@hathi;
Het is niet omdat er direct niet iets defect gaat dat er geen schade is op langere termijn.
Als je met "gelijkrichter" een lader bedoelt, dan vrees ik dat je de technologie wat overschat.
Vraag eens aan een specialist of een lader instaat is tegelijkertijd twee van constructie diverse batterijen te controleren, waarvan de ene vol is en de andere moet geladen worden.[/quote]
Eerlijkheidshalve, moet ik erbij zeggen, dat ik de + v.d.startaccu Ook al jaren afkoppel bij stilstand, middels een schakelaar, dit is tevens tegen diefstal,en event.lekstroom tijdens de winter
Huishoudaccu laadt niet op tijdens het rijden
-
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27
Re: Huishoudaccu laadt niet op tijdens het rijden
Normaal moet je hem tegenkomen als je de kabel van de startbatterij naar de huishoudbatterij volgt.globbetrotter bus schreef:hoi noorderkempen
dat kastje heb ik bij mij nog niet kunnen ontdekken
kees
Zoals al gesteld, bij stond die ook ergens wegstopt achter een paneel.
Als je een DS300 hebt moet er wel ergens iets dergelijk staan omdat in de DS300 zelf geen dergelijke koppelrelais zitten, die zitten dus extern.
Re: Huishoudaccu laadt niet op tijdens het rijden
Er loopt bij mij een kabel van het electroblock (AL500) naar de startaccu.
Deze bevat 3 draden:
dikke bruine (= + van huisdoudaccu)
dikke rode
dunne rode
dunne rode (met zekering op foto) die naar beneden loopt (naar alternator?)
Waar zouden deze voor dienen, vermits ze alle los liggen?
Ik ga er niet vanuit dat ze alle naar de +pool gaan...
Deze bevat 3 draden:
dikke bruine (= + van huisdoudaccu)
dikke rode
dunne rode
dunne rode (met zekering op foto) die naar beneden loopt (naar alternator?)
Waar zouden deze voor dienen, vermits ze alle los liggen?
Ik ga er niet vanuit dat ze alle naar de +pool gaan...
- Bijlagen
-
- DSCN7823_klein.jpg (47.99 KiB) 557 keer bekeken