Plannen 12v circuit Citroen Jumper

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
lorrrr
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 05 okt 2016, 15:42

Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper



Bericht door lorrrr »

heb de handleiding nog eens doorgenomen,en idd ik ben te snel geweest bij het aansluiten van het relais. maar welke kabel dikte gebruik ik om de poort 86 te aarde? Ik heb nog kabel bij van 0.75mm2. Is dit voldoende? Dient deze kabel gezekerd te worden?
bedankt voor alle info!!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper



Bericht door Kroppie »

voldoende , en zekering niet nodig .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
lorrrr
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 05 okt 2016, 15:42

Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper



Bericht door lorrrr »

ondertussen is het relais verbonden met de aarde. kan iemand me kort uitleggen hoe ik nu met mijn multimeter kan nagaan of het relais schakelt om de leefaccu te laden?
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6353
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper



Bericht door rongreven »

Meten zonder draaiende motor op de accupolen.
Daarna meten met draaiende motor op de accupolen.
Bij zowel de start- als de huishoudaccu moet met draaiende motor een hoger voltage te zien zijn.
Als dat zo is werkt het relais.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper



Bericht door Kroppie »

of met de multimeter op de stand ohm, meten of je met draaiende motor of ladende(aan de paal) hh accu een doorverbinding op de dikke klemmen (30 en 86) van de cyrix een doorverbinding meet (nul 0 ohm dus), wel even wachten met meten cyrix heeft een vertraging met doorverbinden, e.e.a. kan geen kwaad voor de meter daar je tussen 2 plussen meet dus er is geen spanningsverschil.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Plannen 12v circuit Citroen Jumper



Bericht door Arie55 »

Op pagina 3: Inderdaad de massa draad aan de shunt en niet op de min pool. Terechte opmerking van Kroppie.

Hier nog een verwijzing Ter lering en de vermaak - viewtopic.php?f=10&t=8445589 van een niet werkende Cyrix. Oorzaak is een te lage spanning zodat de solenoide niet bekrachtigd blijft en de spoel warmte genereerd.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie