,5dBi directional antenna met 3 meter kabel. Deze antenne werkt verrassend goed op de ezwifi v4, zelfs nu het hard regent krijg ik een keihard signaal binnen. Ik zal van de week eens uitpeilen waar ik uitgekomen ben in de wijk. In ieder geval weer nieuwe Fon hotspots gevonden :-B

Misschien heb jij ook nog zo'n richtantenne liggen, ik begreep dat je er ook vroeg bij was met het Fon project.
Plaats reactie