Denson DS1010 road: eigenaardig probleem

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Marcel174
Berichten: 665
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door Marcel174 »

Naar aanleiding van deze berichten heb ik vorige week ook de Rebox 2210 gekocht.

Heb hem er nu een paar dagen in zitten maar doet het goed.
Had een satfinder gekocht maar kan via de receiver ook de sat zoeken. Erg makkelijk.
Weet trouwens niet of dat bij andere receivers ook zo is...

De lange termijn weet ik nog niet hoe die bevalt maar eerst indruk is goed.

Gr Marcel
loeki

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door loeki »

Marcel,
Vraagje: hoe is het overschakelen tussen de zenders? snelle respons?

Vraagje2: hoe is het overschakelen tussen astra 1 en astra3? gemakkelijk?

Thanks
Marcel174
Berichten: 665
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door Marcel174 »

Het overschakelen gaat naar mijn idee normaal. Net zoals thuis. Dus niet erg lang.

Overschakelen van Astra 2 naar Astra 3?? Geen flauw idee.

Zit er pas een paar dagen in en ik heb nog nooit eerder een satelliet gehad dus ben allang blij dat ik hem draaiende heb.
Als je overgaat naar een andere satelliet moet je toch weer gewoon opnieuw richten?

Zelf heb ik een handmatige schotel en ben nu een paar dagen aan het oefenen met richten om dat onder de knie te krijgen.
Als ik CD wil ontvangen geeft ie in de display astra 1.9aan of zoiets. Dat zal dan wel Astra 2zijn denk ik.

Het hele satellietgebeuren is voor mij helemaal nieuw dus echt veel weet ik er nog niet vanaf.

Wat me wel opvalt is dat ik een AKAI tv heb en als ik deze aanzet het een tijdje duurt voordat ie verbining heeft met de receiver. Ondanks dat er een HDMI kabel tussen zit. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Het ligt niet aan de receiver. Die start gewoon op.

Gr Marcel
Gebruikersavatar
PatrickC
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 02 aug 2010, 22:50

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door PatrickC »

Die Denson 1010 is gewoon slecht. Ik had een 500 en die werkte perfect, maar die mist steeds meer zenders (mp4), dus daarom een nieuwe gekocht. Is inmiddels voor de tweede keer kapot... Zojuist een Rebox besteld, gezien de reacties hier. Ben benieuwd.
loeki

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door loeki »

Ga vandaag de Rebox RE2210HD PVR installeren
Denson DS1010 ligt er uit
Gebruikersavatar
Jacko
Berichten: 1179
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 8:32
Locatie: noord-holland

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door Jacko »

Als dit probleem zich voordoet dan de kaart er uithalen en deze schoonmaken en er weer instoppen, probleem opgelost. Komt wel eens meer voor. grt. John
trotse eigenaar van een hymer 644 g van het bouwjaar 2002.
loeki

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door loeki »

Jacko schreef:Als dit probleem zich voordoet dan de kaart er uithalen en deze schoonmaken en er weer instoppen, probleem opgelost. Komt wel eens meer voor. grt. John
Voor ons was het genoeg:
Drie maanden miserie, kaart er in, kaart er uit, tuner af, tuner op, noem maar op

Een nieuwe tuner moet gewoon zijn ding doen en ons een rustige tv avond kunnen geven

De Denson DS1010 kon dit niet (zijn voorganger Denson 50o heeft ons wel veel kijkplezier gegeven) dus hij is kunnen starten

Het is nu aan de Rebox

Lees alles maar eens over de Denson DS1010...een echte miserie bak
Hij wordt niet meer gemaakt en ook niet ondersteund door Satcare

De levering van de nieuwe Denson DS101 wordt telkens terug uitgesteld.................zal dus ook wel niet zo super zijn dus
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door robbreedveld »

Kreeg in het eerste bericht van mijn leverancier , dat ik de denson 1010 bij hem terug kon brengen , waarna hij hem naar de importeur voor reparatie circu update zou zenden , had hem al gewezen op de 2 jaar wettelijke garantie in Belgie.

Vandaag een 2e mail waarin hij vertelde dat terugzending importeur niet meer mogelijk was en dat hij niet in staat was om alle gedupeerde denson 1010 kopers tegemoet kon komen.
Als compensatie bood hij een mini-ontvanger aan voor 68 euro i.p.v. 79 euro.
Hij bevestigde wel de 2 jaar garantie.

Dit word een welles , nietes verhaal , geld retour kan ik pas afdwingen via een procedure en trek dan
maar je portemonnaie.
Over 4 weken vertrek ik naar griekenland en wil uiteraard een goed werkende HDMI ontvanger 12 volt ,
maar die liggen niet opgeschept , van de aanwezige 12 volt ontvangers dien je een CI module te hebben , dus echt gecertificeerd door canaldigital geloof ik niet.

Wat worden we toch vaak beetgenomen en waarom toch die overschakeling naar HD signalen , de SD deden het toch tot ieders tevredenheid goed.


Rob
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door Ronmekel »

Ja, als iedereen zo denkt zaten we nog naar de nipkov schijf te kijken.
Zoiets heet vooruitgang, en over een paar jaar zijn er geen sd uitzendingen meer en gaan we alweer naar 4K toe.
Je wordt echter wel op kosten gejaagd.
Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19104
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door Aloys »

Ik heb het een en ander opgeschoond/gegumd in dit topic. Een leverancier van dit spul kraakt hier
de producten van zijn concurrent af, ten gunste van het merk dat ie zelf verkoopt. Van een ander
bedrijf worden emails/reacties hier compleet met naam van de medewerker gepubliceerd... Dat is
waarschijnlijk aantasting van de privacy van betrokkene. Zo wordt het in ieder geval door
betrokkene ervaren, is mij gebleken.

Laat de discussie gaan over de apparaten, niet over de leveranciers conform de forumregels!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
bobo3131
Berichten: 31
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 21:32

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door bobo3131 »

Wij hebben ook een Denon ds1010, maar ons volume is heel laag.
Ook al zetten wij deze op het maximum, dan nog is het geluid laag en kan je de tv bijna niet horen.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Geluid van de tv heeft hier geen invloed op.

Alvast bedankt

Jolanda
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Denson DS1010 road: eigenaardig probleem



Bericht door tvdsande »

Met de afstandbediening van de tv het geluid harder zetten.
Plaats reactie