Tweedehands spullen: zouden jullie dat doen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.

Tweedehands spullen ja of nee?

Ja
58
92%
Nee
5
8%
 
Totaal aantal stemmen: 63

Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Tweedehands spullen: zouden jullie dat doen?



Bericht door PaulBng »

Ik heb een zgan Victron multi via marktplaats gekocht voor de helft van de prijs....
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Tweedehands spullen: zouden jullie dat doen?



Bericht door de hoekies »

Ik heb er geen problemen mee , waarom een dief zijn van je eigen beurs.
Veel mensen doen iets weg omdsat ze een andere willen of stoppen met hun hobby .
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Tweedehands spullen: zouden jullie dat doen?



Bericht door rijschoollucassen »

De duurdere zaken laat ik niet opsturen, maar haal ik op en kan dan ook testen. Voor minder dure zaken heb ik de instelling dat, mocht ik een keertje belazerd worden, de rekening daarvan in het niet valt bij wat ik op andere zaken al bespaard heb.

Onlangs een keertje een probleem gehad met een camera waarvan de systeembatterij stuk bleek en de lens een software fout had. Was te kostbaar om te vervangen. Verkoper gaf niet thuis. De accessoires die erbij zaten kon ik wel gebruiken, die vielen dus helaas wat duurder uit. Wel een melding gedaan bij MP.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Tweedehands spullen: zouden jullie dat doen?



Bericht door Bas vd laar »

Ik koop van alles via Marktplaats, vind het leuk om te zoeken.
Laatst een zo goed als nieuwe Altrex trap voor de helft, maar ook accu's, ik neem dan zelf een tester mee.
Een Marantz stereo van een audiofiel, nieuw hartstikke duur en nu voor een leuke prijs enz.
Dus zeker een Ja
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Tweedehands spullen: zouden jullie dat doen?



Bericht door Maranopreis »

Sluit me aan bij de meeste meningen. Spullen als matrassen en andere persoonlijke zaken die met hygiëne hebben te maken niet tweedehands. De rest wel en gezond verstand blijven gebruiken, scheel toch de nodige pecunia.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tweedehands spullen: zouden jullie dat doen?



Bericht door Kroppie »

bijna alles in de camper en ook de camper zelf is 2e hands, alleen ik niet.
zelfs redelijk veel,dingen waarvan de verkoper daacht dat het stuk was en dus een heel lage prijs vroeg, voorbeeld victron acculader van 50 ampere, was verkeerd aangesloten volgens hem en doorgebrand, van 610 euro voor 25 euro gekocht , voor 5 euro nieuw onderdeeltjes en laden maar.
tomtom, defect ,klein prijsje, nieuwe battery a 5,95 en wegwijzen maar.
kan ook fout gaan natuurlijk ,maar wie niet waagt die niet wint, en gemiddeld genomen dik gewonnen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie