heb de handleiding nog eens doorgenomen,en idd ik ben te snel geweest bij het aansluiten van het relais. maar welke kabel dikte gebruik ik om de poort 86 te aarde? Ik heb nog kabel bij van 0.75mm2. Is dit voldoende? Dient deze kabel gezekerd te worden?
bedankt voor alle info!!
Plannen 12v circuit Citroen Jumper
Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper
voldoende , en zekering niet nodig .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper
ondertussen is het relais verbonden met de aarde. kan iemand me kort uitleggen hoe ik nu met mijn multimeter kan nagaan of het relais schakelt om de leefaccu te laden?
Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper
Meten zonder draaiende motor op de accupolen.
Daarna meten met draaiende motor op de accupolen.
Bij zowel de start- als de huishoudaccu moet met draaiende motor een hoger voltage te zien zijn.
Als dat zo is werkt het relais.
Daarna meten met draaiende motor op de accupolen.
Bij zowel de start- als de huishoudaccu moet met draaiende motor een hoger voltage te zien zijn.
Als dat zo is werkt het relais.
Groet, Ron Greven
Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper
of met de multimeter op de stand ohm, meten of je met draaiende motor of ladende(aan de paal) hh accu een doorverbinding op de dikke klemmen (30 en 86) van de cyrix een doorverbinding meet (nul 0 ohm dus), wel even wachten met meten cyrix heeft een vertraging met doorverbinden, e.e.a. kan geen kwaad voor de meter daar je tussen 2 plussen meet dus er is geen spanningsverschil.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper
Op pagina 3: Inderdaad de massa draad aan de shunt en niet op de min pool. Terechte opmerking van Kroppie.
Hier nog een verwijzing Ter lering en de vermaak - viewtopic.php?f=10&t=8445589 van een niet werkende Cyrix. Oorzaak is een te lage spanning zodat de solenoide niet bekrachtigd blijft en de spoel warmte genereerd.
Arie
Hier nog een verwijzing Ter lering en de vermaak - viewtopic.php?f=10&t=8445589 van een niet werkende Cyrix. Oorzaak is een te lage spanning zodat de solenoide niet bekrachtigd blijft en de spoel warmte genereerd.
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis