Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door Cee Pee »

Maar die zon staat dan zo laag dat er weinig energie te scoren valt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door Kroppie »

en dan nog, het heeft geen enkel nadelige invloed op de accu of andere laadapparaten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door Cee Pee »

En daar ging het topic over.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door Frank1954 »

Hi Jan en Mariët

Dat je als eigenaar van een camper niet altijd weet hoe alles werkt daar is dit forum voor om elkaar te helpen
Maar als ik lees welk type camper jullie hebben aangeschaft dat zou ik toch als klant verwachten dat "alles" maar dan ook alles goed wordt uitgelegd
Dat mag toch wél zeker voor de prijs die jullie hebben betaald niet...?
En toch zeker als je een camper koopt uit de premium-line
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door Zwerfsteen »

De vraag van Jan en Mariët is niet zo gek en meestal komt zoiets bij je op wanneer je weer lang en breed thuis bent en bij de uitleg komt er zoveel op je af dat je ook niet alles kunt onthouden.
Om nu te concluderen dat e.e.a. niet goed is uitgelegd vind ik wat kort door de bocht.
Zou er verschil in de kwaliteit van uitleg zijn bij een premiumline of een budgetcamper?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door Huub56 »

En als het kwaad kon om samen aan te sluiten hadden ze het wel vermeld bij de uitleg dus iets wat niet kwaad kan hoef je ook niet uit te leggen :P
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door Frank1954 »

Hi Zwerfsteen

Wij kregen alvast een zéér goede méér dan een uur durende uitleg en onze camper is niet bepaald een budgetcamper
Bij oplevering moet het inderdaad altijd maar snel gaan terwijl je toch geen Dacia hebt gekocht maar duizenden € hebt neergeteld

Anderzijds is het normaal dat je een hoop zaken niet meer weet eens je nieuwe camper thuis voor je deur staat
Maar gelukkig kun je dan hier terecht voor alle vragen :thumbup:
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door Bringamosa »

Antwoord op de vraag was er ondertussen al, wel drie keer zelfs als niet meer, wat doen we hier nog :P
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door mariët »

Ik wil toch nog graag even reageren. Wij hebben een uitstekende, meerdere uren durende uitleg gehad, weliswaar in het Duits maar dat ging prima. Natuurlijk ook een tas vol instructieboekjes die we ook zorgvuldig bestuderen, maar sommige dingen zijn voor ons helemaal nieuw en die boekjes geven niet antwoord op alle vragen. Het meeste komen we wel uit maar soms ben je bang om iets verkeerd te doen en zo schade aan te richten.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door de Jonckheer »

Frank1954 schreef:Bij oplevering moet het inderdaad altijd maar snel gaan terwijl je toch geen Dacia hebt gekocht maar duizenden € hebt neergeteld :
Ik kreeg anders bij aankoop van mijn Dacia zoveel uitleg dat ik het maar heb ingekort. Altijd wordt er gedaan alsof een Dacia iets minderwaardigs zou zijn terwijl het gewoon een Renault is. Doe je ook zo neerbuigend over een Skoda?
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Veel nieuwe dingen: vraag over zonnepanelen

Bericht door blizard »

mariët schreef:Ik wil toch nog graag even reageren. Wij hebben een uitstekende, meerdere uren durende uitleg gehad, weliswaar in het Duits maar dat ging prima. Natuurlijk ook een tas vol instructieboekjes die we ook zorgvuldig bestuderen, maar sommige dingen zijn voor ons helemaal nieuw en die boekjes geven niet antwoord op alle vragen. Het meeste komen we wel uit maar soms ben je bang om iets verkeerd te doen en zo schade aan te richten.
Je hebt gelijk dat je eea vraagt. Je wilt natuurlijk je eigen camper goed leren kennen.
Gesloten