Smart-TV in de camper

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22835
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door PaulBng »

Die ken ik, twee keer geweest...
Het is daar een (medium) hoogvlakte, uitgesneden door riviertjes.
Fuussekaul ligt "bovenop". Esch-sur-Sûre onder dat niveau. Dus als de paal net om de hoek van de heuvel staat, moet je met een gitaar bij het kampvuur
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door jmkoole »

Nou Paul, je hebt helemaal gelijk. We zijn vandaag verhuist naar camping Im Aal vlak bij Esch sur Sûre. Aantal zenders: nul komma nul :eh:
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22835
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Smart-TV in de camper



Bericht door PaulBng »

Daar stond ik dus ook. Prima camping verder. Wel gratis, enigzins trage wifi.
De enige "winkel" in het dorp is op dinsdag en woensdag dicht.
Wandel vooral even naar dat beeld en die toren. De opgang: vanaf camping over de brug rechts, aan je linkerhand begint de trap..
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door jansloos »

Wij zitten in east wittering, onder Portsmouth hebben de Ziggo app, en wat denkje:

" Helaas zijn onze programma,s niet in het buitenland beschikbaar."

Dan maar de local free to air zenders.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door jmkoole »

Na drie weken Luxemburg en Duitsland; wifi op de meeste camping is tobben, dus onvoldoende bandbreedte om tv-zenders of/via Ziggo-app te bekijken. Dan de Digitenne-kaart; op de ene plek meerdere free-to-air zenders en op de andere plek niks. Sterk afhankelijk of je op een hoger gelegen gebied staat of in een dal. In Duitsland hebben we gekeken naar het nieuws en leuke programma's op WDR. Via mobiele data kijken in het buitenland is ook nog toekomst muziek, want hoewel we in NL verwend zijn met 4G, is het in Luxemburg en Duitsland allemaal nog heel traag. Voor ons doel genoeg tv, maar wil je NL zenders en met voldoende zekerheid kunnen kijken, dan is een schotel toch beter...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door Kubo »

Mijn ervaring is dat 4G in Duitsland prima is (Vodafone ).
Afgelopen weken door Duitsland gezworven en overal prima internet en HD tv via Ziggo app.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door jmkoole »

Heel bijzonder... Sterk afhankelijk van de plek dus...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door blizard »

jansloos schreef:Wij zitten in east wittering, onder Portsmouth hebben de Ziggo app, en wat denkje:

" Helaas zijn onze programma,s niet in het buitenland beschikbaar."

Dan maar de local free to air zenders.
Hier kan je dus VPN voor gebruiken, bv PIA https://nld.privateinternetaccess.com/

vrijwel alle zenders zijn FTA in UK dus is er genoeg te zien.
Wij doen dat met digitenne, even scannen en gelijk ca 80 zenders
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door Stieneke en Donald »

Is deze VPN ook bruikbaar? https://hola.org/
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door r3mco »

Als je een vpn kan leggen naar je eigen router, dus thuis, dan is het geen probleem. Het programma moet " denken" als of je thuis bent. Ik log via WiFi of 3/4G via mijn vpn in naar "huis" het ziggo /itv van KPN denkt dan dat je thuis bent en kan je gewoon tv-kijken. Tegenwoordig kan je met een router ook een vpn verbinding maken als die er voor geschikt is... Ik heb van de week een nieuwe router gekregen van mijn zoon, daar zit ook een vpn gedeelte op zag ik tijdens het instellen. Ik moet nog kijken of dat ook kan gebruiken, nog geen tijd voor gehad omdat het nog via mijn Nas werkt. Ga dit wel nog even uitzoeken.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door blizard »

Klopt, dat kunnen sommige routers.
Het voordeel van wereldwijde VPN is dat je uit honderden servers kan kiezen, niet alleen van die thuis.
Bv je kan sommige pagina's niet eens zien omdat je IP adres uit een ander land komt.
Hola is al veel over geschreven. Het schijnt dat je eigen IP adres weer door anderen gebruikt kan worden, en als die er wat stouts mee doen, komen ze bij jou aankloppen...
Borinoco
Berichten: 435
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 15:56
Locatie: Noord-Brabant

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door Borinoco »

Nou zijn wij niet zo van de technische kant maar heb toch een vraag over Digitenne in het Buitenland.
Je moet normaal in NL zoeken naar zenders in het gebied waar je zit ( Zeeland, NoordBrabant etc bedoel ik dan)
Maar hoe zoek je dan in het buitenland naar die gratis zenders.
We willen de tv graag meenemen op onze reis van de winter naar Portugal vandaar de vraag :D
Alvast bedankt 8-)
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door jielus »

Heel gemakkelijk! Zorg voor een goede antenne en een tv die ook DVB-T2 ondersteund.
Bij aankomst antenne op het dak, in ons geval dan, en gewoon automatisch scannen, naar de zenders, digitaal aanklikken op de TV. Enkele minuten later: Op de ene plaats 60 zenders, en op de andere plaats helemaal niets. Maar over het algemeen bijna altijd TV.

Ik heb ik Portugal ook nog een DVB-T2 kastje gekocht maar dat bleek dus niet te werken.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Plaats reactie