Smart-TV in de camper

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Toedeledoki

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door Toedeledoki »

HDMi is HDMi, dus dat lukt.

Dataverbruik valt wel mee vind ik. Zeker als je niet alles in FullHD kijkt.

Zelf hebben wij 1 keer 12Gb en 1 keer onbeperkt van T-Mobile. In binnen en buitenland. Dus wie doet je wat?
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door jansloos »

Het is dus net zoiets als internet radio. Daar heb je ook een kastje (radio) voor nodig, en eenmaal aangesloten beschik je over duizenden zenders.
Hoewel dat voor TV wat minder zal zijn.

Niet zo heel ingewikkeld dus. :-B

Nogmaals dank voor de uitleg.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Toedeledoki

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door Toedeledoki »

We hebben dit weekend even kunnen testen.

Linda en ik hebben beide een smartphone met een ruime databundel. Onbeperkt T-Mobile en 12Gb Vodafone.

Het viel mij op dat T-Mobile vaker echt snel internet heeft dan Vodafone. Plusje voor T-Mobile. (Dit was in Duitsland Nordrhein Westfalen).

De DVBT-2 Tuner werkt perfect. Op alle geteste locaties hadden we de Duitse publieke zenders.

Nederlandse TV kijken gaat prima. Wel ben je daar een VPN client voor nodig. Wij konden "boer zoekt vrouw" zonder problemen in HD bekijken op de camperplaats van Hann. Münden gisteravond.
Ook een aflevering van "the Blacklist" via Netflix leverde geen problemen op.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door jmkoole »

Geweldig! En dat allemaal zonder dure schotelsystemen...
Onbeperkt internet in het buitenland zal niet gaan. Daar steken de telefoonmaatschappijen een stokje tussen...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door blizard »

Hoeveel Gb heb je nodig in het buitenland?
Ik denk dat het t-mobile abbo toch voldoende moet zijn?
Toedeledoki

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door Toedeledoki »

Volgens T-Mobile is onbeperkt ook echt onbeperkt.

Maar goed, voor af en toe een Nederlands TV-programma, of af en toe een filmpje via Netflix Kodi hebben we voorlopig genoeg. En anders kijken we via DVB gewoon weer naar de plaatselijke zenders toch...
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door Ger en Loes »

jmkoole schreef:Geweldig! En dat allemaal zonder dure schotelsystemen...
Onbeperkt internet in het buitenland zal niet gaan. Daar steken de telefoonmaatschappijen een stokje tussen...
Wij hebben afgelopen winter in Portugal 10 weken lang onbeperkt internet , dus ook bellen, gehad en alle tv zenders uit Nederland kunnen bekijken via internet voor 1 euro per dag. Volgens mij is de schotel over enige tijd echt niet meer nodig. Was toen nog wel via een pre paid kaart via NOS( Portugese provider). Tv was te zien in HD kwaliteit dus niets mis mee. Wij kopen voorlopig geen dure schotel en wachten even af nu op 15 juni aanstaande de roaming kosten vervallen.

groet

Ger
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Mazzelaar
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 18:49
Locatie: Dalfsen

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door Mazzelaar »

Ik begrijp dat een vpn nodig is om via telefoon en bijv T-mobile Go naar TV te kunnen kijken. Hoe installeer je een vpn client op de telefoon, is daarvoor een abonnement nodig en welke provider is aan te bevelen?
Hans
Hymer 574
Toedeledoki

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door Toedeledoki »

De VPN client moet op het Android TV bakje kwam ik achter. Niet op de telefoon. Vyper heeft een appje dat je installeert. Dan hoef je alleen maar aan te geven met welk land je verbinding wilt maken en klaar is het.

Wil je rechtstreeks op de telefoon tv kijken dan moet deze app wel op de telefoon. Gebruik je de telefoon als hotspot dan werkt het beter om de app op het laatste apparaat in de keten te zetten. Dus op de smart-tv, het android tv bakje of de tablet.
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door Appiecamp »

Hoe snel moet je internet zijn voor zoiets.
Is KPN Onbeperkt Online (128 kb/s) hiervoor voldoende?
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2641
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door jan- »

128 kb/s is te langzaam voor een goed TV signaal. Ik denk dat je minimaal 2Mb/s nodig hebt. En voor HD nog meer. Je kan wel b.v. 's nachts uitzending gemist downloaden en de volgende dag bekijken.

Thuis heb ik geen vast internet en TV abonnement meer maar een T-mobile onbeperkt op mijn smartphone. Daar maak ik vaak een hot-spot van. Ik heb wel een LCD TV maar dat is nog geen smart TV. Daarom had ik ook zo'n Android V88 TV boxje aangeschaft voor nog geen 22 euro op Aliexpress. Dezelfde die Paul Snip ook genoemd heeft. Dat bevalt tot nu toe prima. Het is volgens mij het zelfde als https://www.gratisstreamen.nl/hoe-werkt-het/ Alleen ga ik nu vaker TV en films kijken zodat ik soms over de 5GB heen ga en ik dus weer gratis GB bij moet gaan bestellen.

Ik kan dat Android TV kastje ook meenemen met vakantie, maar ik denk dat ik hiervoor toch maar mijn laptop blijf gebruiken, anders moet ik weer een TV of scherm meenemen.

Onderweg zal wifi op campings etc. vaak niet snel genoeg zijn ik weet niet of 3G/4G in de praktijk snel genoeg is.
Ik heb dit jaar nog 2 maanden onbeperkt data in het buitenland. Heb je dat niet dan zal je toch een beetje moeten opletten en niet veel films in HD gaan streamen of downloaden. Je kan ze wel van te voren downloaden en op een portable hardiskje meenemen. Daar kan je wel 100en uren op kwijt.

Wat een geweldige uitving toch dat internet:
- Voor nog geen 22 euro gaat mijn TV weer jaren mee
- Veel muziek, info en films beschikbaar (hoewel misschien niet helemaal legaal)

Als ik kijk wat ik allemaal heb opgezegd of bijna niet meer aanschaf sinds internet:
- Krant, TV gids, consumentengids, hobby tijdschriften, boeken
- LP's, CD's, Video's, DVD's
- Lidmaatschap bibliotheek, bioskoop kaartjes
- Vaste telefoon aansluiting, CAI

Als ik dat allemaal optel heb ik eigenlijk helemaal geen last van inflatie.

Benieuwd wanneer de camper de deur uit kan en je in je virtual reality room met een druk op de knop je vakantie kan gaan beleven. :)
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door jmkoole »

Ik sta op dit moment in Luxemburg. Mijn digitenne zonder abonnement ontvangt 68 free to air zenders. Merendeel Franstalig, maar ook de NL RTL 4, 5, 7 en 8. Voor het laatste nieuws meer dan genoeg.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22859
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door PaulBng »

Ik stond vorige week ook in Luxemburg, en ontving met digitenne helemaal niets. Maar ik stond dan ook in het dal om de hoek van Esch-sur-Sûre..
4G kwam ook niet verder dan Edge. Somt tref je het niet.
En het wifi van de camping was ook niet alles...
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Smart-TV in de camper



Bericht door jmkoole »

PaulBng schreef:Ik stond vorige week ook in Luxemburg, en ontving met digitenne helemaal niets. Maar ik stond dan ook in het dal om de hoek van Esch-sur-Sûre..
Grappig, wij staan op die camperplaats bij Fuussekaul vlak bij Esch sur Sûre en hebben echt 68 fta zenders. Merendeel boring, maar voor het nieuws zijn die NL zenders voldoende.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Plaats reactie