Ervaringen gevraagd over Volkswagen 180pk DSG 4motion

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Andor
Berichten: 200
Lid geworden op: do 06 apr 2017, 20:36

Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion



Bericht door Andor »

Mijn schoonvader heeft transporter met een dsg met 4,5 ton op de teller zonder maar iets kapot aan de bak ,dus het kan wel :thumbup: maar de voor de rest wel een hoop ongemak / reparatie's gehad .Maar dat kan ook wel na 4.5 ton
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion



Bericht door kampertjes »

Diverse VW campers gehad van T3 tm T6. Werd steeds minder. Ben blij dat ik er niet meer een op de kost heb. Op het werk hebben we er nog een paar maar dat zijn wel de laatsten.
texel68
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 feb 2021, 16:58

Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion



Bericht door texel68 »

Ik lees nu pas de discussie en de vraag. Ik kan jullie meedelen dat mijn vw bus in de bewuste uitvoering al sinds de aankoop in 2011 perfect in gebruik is. nog nooit problemen mee gehad en rijdt als een zonnetje. Volgens mijn garagebedrijf was het wel een beetje een loterij geweest. hij ene heeft problemen en de ander in het geheel niet. Ik ben in ieder geval super tevreden met mij T5 7 versn. automaat 180 pk DSG 4motion
Alfons van Texel
pwhooftman
Berichten: 1821
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion



Bericht door pwhooftman »

Het is niet per se de DSG bak die voor problemen kan zorgen, maar (vooral) ook de EGR koeler op bepaalde modellen. Lees https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 4e#p401087 maar eens; de interne koelribben in de EGR koeler corroderen, en de aluminium deeltjes komen in de verbrandingsruimte terecht en vormen daar een soort schuurpasta die de cilinderwanden en zuigerveren extreem snel doen slijten. Ik heb youtube filmpjes gezien waarbij de gesmolten klodders aluminium op de zuigers zaten. Dat heeft dus niets met de rijstijl te maken, maar met een productiefout.
Plaats reactie