Stroomgroep of zonnepaneel?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Stroomgroep of zonnepaneel?

Bericht door Aloys »

Zullen we afspreken dat we voor 2014 weer genoeg gepost hebben over generatoren?
Dit onderwerp leidt al ruim meer dan 10 jaar(!) tot ruzie en onenigheid in dit forum.

Ik denk dat ik de woorden aggregaat, generator en stroomgroep maar op de lijst van
verboden woorden zet... :crazy:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Stroomgroep of zonnepaneel?

Bericht door beatrix18 »

Lekkere vieze woorden... :P

Afbeelding
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Paul87400
Berichten: 1013
Lid geworden op: di 30 sep 2008, 11:26
Locatie: Saint Denis (F)

Re: Stroomgroep of zonnepaneel?

Bericht door Paul87400 »

@ Aloys, Helaas moet ik, net als jij, constateren dat tegenstanders van PV panelen zich niet aan technische discussie willen wagen.

Vroeger (en nu weer) werd ik als leugenaar neergezet, toen ik destijds beweerde dat PV panelen een goede maar dure vervanging van aggregaten waren. Nu zijn de prijzen gedaald en is de kwaliteit van de hedendaagse regelaars verbeterd en gelukkig geven de meesten nu toe dat een aggregaat, zeker in de zomer, niet meer nodig is.

Blijft het punt dat het gebruik van aggregaten door Camperaars, zeker in Frankrijk en Spanje (en hoogst waarschijnlijk ook in andere landen) onder kamperen valt en dus niet toegestaan is op en langs de openbare weg. Overnachten in je auto of Camper mag er overigens wel.

Nu weet ik ook wel dat het soms niet anders kan en als je het netjes doet en niemand er last van heeft, het te tolereren valt. Maar dat is nog wel wat anders dan te beweren dat het mag omdat iedereen het doet en er nog nooit tegen is opgetreden.

Helaas heeft het "wangedrag" van sommige Camperaars al geleidt dat bijvoorbeeld in de Algarve alle, en langs de kusten van Spanje vele gedoogplekken verdwijnen. Frankrijk is het volgende land dat restricties voor Camperaars gaat invoeren.

Dit "wangedrag" zal gedeeltelijk door onkunde komen, dus nogmaals wil ik de goedwillende Camperaars er op wijzen dat in Frankrijk en Spanje kamperen met een Camper verboden is op en langs de openbare weg.
Een Camperplaats is geen Camping, ook al betaal je voor je standplaats.

(Onder Kamperen wordt verstaan: de luifel uitdraaien, op blokken staan, een aggregaat gebruiken, tafeltje en stoelen buitenzetten, de was buiten aan een lijn ophangen, enz.)

Hopelijk kunnen we door goed gedrag het tij keren dat het steeds moeilijker wordt om vrij te staan en we krijgen we geen toestanden zoals in Nederland, waar het praktisch overal verboden is om vrij te staan (behalve dan op plaatsen waar het is toegestaan).

Van mij mag er nu een slotje op en zal ik het onderwerp "PV panelen<-> aggregaat" in ieder geval dit jaar niet meer aansnijden

Groeten, Paul
Laatst gewijzigd door Paul87400 op ma 21 apr 2014, 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Beam me up Scotty, there is no intelligent life down here!
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Stroomgroep of zonnepaneel?

Bericht door beatrix18 »

Het is niet alleen het pruttelende thuis stopcontact vervangertje.
We zijn met z'n allen te veel en door enkelen een plaag. ;;-)
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Stroomgroep of zonnepaneel?

Bericht door Aloys »

Dan sluiten we het onderwerp hierbij af! :thumbup:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gesloten