Plannen 12v circuit Citroen Jumper

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
lorrrr
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 05 okt 2016, 15:42

Plannen 12v circuit Citroen Jumper



Bericht door lorrrr »

Beste iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum en heb geen ervaring in het inrichten van bestelwagens.
Nu ben recent begonnen aan het inrichten van een bestelbus, een citroen jumper uit 2006. En zit nu dus met een heleboel vragen. Ik ben student en werk met een klein budget. Het beste van het beste kan ik me niet veroorloven en ben dus opzoek naar degelijk gerief met een goede prijs/kwaliteit verhouding voor het project.

Schets van mijn eisen bestelwagen:
Ik wil de bestelwagen ingeschreven laten als lichte vracht, daarom blijft de wand tussen bestuurders- en laadruimte zitten. Een andere reden waarom ik deze laat zitten is omdat deze de warmte buiten houdt uit het leefgedeelte. En er zit een driezit in, dus doorgang van het bestuurdersgedeelte naar het leefgedeelte is niet mogelijk. Ik dacht een schuifraam in de scheidingswand te plaatsen voor luchtcirculatie wanneer nodig. Heef hier iemand ervaring mee?

De laadruimte heeft geen ruitjes. Deze zomer bleef de laadruimte bij 35°C zonder isolatie lekker koel in de vlakke zon. Daarom wil ik het aantal ruitjes beperken tot het minimum. Ik dacht aan 2 dakluiken van 40X40 en op termijn nog een inbouwraam in de schuifdeur.

Koken en verwarming op gas.

Het is ook de bedoeling om een langere periode zonder netspanning kunnen, hierdoor is een daglichtpaneel onvermijdelijk.

Ventilatie:
- 1 Fiamma 40x40 Turbo vent Dakventilator met Crystal kap in “keuken” (verbruik 36w/ 3A)
Zou een kleiner ventilatiesysteem ook voldoende zijn, wat raadt u aan? Houdt dit ventilatiesysteem niet te veel licht buiten?
- Verluchting boven zit/slaaphoek: Hartal 40x40
- Kan dit luik s ’nachts in horizontale stand blijven openstaan zonder dat het regenwater binnenregent?
Verbruikers: