nieuwe HD receiver

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjornb
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 26 aug 2016, 10:12

nieuwe HD receiver



Bericht door bjornb »

Ik sta op het punt om een tweede hands camper te kopen.
nu zit hier een oyster satelliet schotel op.
Nu gaf de verkopende partij aan dat het kastje en dergelijke vervangen moet worden wil je televisie willen kijken. Nu alleen duitse zenders

Wat zijn de kosten hiervan en hoe en waar regel ik dat.?
live life.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door appellover »

Heel veel mogelijke ontvangers,zelf heb ik Sab titan micro ,klein en kan op 12 volt,kost 53 €
Kan achter de tv of in kastje .Je hebt wel een cd kaartje nodig plus abonnement.
Challenger Genesis 388 eb 2016
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door reinolt »

Bij een Oyster Digital CI hoort dan een Oyster HD Europe.. die kost ca 400-500. Voor een Oyster Vision kun je elk merk gebruiken.
Is dus ook wel een beetje afhankelijk van het type Oyster schotel.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door MonRoe »

Waarschijnlijk wordt het besturingskastje bedoeld. Dit is afhankelijk hoe oud de sat installatie is. Als je het besturingskastje zoals hieronder hebt, dan heb je grote kans dat dit niet meer werkt of binnenkort er mee stopt
Afbeelding
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
veldzicht
Berichten: 292
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 10:22
Locatie: Zaandam

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door veldzicht »

@MonRoe
Dat lijkt me niet fijn. Ik heb zelf ook dit kastje met de Europakaart. Werkt bij mij naar volle tevredenheid in combinatie met Rebox hd receiver en dubbele lnb. Hoezo jouw pessimistische relaas? Moet ik me zorgen gaan maken of heb je gereageerd zonder je gedegen te verdiepen in de materie ? Ik hoop het laatste anders heb ik straks ook een probleem !

Groet, Nico
Nico en Marga Vaal reizen met een Hymer B514 2,8JTD Automaat van 2004.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door travelscout »

De M7-group (canaal digitaal) maakt vooralsnog geen gebruik van CI+ hardware (common interface).
Dit was wel in de planning om fraude (zoals "card sharing") verder te beperken.
Wellicht willen ze eerst de transfer van Astra 19 naar Astra 23 helemaal afronden.

Met een ontvanger met een losse CAM insteek moduul (waar je dan weer je CD-kaartje in stopt) voorkom je problemen.

http://www.totaaltv.nl/tests/m7-ci+-mod ... i+-module/
Paul.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door reinolt »

Hoe dan ook de TS zal een betere specificatie moeten geven van de apparatuur om een goed antwoord te krijgen.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo2016
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 14:00

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door Ricardo2016 »

Ik heb hetzelfde kastje als hierboven en dat is helemaal geen probleem. Automatisch stemt deze af op de Astra1 en daarna handmatig op de Astra3 zetten. Zo kan je netjes de HD Kanalen kijken van CD. Zo bespaar je een hoop geld wat niets van je systeem hoeft vervangen te worden.
Het handmatig omzetten van Astra1 naar Astra3 doe je door op het kastje 'handmatig satelliet zoeken' te zetten en dan 5 tikjes naar rechts en 2 tikjes naar beneden.
Zo ontvangen wij door heel Europa gewoon alle zenders. Het is wel aan handeling maar bespaart je wel een hoop geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door MonRoe »

Je hebt versies met een oude en een nieuwe chip. Kan goed zijn dat het systeem wat bij topicstarter in de camper zit, met een oude chip is. Die chip moet dan vervangen worden, als dat nog kan, want dat kan niet bij alle versies. Wij hebben de chip nog kunnen veranderen, maar er is wel bij gezegd dat het binnen twee jaar ook met deze chip en kast afgelopen zal zijn.

Als ik bij wwsat op de site kijk, die is al gestopt met het veranderen van de chips in deze systemen vanwege te veel problemen.
Nu gaat het bij ons ook niet altijd vlekkeloos, soms gaat het in één keer goed en een andere keer krijgen we met geen mogelijkheid astra 3 te pakken.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door reinolt »

reinolt schreef:Hoe dan ook de TS zal een betere specificatie moeten geven van de apparatuur om een goed antwoord te krijgen.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15350
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door Hoofdnoorman »

Getoonde Oyster schotels kunnen gewoon blijven werken. Zowel met de oude en de nieuwe chip.
Wel is het zo dat als de zoekcriteria op de Astra 1 satelliet zou gaan veranderen, er een probleem zou kunnen komen. Niet omdat het kastje het niet aankan, maar meer omdat de leverancier er geen software meer voor schrijft.
De kasten met de nieuwere "chip" zouden omgeprogrammeerd kunnen worden voor Astra 3. Helaas ben je dan aan de goden overgeleverd als je alleen Astra 3 wilt vinden, want in negen van de 10 gevallen hobbelt de schotel tijdens het fijnafstemmen er over heen.
Maar met een dubbele LNB waarbij je de Astra 1 LNB in de "meekijk" stand zet, krijg je een goed signaal op Astra 3 binnen. Ik kan vertellen dat met een 65 cm Oyster het ontvangst van Astra 3 in Benidorm nog beter is dan bij mij thuis waar ik een "Trollpakke" heb staan met 4 LNB's. Deze schotel is geknikt en ontvangt Thor 1 west, Sirius 5 oost, Astra 1 19 oost en Astra 3 23,5 oost. Zelfs Astra 2 kan er nog bij op 28 oost. Deze speciale schotel kan over een bereik van 40° al de daar aanwezige satellieten ontvangen, zij het natuurlijk niet allemaal optimaal.

Nu zijn er een paar mogelijkheden voor in de toekomst.
1. Om nog te kunnen blijven kijken naar HD/UHD, zal men tzt moeten overgaan van 8 PSK naar 16 PSK. Het betekent dat de schotels groter moeten worden. Maar ook dat veel ontvangers en schotelsoftware deze niet aan kunnen.
2. Men kan minder kanalen over 1 transponder sturen om aan de benodigde bitrate te voldoen. Hiervoor zal fusie tussen verschillende aanbieders nodig zijn. We gaan dan als het ware terug naar de begintijd van de satelliet. Films worden uitgezonden welke overal in Europa te ontvangen zijn met slechts verschil in het geluid en de ondertiteling.
3. Het terristrieel gaat de sat vervangen. De trend is er al. TV kijken op je mobiel. Mogelijk wordt het zo voordelig dat met 5, 6 of 7 G via GSM je overal in de wereld kunt kijken.
4. Iets waar ik zelf nog niet aan heb gedacht.

Resumerend TS:
Met de schotel die op jouw camper staat, kun je nog jaren vooruit. Zoals je al gelezen hebt, zal er af en toe een trucje moeten worden toegepast door handmatig scherp te stellen op de Astra 3 satelliet. Als je dat niet wil, zal je een nieuwe besturingskast moeten kopen. Ik meen dat deze rond de € 600,- is. Na een tiental malen handmatig bijregelen krijg je het "fingerspitzen gevoel". Vanzelfsprekend moet je wel wat inzicht hebben.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
veldzicht
Berichten: 292
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 10:22
Locatie: Zaandam

Re: nieuwe HD receiver



Bericht door veldzicht »

@Monroe,

Bedankt nog voor je reactie, zo jammer ...
Nico en Marga Vaal reizen met een Hymer B514 2,8JTD Automaat van 2004.
Plaats reactie