S.O.S.

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
lakkhi
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 26 aug 2009, 11:39
Locatie: nijeholtpade

S.O.S.



Bericht door lakkhi »

Hallo Allemaal,
ik heb een bijzondere vraag aan jullie, ik wil me vooral richten op de handige mensen onder jullie.
Door omstandigheden heb ik per mei geen woning meer, maar gelukkig heb ik nog wel mijn campertje.
Nu wil ik graag wat aanpassingen doen om in ieder geval warmte en stroom er in te hebben.
Wie wil mij helpen? ik wil graag een zonnepaneel er in bouwen en een verwarming, er zit een kachel in, maar ik begreep dat het uit amerika komt en dat het afgesloten is, dus ik moet een nieuwe kachel er in bouwen
wie wil me goed adviseren en helpen het materiaal goed in te bouwen.
ik heb zelf helemaal geen verstand van elektra enz.
In ruil voor de dienst zou ik je de camper kunnen uitlenen voor 1 of twee weken.
groet
Lucia
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6348
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa



Bericht door rongreven »

Het zou misschien helpen om het merk en bouwjaar van de camper op te geven.
Tevens wat er precies ingebouwd zou moeten worden.
Bijna iedereen heeft hier een camper, dus lenen zou geen optie zijn.
Ron
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

Haar camper is van 1983
neem de tijd als je in je camper rijdt!
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

ADVIES



Bericht door BOKKIE »

Lucia,

STROOM heb je altijd nodig.
Een zonnepaneel is OK maar erg duur. Voor het lange staan op een locatie heb je zeker gewoon 230Volt (uit de muur) nodig.
Dan kun je ook volstaan met een extra accu, misschien twee, als de ene leeg is deze opladen en vervolgens doorgaan op de eerder opgeladen tweede accu. Dit is zeker NIET de start accu.
Verwarming, hiervoor geef ik advies voor het plaatsen van een standkachel op de brandstof van de camper. Een kachel op gas is niet aan te bevelen omdat die te senl leeg gaan.
Afhankelijk van de grootte van je camper zijn er verschilende vermogens. De EBERSPÄCHER D serie zijn geweldige kachels, relatief zuinig en schakelen afhankelijk van de temperatuur terug.
Vb D4 is een 4000Watt genoeg voor een flinke camper.
Kosten zo tegen de 1400Euro. Mogelijk een gereviseerd model voor de helft van de prijs?

Succes,

Haije Bekkema,
Drachten.
http://www.hamobeja.nl
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft



Bericht door jepebe »

...en zou het een optie zijn om een of twee lpg dampgasflessen te kopen? dan kun je gewoon lpg tanken voor koken en verwarmen. Met twee flessen zing je het wel even uit denk ik. Is misschien een goedkopere optie.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

GAS



Bericht door BOKKIE »

GAS,

Als er plaats is voor een tweetal gasdampflessen OK, doch mijn ervaring is dat er onder de camper veelal geen plaats meer is om twee grote tanks te monteren.
Daarnaast, wat kost een Trumatic E4000? Opgezocht ca. € 990,00
Wat kosten twee LPG tanks? Zie link: http://www.kapaza.nl/Caravans_en_tenten ... eding.html SCHRIK! ca. € 1100,00
De ditjes en datjes, vergeten wij even. De prijs van de Eberspächer D4 (4000Watt) is ALLES inclusief, maar de inbouw kosten kun je besparen omdat het inbouwen geen gevaar oploopt i.v.m. lekke gasinstallaties dus dat kun je zelf doen.
Daarnaast, gas in flessen of zelfs LPG brengt altijd ZOEKTOCHTEN met zich mee, daarentegen vindt je in bijna elk dorpje of stad wel een benzine pomp waar je de tank van de camper vol kan gooien.
Afgezien van het gevaar van gas en de mogelijke lekkage en alle moeilijke keuringen.
Tot slot de RUIMTE besparing, de Eberspächer D4 is behoorlijk kleiner dan de Trumatic E4000, verder de benodigde ruimte kun je benutten voor een extra watertank of anders.

ADVIES: toch maar een standkachel op diesel?

Succes,

Haije Bekkema.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
Plaats reactie