Caravana 2018: wat is jullie ervaring?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Lize1991
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 18:59

Caravana 2018: wat is jullie ervaring?



Bericht door Lize1991 »

Afgelopen weekend was ik op de Caravana in Leeuwarden. Ik ben nog steeds wat in een oriënterende fase. De hallen waren gevuld met precies wat is niet zoek. Veel ‘’'tupperware’’' zowel in camper als in caravan uitvoering. Het aantal ombouwbedrijven en leveranciers van buscampers was zeer laag. Is dat alleen de Caravana van 2018 of geldt dat ook voor de andere jaren en heeft dat te maken met de doelgroep voor de Caravana?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Caravana 2018, wat is jullie ervaring?



Bericht door Bob Diesel »

Het is mi een dagje uit
Als je weet wat je zoekt ,of als je zoekt kan je bij iedere dealer zonder entree prijs naar binnen
Krijg je ook nog koffie oid aangeboden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Caravana 2018, wat is jullie ervaring?



Bericht door hathi »

Ik heb in NL nog nooit anders mee gemaakt,ook andere (auto) beurzen,lijken wel in de achteruit te staan
Hans
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Caravana 2018, wat is jullie ervaring?



Bericht door Premiumliner »

Ik weet niet wat topicstarter verstaat onder “tupperware”!
Het lijkt mij een nogal ongenuanceerde en ietwat denigrerende uitspraak over het aanbod. De bekende merken waren met diverse modellen aanwezig, variërend van Morelo campers t/m Tonke buscampers. Het is maar wat je tupperware noemt….

In mijn optiek is Lize er naar toe gegaan zonder bijv. eerst te kijken naar de aanwezige standhouders en inderdaad, als je weet wat je zoekt, waarom ga jeer dan heen…. Benieuwd welke camper Inez geen “Tupperware” vindt..

Wij kregen gratis kaarten van Camperto en hebben aan de beurs een gratis jaar Canal digitaal recreatiepakket aangeboden gekregen (voor de goede orde we hebben al een recreatiepakket, maar dit jaar dus gratis). Van de NKC kregen we een consumptiebon voor gratis koffie bij de in de hallen aanwezige catering. Verder nog een leuke tafellamp bij een offerte voor een camperverzekering.
Daarnaast een aantal bekenden ontmoet waarmee we gezellig hebben bij gekletst. Tevens nog leuke info over onze komende vakantieplanning en de Toplplatzgids 2018 meegenomen.

Oh ja, ook nog een leuke discussie met Joyne over de prijs voor een interface die nodig is voor het abonnement (€ 99.- vinden wij veel te duur). Zo prijs je je uit de markt! En als laatste een garantiegeprek met Reich; onze Twin waterpomp deed het nog maar gedeeltelijk, nadat deze 1,5 jaar geleden om deze reden ook al was vervangen. We krijgen nu ws. onder garantie een nieuwe toegestuurd. Al met al heeft deze beurs ons niets gekost en veel opgeleverd! :D
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Caravana 2018, wat is jullie ervaring?



Bericht door Kubo »

Volgens mij wel meer campers/caravans maar minder toebehoren.
Firma’s zoals Camperpassie niet kunnen vinden.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Caravana 2018, wat is jullie ervaring?



Bericht door hathi »

Ik begrijp Lize heel goed,ook wat hij bedoeld met Tupperware ,en vind er dan ook weinig ongenuanceerds aan,maar krijg de indruk dat hij er kennis op wil doen,en jij de beurs geslaagd vind als je van alles gratis krijgt,dus beiden en een andere insteek,het is maar net wat je er zoekt,en Tonke en Morelo,is nu juist niet het product Voor de doorsnee camperaar
Hans
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: Caravana 2018, wat is jullie ervaring?



Bericht door masterknauser »

ik vond het ook tegenvallen ,weinig techniek bv zonnepanelen,omvormers ed.
tis meer voor tent en caravan liefhebbers
dit lid leest alleen nog maar .
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Caravana 2018, wat is jullie ervaring?



Bericht door MonRoe »

Ook wij misten de accessoires, er was wel wat, maar bijzonder weinig en er viel weinig te kopen. Dat maakt de beurs in Houten dan weer leuker, daar meer accessoires maar minder campers en campings. Zou eigenlijk een mix van beide moeten zijn ;-)

Wat campers betreft vond ik dat er best wel aardig wat merken vertegenwoordigd was, zowel nieuw maar ook enkele 2e hands.

Het was voor ons de eerste keer, we hadden gratis kaartjes, maar de eerste paar jaar rijden wij daar niet meer speciaal voor naar Leeuwarden.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Caravana 2018: wat is jullie ervaring?



Bericht door mariët »

Ik vond het tegenvallen. Vanwege de nieuwe camper gingen wij vooral voor wat accessoires maar dat hadden we beter kunnen laten. Wij gaan traditioneel elk jaar met de buren naar deze beurs maar we waren nu voor het eerst een beetje teleurgesteld.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Caravana 2018: wat is jullie ervaring?



Bericht door gjvonk »

Wij waren ook niet onder de indruk. Vooral de overkill aan campings. Kregen een vakantiebeurs gevoel. Dat de accessoire handel ontbrak zal wel te maken hebben met de kosten van standruimte. Ik wilde proefritjes op elektrische vouwfietsen maken, maar heb vanwege het knullige tapijt parcours van nauwelijks een woonkamer grootte daar maar vanaf gezien. Over een paar weken kijken we wel in Gorinchem in de evenementen hal.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Caravana 2018: wat is jullie ervaring?



Bericht door MonRoe »

Wij hebben weer gratis kaartjes voor de beurs in Houten kunnen scoren, dus gaan we daar maar weer heen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Caravana 2018: wat is jullie ervaring?



Bericht door Maranopreis »

Hoe heb je die besteld Monique? We zijn er verleden jaar ook geweest met gratis tickets. Kan ze nu nog niet vinden.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: Caravana 2018: wat is jullie ervaring?



Bericht door masterknauser »

dan maar naar gorinchem camperbeurs
dit lid leest alleen nog maar .
Plaats reactie