Schotelantenne Alden

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Toon 7
Berichten: 2
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 12:00
Locatie: Wommelgem

Schotelantenne Alden



Bericht door Toon 7 »

Ik heb een automatische schotelantenne van het merk Alden deze is voorzien van een vaste receiver zonder kaart nu heb ik een 2de receiver bijgekocht voor tv vlaanderen maar telkens ik opstart moet ik deze verwijderen om eerst Astra te laten zoeken met de vaste receiver van Alden !!! Weet hier soms iemand een oplossing voor ???
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 484
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:



Bericht door JohnN »

Op onze camper zit ook een Alden schotel met bijbehorende receiver. De procedure is als volgt:
1. Receiver aanzetten en ervoor zorgen dat deze is ingesteld op een 'sterke'zender. Bij ons is dit eurosport o.i.d.
2. De schotel zal dan de satelliet gaan zoeken.
3. Als de satelliet is gevonden, de schotel beweegt niet meer, dan de 2e receiver aanzetten.

Waarschijnlijk is er een scartblok gemonteerd waarop de twee receivers zijn aangesloten alsmede de tv. Hiermee kun je de desbetreffende receiver met de tv verbinden.

Hopelijk is dit duidelijk voor je.

John
Toon 7
Berichten: 2
Lid geworden op: za 08 jan 2011, 12:00
Locatie: Wommelgem



Bericht door Toon 7 »

Als ik de receiver van de Alden aanzet moet ik telkens de antennekabel van de receiver voor tv vlaanderen uittrekken om de eerste receiver te laten zoeken naar Astra vanaf hij deze heeft gevonden moet ik dan de 2de receiver insteken.
JohnN schreef:Op onze camper zit ook een Alden schotel met bijbehorende receiver. De procedure is als volgt:
1. Receiver aanzetten en ervoor zorgen dat deze is ingesteld op een 'sterke'zender. Bij ons is dit eurosport o.i.d.
2. De schotel zal dan de satelliet gaan zoeken.
3. Als de satelliet is gevonden, de schotel beweegt niet meer, dan de 2e receiver aanzetten.

Waarschijnlijk is er een scartblok gemonteerd waarop de twee receivers zijn aangesloten alsmede de tv. Hiermee kun je de desbetreffende receiver met de tv verbinden.

Hopelijk is dit duidelijk voor je.

John
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 484
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:



Bericht door JohnN »

Als het goed is zit achterop de receiver nog een antenneUitgang. Hiermee kun je de antenne doorlussen naar de antenneINgang van de tweede receiver.

John
Knooifrans
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 22 okt 2007, 19:31
Locatie: Almelo



Bericht door Knooifrans »

Je kunt ook een andere receiver met CI slot van Alden aanschaffen,
dan heb je als voordeel dat je enkel één ontvanger hebt in plaats van twee en een ander voordeel is minder kabels en niet meer omschakelen :wink:

mvg Andre
Plaats reactie