Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door Charles Franconi »

Hallo luitjes.
Onlangs heb ik een Oyster Vision skew 85 cm aangeschaft.

Bij de installateur na montage ontvangst geen probleem, evenals bij thuiskomst.
Begin van deze week nogmaals thuis alles uitgeprobeerd, incl. schotel, receiver en TV.
Geen probleem , dus op pad richting Ancona.
Halverwege Duitsland geen probleem, snel gevonden.
Bij Bazel snel gevonden, maar geen maximale ontvangst, maar dat had te maken met wat kale takken, dacht ik.
Gisteravond een plek gevonden met compleet vrij uitzicht. Ook hier redelijk snel gevonden.
Maar slechte ontvangst met zeer hakkelend beeld en wegvallen geluid. Overigens heeft de Skew wel gedraaid, zag ik tijdens het zoeken
Receiver gaf aan: Niveau 80, DVB op S 0 en op S2 90 dbi.

Daarna overgegaan op handmatig zoeken. Echter hierbij was op een gegeven moment geen beweging meer in de schotel te krijgen, ook niet meer in te klappen. Dus contact aan in de hoop dat ie zou inklappen. En gelukkig dat deed hij. Daarna nog een reset gedaan door alle 4 knoppen in te drukken maar geen resultaat.

Vandaag een nieuwe poging gewaagd bij Ravenna:
Na ca 10-15 minuten vind hij astra 3 (althans daar zocht hij op).
Niveau 20, Kwaliteit 0. handmatig geprobeerd e.e.a te verbeteren, maar kansloos.

Nu ben ik dus even qua mogelijkheden uitgeput.
IK heb hem zo laten instellen dat hij alleen op Astra 3 zoekt en als ik per ongeluk op een Astra 1 kanaal kom, hij dus niet gaat zoeken op Astra 1.

Heeft iemand de eenmalig in te stellen instellingen bij de hand, zodat ik die in ieder geval kan controleren/ herstellen en weet iemand wat het probleem kan zijn?

Groeten Charles
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door mmdem »

Tip: Zet in het menu van de schotel bediening de zoekfunctie op lokaal en kies het land waar je vertoeft.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
gerard1955
Berichten: 529
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 17:08
Locatie: Rijen (gilze-rijen)

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door gerard1955 »

Beste Charles. Erg vervelend zo kort na je start.
ik ben aan het google gegaan en zie verschillende soortgelijke verhalen/vragen.
De oplossing van het probleem is steeds te vinden in de afstelling van de software. Een verkeerde satelliet gekozen al dan niet per ongeluk.

Ook kun je bellen met ten haaft. Snelle en goede helpdesk.
Helaas zijn die pas maandag te bereiken.

Mijn mening is dus toch eens wijzigen in je menu vwb. De satelliet keuzes... ik heb een zelfde soort schotel 85 skew. Bij mij laat ik hem alles kiezen en werkt tot diep in noorwegen perfect. Het uitsluiten van astrale 1 kan wel eens de oorzaak zijn. Maar nogmaals...voor mij is het ook gissen.

Heel veel succes.
Ervaring is als een lamp op je rug; Het verlicht slechts de weg achter je!
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door Charles Franconi »

Morgen valt er niks te bellen (geen ontvangst op ferry naar Patras), dus dinsdag bellen met de monteur.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door JoopBrekken »

Charles, geen problemen met slecht weer gehad?
gerard1955
Berichten: 529
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 17:08
Locatie: Rijen (gilze-rijen)

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door gerard1955 »

:oops: tja..stom van me om maandag te benoemen voor het bellen naar de helpdesk :bang: :
toch succes met het oplossen
Ervaring is als een lamp op je rug; Het verlicht slechts de weg achter je!
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door Charles Franconi »

Heerlijk geslapen in onze Minoan cabine.
Niks geen storm zoals Teuntje.
Varen net een kwartier geleden de haven van Igouminitsa uit.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door Charles Franconi »

Het probleem van mijn nieuwe Oyster skew is vooralsnog provisorisch opgelost. De LNB is kaduuk.

Ik heb m.b.v. een hele hoop ducktape een andere LNB gemonteerd in de originele LNB-houder, rekening houdend dat het tape niet de aandrijving van de skew raakt.
De opening is n.l. veel groter dan de montageomvang van een LNB door de getande skew ringen.

Ik kreeg met geen mogelijkheid de 2 halve getande ringen van de originele LNB af. Deze zitten aan elkaar gemonteerd met 4 schroeven. Ik dacht 4 x schroeven los en klaar.
Nee. zo vast als een huis. Als iemand weet hoe ik ze van elkaar krijg zonder de halve ringen te breken, graag info.

Tot zover red ik het overigens wel. De skew is op maximale ontvangst gezet en mocht ik zuidelijk nog iets moeten bijstellen: geen probleem.
:-B :-B :cheers: :cheers:
Voor degenen die suggesties hebben gegeven en misschien nog gaan geven over de halve ringen: BEDANKT, ik mag vanavond een biertje drinken, joepie!!!


Groeten Charles
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door JoopBrekken »

Charles, wij hebben gemerkt dat de signalen daar zo sterk zijn, en je gaat zo weinig O of W, dat de skew niet na gesteld hoefde worden.
De elevatie was wel opvallend veel, in het zuiden meer als 50 gr.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door komtwelgoed »

Een elevatie van meer dan 50 graden?
Zelfs aan de zuidkant van Kreta is de elevatie nog maar 49,4 graden voor de Astra 23,5.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door JoopBrekken »

Je hebt gelijk, ik had bijna 50 gr moeten zeggen.
Gebruikersavatar
PA3CHK
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 18:36
Locatie: Rotterdam aan zee

Re: Geen ontvangst meer op Oyster Vision Skew 85 cm



Bericht door PA3CHK »

Charles Franconi schreef:Het probleem van mijn nieuwe Oyster skew is vooralsnog provisorisch opgelost. De LNB is kaduuk.

Ik heb m.b.v. een hele hoop ducktape een andere LNB gemonteerd in de originele LNB-houder, rekening houdend dat het tape niet de aandrijving van de skew raakt.
De opening is n.l. veel groter dan de montageomvang van een LNB door de getande skew ringen.

Ik kreeg met geen mogelijkheid de 2 halve getande ringen van de originele LNB af. Deze zitten aan elkaar gemonteerd met 4 schroeven. Ik dacht 4 x schroeven los en klaar.
Nee. zo vast als een huis. Als iemand weet hoe ik ze van elkaar krijg zonder de halve ringen te breken, graag info.

Tot zover red ik het overigens wel. De skew is op maximale ontvangst gezet en mocht ik zuidelijk nog iets moeten bijstellen: geen probleem.
:-B :-B :cheers: :cheers:
Voor degenen die suggesties hebben gegeven en misschien nog gaan geven over de halve ringen: BEDANKT, ik mag vanavond een biertje drinken, joepie!!!


Groeten Charles
Het probleem is dat de coaxkabel van de LNB het middendraadje te kort voor de Oyster LNB is dit is een bekend probleem bij de laatste serie Oyster 85 gewoon naar BM sat in rijssen gaan die lossen dit probleem op door een nieuwe connector op de coaxkabel te monteren(gratis want je hebt garantie!)
Olaf Langelaar
Hymer S660 automaat 1989 OM602 MTM 4,6 ton zelfbouw levelsysteem

Alles wat je weet, weet je van een ander!

Camper Diem

Afbeelding
Plaats reactie