Problemen Maxview Omnisat Twister

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door Smurf »

Het zit niet echt mee ik heb namelijk enkele maanden geleden een Maxview Omnisat Twister op mijn MH geplaatst dank zij vele tips die ik hier op de site heb meegekregen. Nu enkele maanden nadien begint de schotel nogal zwaar te draaien, mijn vraag is of er onder jullie nog zijn die deze problemen gehad hebben met de twister, wat is de oorzaak hiervan en hoe is dit op te lossen. Hopelijk komen er enkele reactie zodat dit probleem kan opgelost worden. Hieronder een afbeelding van de geplaatste schotel;

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Smurf op do 06 okt 2011, 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door Hermes »

In mei is op het camperforum hierover geschreven dat de schotel na enige tijd zwaar draait. Misschien kun je bij degene die hierover geschreven heeft navragen hoe hij dat opgelost heeft.
Ik zou het zaakje uit elkaar halen en kijken waardoor het zwaar draaien veroorzaakt wordt.
Wijnand
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 10 jun 2003, 23:01
Locatie: Kranenburg-Nutterden Dld.
Contacteer:

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door Wijnand »

Ik heb dat probleem ook. Enige oplossing is volgens de dealer, alles demonteren , nakijken en opnieuw monteren. 2 uur werk.
http://www.klavierles.nl

Sunliving M46SP Fiat Ducato 130 Multijet (250) 2014.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door Hermes »

Dan zou ik rechtstreeks met de fabriek (Maxview) contact opnemen en daarover uitleg vragen.
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door Smurf »

Hermes schreef:In mei is op het camperforum hierover geschreven dat de schotel na enige tijd zwaar draait. Misschien kun je bij degene die hierover geschreven heeft navragen hoe hij dat opgelost heeft.
Ik zou het zaakje uit elkaar halen en kijken waardoor het zwaar draaien veroorzaakt wordt.
Heb ik gevonden en de vermelder (wijnand) hiervan afgelopen zondag een mailtje gestuurd maar tot op heden nog geen reactie gehad dus nog even afwachten maar wijnand reageerd hier ook weer met dezelfde vraag dus zal nog niet opgelost zijn bij hem.
Ik zou ook wel eens willen weten hoe je het binnenwerk kan demonteren zonder deze stuk te doen of de schroefjes uit het plafond te trekken, zijn er mensen die hem al gedemonteerd hebben en zo ja wat hebben zij gedemonteerd?
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door hathi »

Aan binnen zijde alles demonteren en op het dak draaien of hij dan ook zwaar gaat [zal wel niet boel loopt op lagers]dan zit het in de montage misschien het vierkant kokertje te kort gezaagd of dit raakt de wand vh gat [teklein] is moeilijk te zeggen op afstand de mijne vliegt rond zit er al 6jaar nooit problemen zelf gemont.
Hans
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door Smurf »

Ik heb het gat al een beetje groter gemaakt bij plaatsen van de schotel en een malletje laten maken met aan de ene kant de diameter van het gat geboord in het dak en aan de andere kant de diameter van het gat in de bodemplaat zodat dit alles mooi in het midden zat bij het lijmen, en ik moet zeggen dat het de in het begin ook heel soepel draaide. Hoe ga je te werk om het aan de binnenzijde te demonteren want je moet als ik mij niet vergis eerst het lipje kunnen los klikken maar ik krijg dat niet voor elkaar?
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door hathi »

Wat gaat zwaar het opdraaien of het rond-draaien Zo uit m,n hoofd eerst boutje uit de zwengel losdraaien ,dan 3x parker vd schijf,geloof ik? heb je de montage-handleiding dan niet meer ? ps aan het asje zit ook nog ,n kunststof ringetje tegen de gelaste revet alles moet kaarsrecht omhoog wijzen
Hans
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door Smurf »

Het ronddraaien gaat zwaar met het opdraaien heb ik hier helemaal geen problemen, en het binnenwerk van het plafond afkrijgen daarvoor moet je eerst het lipje binnenin kunnen weg duwen en dat krijg ik niet voor elkaar.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Wijnand
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 10 jun 2003, 23:01
Locatie: Kranenburg-Nutterden Dld.
Contacteer:

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door Wijnand »

Smurf schreef:
Hermes schreef:In mei is op het camperforum hierover geschreven dat de schotel na enige tijd zwaar draait. Misschien kun je bij degene die hierover geschreven heeft navragen hoe hij dat opgelost heeft.
Ik zou het zaakje uit elkaar halen en kijken waardoor het zwaar draaien veroorzaakt wordt.
Heb ik gevonden en de vermelder (wijnand) hiervan afgelopen zondag een mailtje gestuurd maar tot op heden nog geen reactie gehad dus nog even afwachten maar wijnand reageerd hier ook weer met dezelfde vraag dus zal nog niet opgelost zijn bij hem.
Ik zou ook wel eens willen weten hoe je het binnenwerk kan demonteren zonder deze stuk te doen of de schroefjes uit het plafond te trekken, zijn er mensen die hem al gedemonteerd hebben en zo ja wat hebben zij gedemonteerd?

Ik heb het mailtje gevonden. Nee, het is nog niet opgelost, maar ik heb wel de vierkante stift met siliconen in gespoten.
Gaat nu iets beter, maar ik ga een andere kopen.Geen Maxview meer voor mij.
(Ik heb er voor gekozen om op het forum de vraag te beantwoorden. Omdat ik niet de enige was met Maxviewproblemen.)
http://www.klavierles.nl

Sunliving M46SP Fiat Ducato 130 Multijet (250) 2014.
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door Smurf »

Vind ik heel goed wijnand zo kan iedereen mee lezen, ik denk dat ik de invoerder hier in België eens ga aanschrijven zijn nog al vriendelijk mensen en hopelijk hebben deze een oplossing want waar deze is gekocht is de service bar slecht tenminste dat is mijn ervaring. Ze waren heel behulpzaam tot dat de schotel was betaald en afgehaald toen was de service afgelopen.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door hathi »

Geld verspilling Max View twister is prima schotel of koop je ook ,n nwe Camper als daar iets aan mankeert??
Hans
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door Smurf »

Het probleem is nog verergerd wij hebben een weekendje doorgebracht in Duitsland en bij het arriveren op de overnachtingsplaats en de schotel te willen richten kon ik de schotel nog wel op en neer draaien maar helemaal niet meer ronddraaien (links en rechts), volledig geblokkeerd. :?
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Problemen Maxview Omnisat Twister



Bericht door hathi »

Smurf heb je de schotel soms doorgedraaid toen hij tegen de aanslag zat ??
Hans
Plaats reactie