Canal Digitaal op het Camperforum

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Cee Pee »

ik woon ook niet in het buitengebied en de glasvezel kabel zit gewoon in de meterkast maar ik heb er geen behoefte aan om er gebruik van te maken als ik al een abonnement bij CanalDigitaal en Vodafone heb waar ik ook in de camper gebruik van kan maken.
En wat betreft Joyne, verwachte levertijd half april.
https://www.ziezotec.nl/joyne-module.html
https://www.ziezotec.nl/joyne.html
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door hathi »

Dieny schreef:
hathi schreef:Dat duur valt wel mee,6 maanden voor €100,- ,is echt niet zo veel,en dat het niet binnen jouw vakantie past ,ja,dat is jouw probleem, dat is nu eenmaal (nog)zo,.....ik heb het opgelost door een jaar Abo,voor thuis gebruik,en in de camper,voor €245,- ,en dat is nog steeds het goedkoopst, Duur ,zijn alleen de thuis providers,naar mijn mening,en die houd ik dan ook mooi buiten de deur. En zeker als je veel van huis bent,wat heb je dan aan een thuisprovider, van pakweg €50/€60,- per maand.?........Dat is pas duur!
Ik wil thuis geen schotel aan de muur Hans, maar alleen als ik met camper weg ga wil ik CD , en in de zomermaanden staat hij thuis, zo als bij vele , die voor of na seizoen of overwinteren gaan, jou antwoordt vindt ik niet vriendelijk lijkt wel of je aandelen bij CD heeft,
Groet
Maar dat kan toch gewoon!? Jaar Abo €245,-??,bij mij zat de pijn dat die Thuis providers 6/700€ vragen,tel uit!
Ik heb totaal niets met CD Dieny,ik ben alleen een tevreden klant,en als je extra wensen hebt,moet je daar ook voor betalen,maar uw uitgangspunt is verkeerd,u denkt dat CD er alleen voor Campers is ,en dat is niet zo,maar ook gewoon een provider,die winst wil maken,maar dan via de satelliet,wees blij dat er een mogelijk is om in het buitenland te ontvangen ik ga ook niet klagen bij Ziggo,KPN,of hoe ze allemaal heten,dat ze niet te ontvangen zijn in het buitenland,ik kies alleen wat het goedkoopst,en beste bij me past,meer niet.,en altijd dat afgeven en klagen over CD,daar word ik wel een beetje moe van,zelfs al ligt het aan de gebruiker,of de schotel,dan nog krijgt CD de schuld,en dat is niet terecht .........Ook ik heb,net zoals Cor glasvezel in de meterkast,maar ik kies daar niet voor! En die Joyne,zal ook wel geen filantropische instelling zijn,en wil na het 1e jaar ook winst maken,dus verwacht maar niet te veel,ik zou liever een klein schoteltje a/d muur hebben,dan is er ,net zoals Cor en Ik,niets meer te klagen :-B
Hans
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door MonRoe »

Ook wij wonen niet in het buitengebied, glasvezel gebruiken we alleen voor internet bij de goedkoopste provider die ook alleen internet aanbiedt.
TV kijken doen we thuis en in de camper via Canal Digitaal, nog steeds zijn we op deze manier goedkoper uit dan dat we een all in abonnement nemen bij ziggo of wie dan ook.
Voordeel, als we thuis zijn hebben we ook in de slaapkamer tv en als we weg gaan, gaat die kaart mee in de camper en kunnen we overal in europa de zenders kijken die we thuis ook kunnen kijken.

Ook voor ons is CD op dit moment nog steeds de beste keus. En ja, er hangt een schotel aan de muur, maar ook daar zijn oplossingen voor als je die niet wilt zien, bijv. hoog op het dak, of aan je schuur of wat dan ook.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
JBoom
Berichten: 489
Lid geworden op: vr 26 dec 2014, 14:08
Locatie: Linne, Limburg

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door JBoom »

Toen wij onze camper kochten, 2 jaar geleden, was deze voorzien van een handmatig bedienbare schotel.
begin vorig jaar heb ik bij Canal Digital een recreatie abonnement afgesloten icm de M7 ontvanger.
Enkele weken later kon ik een goede gebruikte volautomatische Alden schotel kopen incl ontvanger.
Sindsdien werk ik dus met 2 ontvangers.

Mijn vraag is of ik in de Alden ontvanger de CanalDigital CI+ module recreatie kan plaatsen zodat ik geen 2 ontvangers meer nodig heb.
Volgens CanalDigital moet de ontvanger hiervoor geschikt zijn, maar ik krijg geen duidelijk beeld of mijn ontvanger geschikt is.

Ik heb onderstaande ontvanger:

Afbeelding
Grtz,
Jos

Carpe Diem
montesol
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 15 jun 2016, 13:05

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door montesol »

ja je kan een ci+ http://www.alden-deutschland.com/wp-con ... yqr2pb.pdf achter het klepje plaatsen.
Gebruikersavatar
JBoom
Berichten: 489
Lid geworden op: vr 26 dec 2014, 14:08
Locatie: Linne, Limburg

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door JBoom »

montesol schreef:ja je kan een ci+ http://www.alden-deutschland.com/wp-con ... yqr2pb.pdf achter het klepje plaatsen.
Thnx, is de ontvanger dan geschikt om CanalDigital te ontvangen?
Grtz,
Jos

Carpe Diem
Hansl
Berichten: 30
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 22:37
Locatie: Emmerich-Elten

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Hansl »

Ja hoor.... Geen enkel probleem. Wel even kijken of de updates gedaan zijn.
Update te vinden op site : Alden Deutschland. met de laatste update op 01.12.2016 . Staat er bij voor de Nederlandse zenders.
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Remmi »

Hallo Jos,
ich hoffe Du kannst deutsch lesen.
Der CI Slot sitzt an der Vorkant rechts, dort ist eine Klappe.
Dort kommt das CI Modul rein und es gibt einen USB Anschluss.
Den USB ANschluss brauchst du für ein Zenderupdate.
Die Sendeliste und die Anleitung kannst Du per Mail von mir bekommen.

WICHTIG die Spracheinstellung muss auf Nederland stehen.

Noch Fragen ruf mich einfach an.
Gebruikersavatar
JBoom
Berichten: 489
Lid geworden op: vr 26 dec 2014, 14:08
Locatie: Linne, Limburg

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door JBoom »

Bedankt voor jullie reacties! :cheers:

Remmi, Du hast mich letztes jahr schon gut geholfen, ich war damals bei dir in Venlo.
Grtz,
Jos

Carpe Diem
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door JoopBrekken »

Zojuist een Email van CD,: per 1 april gaat de prijs van een basis abo met €1,50 omhoog.
Een extra stimulans om bij afloop van het abo ( over 1 jaar ) maar helemaal te stoppen met de schotel en alleen nog via internet naar tv te kijken.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Peter LMC »

Ja, makkelijker kunnen we het niet maken.
Wel duurder.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Cee Pee »

Laat dat tv kijken via internet zich eerst maar eens een paar jaar bewijzen en dan niet alleen in drukkere gebieden maar ook in de uithoeken.
Voorlopig is CD nog veruit de goedkoopste voor radio en tv voor zowel thuis als in de camper.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door JoopBrekken »

Houden ze toch minimaal 1 klant over.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Canal Digitaal op het Camperforum



Bericht door Cee Pee »

Ik denk nog wel een paar honderd duizend, ook in Nederland is nog lang niet overal snel internet beschikbaar.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie