acculader
acculader
hallo
ik heb een accu lader merk: 20 true charger statpower.
met een keuze schakelaar van cold:14.8-13.9 warm:14.4-13.5 hot:14.0-13.1 op welke keuze moet hij staan voor een semi-tractie accu
gr dennis
ik heb een accu lader merk: 20 true charger statpower.
met een keuze schakelaar van cold:14.8-13.9 warm:14.4-13.5 hot:14.0-13.1 op welke keuze moet hij staan voor een semi-tractie accu
gr dennis
usa campers het mooiste wat er is
Hoi,
14.4-13.9 zou goed moeten zijn.
Groet Anton
14.4-13.9 zou goed moeten zijn.
Groet Anton
WWW.Campertechniek.eu
Forum voor campersleutelaars die niet bang zijn voor vieze handen
Kwestie van gasgeven.......
Forum voor campersleutelaars die niet bang zijn voor vieze handen
Kwestie van gasgeven.......
Hoi,
Moet zijn 14.4 - 13.5 tikfoutje van mij, solly .
Groet Anton
Moet zijn 14.4 - 13.5 tikfoutje van mij, solly .
Groet Anton
WWW.Campertechniek.eu
Forum voor campersleutelaars die niet bang zijn voor vieze handen
Kwestie van gasgeven.......
Forum voor campersleutelaars die niet bang zijn voor vieze handen
Kwestie van gasgeven.......
Hi,
Ik wil geen welles niets spelletje beginnen maar een goede lading voor een accu is wel met een eindlading/spanning niveau van 13,9Vdc, de druppellading.
Nu die 14,8V als hoofdlading is ietsie pietsie te veel maar als het niet te lang duurt is dit geen, hoeft die geen probleem te zijn.
Wel de waterniveau's regelmatig nakijken, dus ik zou gaan voor 14,8-13,9Vdc en zo doe ik het al jaaaaaaren.
Grts
Ik wil geen welles niets spelletje beginnen maar een goede lading voor een accu is wel met een eindlading/spanning niveau van 13,9Vdc, de druppellading.
Nu die 14,8V als hoofdlading is ietsie pietsie te veel maar als het niet te lang duurt is dit geen, hoeft die geen probleem te zijn.
Wel de waterniveau's regelmatig nakijken, dus ik zou gaan voor 14,8-13,9Vdc en zo doe ik het al jaaaaaaren.
Grts
Het leven is prachtig, geniet er van je hebt er maar één.
wat betrefd de laadspanning is het belangrijk te weten wat voor type semitractie accu het is als het een AGM is kan deze een veel hogere laadspanning aan dan een conventionele accu.
als het een AGM is kan je hem makkelijk op 14,8 volt laten laden, en wat betrefd het, als het niet te lang duurt wat mag niet te lang duren?
Groet,
Boerti
als het een AGM is kan je hem makkelijk op 14,8 volt laten laden, en wat betrefd het, als het niet te lang duurt wat mag niet te lang duren?
Groet,
Boerti
Peugeot J5 Fendt 690
Hallo dennis,
ik heb even wat opgezocht omtrend jouw lader ik vermoed dat het deze is kijk maar even.
http://www.xantrex.com/web/id/69/p/docs ... roduct.asp
wat betrefd de spanningen is dit een instelling cold/warm/hot heeft betrekking op de temperatuur van de accu ik zou deze in de midden stand zetten warm 14.4-13.5 dan zit je aan beide kanten veilig accu word volledig geladen en gaat niet koken door overlading. het lijkt me wel een intelligente lader
Als je een temperatuur sensor hebt aangesloten op de accu worden deze settings overruled.
om nog wat meer info te krijgen ben ik eingelijk het merk en type accu nodig!
Ps mooie E350 heb je, benzine of diesel?
Groet.
Boerti
ik heb even wat opgezocht omtrend jouw lader ik vermoed dat het deze is kijk maar even.
http://www.xantrex.com/web/id/69/p/docs ... roduct.asp
wat betrefd de spanningen is dit een instelling cold/warm/hot heeft betrekking op de temperatuur van de accu ik zou deze in de midden stand zetten warm 14.4-13.5 dan zit je aan beide kanten veilig accu word volledig geladen en gaat niet koken door overlading. het lijkt me wel een intelligente lader
Als je een temperatuur sensor hebt aangesloten op de accu worden deze settings overruled.
om nog wat meer info te krijgen ben ik eingelijk het merk en type accu nodig!
Ps mooie E350 heb je, benzine of diesel?
Groet.
Boerti
Peugeot J5 Fendt 690
Hallo Dennis,
de akku die je hebt is een flinke.
het is wijs om voor dit type accu zuurweger aan te schaffen en het zuur te testen wanneer je denkt, nu moet hij volledig geladen zijn.
zo'n zuur weger kan je verkrijgen bij een automaterialenzaak en hoeven niet zo prijzig te zijn.
het soortelijk gewicht 1.28 is 100% geladen als hij daar onder blijft is hij niet volledig geladen.
deze wetenschap is echt een behoud voor de accu
ps is het een turbo diesel?
Groet,
Boerti
de akku die je hebt is een flinke.
het is wijs om voor dit type accu zuurweger aan te schaffen en het zuur te testen wanneer je denkt, nu moet hij volledig geladen zijn.
zo'n zuur weger kan je verkrijgen bij een automaterialenzaak en hoeven niet zo prijzig te zijn.
het soortelijk gewicht 1.28 is 100% geladen als hij daar onder blijft is hij niet volledig geladen.
deze wetenschap is echt een behoud voor de accu
ps is het een turbo diesel?
Groet,
Boerti
Peugeot J5 Fendt 690
Hoi,
Ik zou de zuurweger bij een echte accuboer halen, die dus traxtie verkoopt.
Bij de automaterialen zijn die dingen op 80 % lading ge-eikt dus geven te gauw "vol"aan.
Groet Anton
Ik zou de zuurweger bij een echte accuboer halen, die dus traxtie verkoopt.
Bij de automaterialen zijn die dingen op 80 % lading ge-eikt dus geven te gauw "vol"aan.
Groet Anton
WWW.Campertechniek.eu
Forum voor campersleutelaars die niet bang zijn voor vieze handen
Kwestie van gasgeven.......
Forum voor campersleutelaars die niet bang zijn voor vieze handen
Kwestie van gasgeven.......
hallo
bedankt voor de aanvullende info ik ga er een aanschaffen.
het zal wel makkelijk uitvoerbaar zijn.
en de E350 is een gewoone diesel maar kracht genoeg met de aanhanger achter en twee crossmotoren en van alles nog in de aanhanger haalt hij makkelijk en snel 100km met meer dan voldoende kracht over
gr dennis
bedankt voor de aanvullende info ik ga er een aanschaffen.
het zal wel makkelijk uitvoerbaar zijn.
en de E350 is een gewoone diesel maar kracht genoeg met de aanhanger achter en twee crossmotoren en van alles nog in de aanhanger haalt hij makkelijk en snel 100km met meer dan voldoende kracht over
gr dennis
usa campers het mooiste wat er is