accuwater steeds laag
accuwater steeds laag
Ik vraag mij af of het mogelijk is dat het accuwater sinds ik de accu laat opladen tijdens het rijden sneller verdampt dan gewoonlijk.
Ben net terug en heb 4500 Km gereden na een paar dagen staat de accu leeg en heb 1,5 liter water bij moeten vullen.
Is dit gewoon of is er iets anders aan de hand, wie kan mij dit uitleggen of een advies geven.
Groet Koos
Ben net terug en heb 4500 Km gereden na een paar dagen staat de accu leeg en heb 1,5 liter water bij moeten vullen.
Is dit gewoon of is er iets anders aan de hand, wie kan mij dit uitleggen of een advies geven.
Groet Koos
Luchtkastelen eisen hoge onderhoudskosten
eerst meten of de te hoge laadspanning van de lader komt of van de alternator(dynamo).
komt het door de lader dan de lader afstellen(laten afstellen),komt het door de alternator dan is een nieuwe spannings regelaar de enige oplossing, een weerstand werkt niet door de verschillende amperages,krijg je over een weerstand verschillende spanningsval.
succes en groet
jos
komt het door de lader dan de lader afstellen(laten afstellen),komt het door de alternator dan is een nieuwe spannings regelaar de enige oplossing, een weerstand werkt niet door de verschillende amperages,krijg je over een weerstand verschillende spanningsval.
succes en groet
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Nogmaals bedankt voor de reactie's.
Wat zijn de normale getallen als je meet op de HH accu als je de motor laat lopen ? en wat meet je als je een te hoge laadspaning heeft.
Accu gemeten 12,35 accu was niet geheel geladen
met lopende motor 13,54
wat gas erbij 13,55
motor uit 13,11
na twee minuten 12,65
Heb het niet kunnen proberen met 230. maar misschien hebben jullie toch al een idee.
alvast bedankt, groet Koos
Wat zijn de normale getallen als je meet op de HH accu als je de motor laat lopen ? en wat meet je als je een te hoge laadspaning heeft.
Accu gemeten 12,35 accu was niet geheel geladen
met lopende motor 13,54
wat gas erbij 13,55
motor uit 13,11
na twee minuten 12,65
Heb het niet kunnen proberen met 230. maar misschien hebben jullie toch al een idee.
alvast bedankt, groet Koos
Luchtkastelen eisen hoge onderhoudskosten
deze meetwaarden bij lopende moter,zijn eerder aan de lage dan aan de hoge kant, dus daar zou de accu niet zo veel water van gebruiken ,de z.g. gasspanning ligt bij een gewone natte accu boven de 14.4 volt.
nu nog even de laadspanning bij 230volt meten,dan weet je meer.
succes
jos
nu nog even de laadspanning bij 230volt meten,dan weet je meer.
succes
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Hoi,
Als je de dynamospanning meet op de accu, dan motor even laten lopen om het starten te compenseren.
Dan een beetje gas bij geven en dan de spanning aflezen!
Contoleer ook de massastip van de motor, als hier weerstand in zit gaat de regelaar zijn eigen gang en geeft te veel spanning.
Aangezien je 1,5 liter bij vult gaat het niet om een cel maar om alle 6.
Succes!
Groet Anton
Als je de dynamospanning meet op de accu, dan motor even laten lopen om het starten te compenseren.
Dan een beetje gas bij geven en dan de spanning aflezen!
Contoleer ook de massastip van de motor, als hier weerstand in zit gaat de regelaar zijn eigen gang en geeft te veel spanning.
Aangezien je 1,5 liter bij vult gaat het niet om een cel maar om alle 6.
Succes!
Groet Anton
Na eerst de accu te hebben opgeladen zijn dit de gegevens.
Na opladen 13,70 volt
Met lopende motor en wat gas 14,06
Motor af 13,50 na twee minuten wachten 13,22
Daarna op 230, na twee minuten wachten 14,10
Volgens mij blijf zo alles onder de norm, maar is dit zo ?
Of is de accu aan vervanging toe na dat er tot twee maal toe water is toegevoegd. En of moet er accuzuur aan het water toegevoegd worden ?
Groet Koos
Na opladen 13,70 volt
Met lopende motor en wat gas 14,06
Motor af 13,50 na twee minuten wachten 13,22
Daarna op 230, na twee minuten wachten 14,10
Volgens mij blijf zo alles onder de norm, maar is dit zo ?
Of is de accu aan vervanging toe na dat er tot twee maal toe water is toegevoegd. En of moet er accuzuur aan het water toegevoegd worden ?
Groet Koos
Luchtkastelen eisen hoge onderhoudskosten
Hoi,
NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT ZWAVELZUUR TOEVOEGEN !!!
Als de accu's vol zijn en geen stroom verliezen kunnen ze ook versleten zijn.
Dat is iets wat je niet vaak meemaakt omdat er voor die tijd meestal wel een cel uitvalt, stukgaat.
Wat je doet: opladen zoals het hoort en dan na een accuboer even de tester erop dan weet je het meteen!
Succes!
Groet Anton
NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT ZWAVELZUUR TOEVOEGEN !!!
Als de accu's vol zijn en geen stroom verliezen kunnen ze ook versleten zijn.
Dat is iets wat je niet vaak meemaakt omdat er voor die tijd meestal wel een cel uitvalt, stukgaat.
Wat je doet: opladen zoals het hoort en dan na een accuboer even de tester erop dan weet je het meteen!
Succes!
Groet Anton
De waarde die je aangeeft voor het laden op zowel de motor als op 230 zijn inderdaad goed en kunnen dus niet voor het probleem zorgen.
Je hoeft er geen zuur in te doen dat wordt het water vanzelf.
Als de accu al even een tijd niet geladen wordt moet bij een volle accu de spanning 12.7 volt zijn.
Zoals ik al eerder aangaf als je zoveel water moet bijvullen is het meestal einde oefening voor de accu, maar als hij opgeladen is kun je hem laten testen.
Liggen er overigens geen zonnepanelen op het dak?
Je hoeft er geen zuur in te doen dat wordt het water vanzelf.
Als de accu al even een tijd niet geladen wordt moet bij een volle accu de spanning 12.7 volt zijn.
Zoals ik al eerder aangaf als je zoveel water moet bijvullen is het meestal einde oefening voor de accu, maar als hij opgeladen is kun je hem laten testen.
Liggen er overigens geen zonnepanelen op het dak?