Ervaring Wifi versterker

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Newday
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 17 jan 2014, 20:07
Locatie: de Meern

Ervaring Wifi versterker



Bericht door Newday »

Ik heb geen TV in de camper en als alternatief gebruik ik mijn laptop. Op veel campings sta je te ver van de zender af om een goede ontvangst te krijgen. Streamen lukt vaak niet. :( Zoekende naar een oplossing zag ik dat er al veel geschreven is over dit onderwerp. Er staan heel wat "oude" berichten hierover en ik als A-techneut op dit gebied kom er niet uit wat het beste is. Zoekende op het internet kwam ik een advertentie tegen van dit model: EnGenius EZ Repeater Universele Wi-Fi versterker. Zo te lezen lijkt dit een goede optie te zijn. Makkelijk te installeren ( moet dus voor mij te doen zijn :-B ) en de specificaties lijken goed te zijn :thumbup: .
Is er iemand die al ervaring heeft met dit apparaat en die mij kan vertellen of het echt goed werkt.
Groet,
Ed
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1689
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Bakkertjes »

Geen ervaring met door jouw genoemde , maar wel met deze set
http://www.2com.nl/index.php?route=prod ... uct_id=139
Werkt perfect , maar je ben wel altijd afhankelijk van de snelheid van de tegen partij.
vooral als er daar veel op in loggen gaat je snelheid drastisch omlaag.

hans
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Vertrokken2 »

Ik werk met de Engenius tot volle tevredenheid, nu al twee jaar.
Voorheen had ik kritiek op de rommelige software van de Engenius, maar deze is bij de laatste update naar versie 3 sterk verbeterd.
Het ding werkt zowel met een laptop als met de Ipad/Iphone.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door PaulBng »

Ik denk wel dat je 1 ding in je achterbol moet houden...
Als je Wifi ontvangst te slecht is omdat je te ver weg staat van de antenne van de camping, kun je wel een Wifi repeater op je dak leggen, maar je bent nog steeds te ver weg. Het signal blijft te zwak. Eigenlijk zou je hem dus halverwege de zender en je camper moeten installeren.

Belangrijk is dan ook dat je een betere antenne gebruikt. Zoek maar eens op Turbo Wifi in het forum... ben je even aan het lezen.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Vertrokken2 »

Paul,

de Engenius versterkt en verbetert het signaal ook. Ik heb meermalen meegemaakt dat de hele hele camping ergens bij de receptie zat ivm de WIFI en ik als enige achterop de camping.

Ik denk wel dat zo'n Power Turbo WIFI Antenne uiteindelijk meer signaal geeft en ontvangt. Maar daar heb je ook veel meer heisa mee (router, antenne op het dak, antennekabel naar de obligate laptop). Met de Engenius heb je, na eenmaal ingesteld op die locatie waar je op dat moment bent, geen randapparatuur nodig voor de aansturing. Mijn Engenius hangt overigens aan de buitenrail met een USB/POE-flatkabeltje langs het deurrubber naar binnen.

(Er is overigens een simpele manier om het bereik van een AP sterk op te krikken, maar toen ik dat een vorige keer meldde was ik een vervuiler van het netwerk).
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Mickel Moen »

Het grote voordeel van de Engenius vind ik dat dit apparaat zelfstandig werkt. Aangezien de laptop vrijwel niet meer meegaat en we alleen de iPhone eniPads gebruiken is de EnGenius een mooi alternatief voor de wifi-versterker van Alfa. Teveel gedoe met kabels enz. Dus inmiddels weer verkocht.

Afbeelding


Daarentegen is de Mifi van Huawei weer ideaal. Die heeft alleen wat stroom nodig. Ding kan ook als Wifiversterker dienen, maar dan moet je hem dus tussen de hotspot en je camper plaatsen en je wint er hoogstens 10 meter mee, is mijn ervaring. Dat valt dus tegen.

Afbeelding

De Engenius lijkt mij daarom een beter ding om een Wifisignaal te versterken.

@Gobert. Wat zijn wat dat betreft jouw ervaringen? Hoeveel meter win je er ongeveer mee? Hiermee bedoel ik hoeveel meter je je extra vanaf de hotspot kunt bevinden om voldoende signaal te hebben.

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Vertrokken2 »

Geert,

hangt sterk van het terrein af, ik denk ook van de obstakels en uiteraard van de signaalsterkte. Afgelopen jaar stond ik in Portugal maximaal een meter of 50 verder dan het originele signaal toe liet, maar daar stonden betonnen vakantiehuisjes tussen en het terrein was heuvelachtig. Dat gaf geen probleem. Ook jij zou hem simpel aan de rail kunnen hangen. Ik overweeg nog om hem aan het hoge deel van het hefdak te hangen. Dan heb je mss zowel meer bereik als geen last van eventuele grijpgrage handjes.
Ander voordeel is dat je hem kunt laten pingen, hierdoor blijft het contact met de hotspot in stand (wordt vaak verbroken bij inactiviteit, moet je opnieuw inloggen etc.).
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Mickel Moen »

Gobert bedankt,

Ik heb hem zojuist besteld. Hij kwam vanmiddag als "Tweedekansje" bij Coolblue voorbij.

We gaan het proberen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Vertrokken2 »

Dan moet je hem wellicht wel updaten. Versie 3 is zeer recent. Kan gewoon via het menu, maar kost wel wat tijd.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Mickel Moen »

En de EnGenius is binnen.

Hoefde niet geüpdate te worden. Versie3.3 aan boord. Zeer eenvoudig instellen en verbinding maken. Werkt hier thuis als een tierelier. Hij herkent ± 37 netwerken hier in de buurt . Normaal zie ik er ± 6. Dit belooft dus veel.

Top.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op wo 16 sep 2015, 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Vertrokken2 »

De software is idd sterk verbeterd sinds versie 3. Hij lijkt me ook sneller.
Je schijnt hem overigens ook rechtstreeks op 12 volt te kunnen schakelen in plaats op 24 via de 230. is op dit forum al eens ter sprake geweest.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Mickel Moen »

Gobert,

Ja dat heb ik ook ergens gelezen. Dat gaan we dus zeker uitproberen. Ik heb al een aansluiting in gedachte en dan hang ik hem gewoon boven in het hefdak. Lekker hoog op ± 2.80 meter.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op wo 16 sep 2015, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Vertrokken2 »

Jouw dak is toch van alu?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Ervaring Wifi versterker



Bericht door Mickel Moen »

Nee hoor polyester en tentdoek.

Ik heb geen California. Dak is van SCA.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie