Ervaringen gevraagd over Volkswagen 180pk DSG 4motion
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 24 jun 2017, 12:54
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
tja nog steeds geen positieve ervaringen tot dusver wacht nog even af!
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
ik zou het nu wel weten , niet wachten maar iets anders gaan zoeken.
denk je dat als er 1 positieve ervaring komt , dat dat merk/type dan beter is , laten staan voor een liefhebber, tja liefhebber waarvan.?
DSG heeft in duitsland de naam : Das Scheiss Getriebe
jos
denk je dat als er 1 positieve ervaring komt , dat dat merk/type dan beter is , laten staan voor een liefhebber, tja liefhebber waarvan.?
DSG heeft in duitsland de naam : Das Scheiss Getriebe
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
Dan zal ik drie maal achter elkaar geluk hebben gehad zeker.Meine schreef:Neem me niet kwalijk hoor, maar het internet staat letterlijk bol van de ellende met de 2 liter bi-turbo 180 pk transporter. Dan doet het er helemaal niet toe of je toevallig met een 110 pk Golfje wel geluk gehad hebt.
Het is wat Paul Snip ook al opmerkt, het is een VW, dat merk lijkt onaantastbaar te zijn. Ondanks dat de motorellende vergelijkbaar is met die van de Ford Transit 2.2 tdci wordt VW blijkbaar nergens op afgerekend en is na 2 jaar en 13 dagen klaarblijkelijk van enige garantie al geen sprake meer. (zie forum Tros Radar)
Wilde maar gewoon aangeven dat de rijstijl van sommigen er ook aan kan bijdragen, zeker met zo'n sportieve motor. Niets meer, niets minder.
H20
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
maar de rijstijl van de vorige eigenaar weet nu niemand, en zeker een verkoper niet.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- LMC591A28JTD
- Berichten: 939
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
Ik heb nu al drie Audi's achter elkaar gehad met S-tronic (dat is de betiteling van Audi voor de DSG) sinds 2005 en ik kan alleen maar zeggen dat het de fijnst schakelende bak is die ik ooit gehad heb, geen enkel probleem mee gehad.
Ook niet in mijn huidige A3 hybride, deze DSG bak is zelfs speciaal voor deze hybride auto ontwikkeld, een probleemloze geweldig soepel schakelende bak die ook de elektromotor schakelt.
Dus net als bij de Ford Transit 2.2 imho een erg overdreven verhaal.
Als die bakken allemaal waardeloos zouden zijn, was VW-Audi er allang mee op gehouden. Sterker nog, de ene na de andere constructeur bouwt nu dubbele-koppeling-schakelbakken.
Ook niet in mijn huidige A3 hybride, deze DSG bak is zelfs speciaal voor deze hybride auto ontwikkeld, een probleemloze geweldig soepel schakelende bak die ook de elektromotor schakelt.
Dus net als bij de Ford Transit 2.2 imho een erg overdreven verhaal.
Als die bakken allemaal waardeloos zouden zijn, was VW-Audi er allang mee op gehouden. Sterker nog, de ene na de andere constructeur bouwt nu dubbele-koppeling-schakelbakken.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
vandaar al die positieve ervaringen bij volkswagen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
en olieverbruik weet audi ook alles van.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- JoopBrekken
- Berichten: 4257
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
motorolie
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 24 jun 2017, 12:54
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
bedankt voor de reacties al hadden sommige niets met de vraag te maken maar ik ben er uit en zoek gewoon verder
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
succes.!
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
Dat van die Ford is inderdaad onzin. Tijdens de zoektocht naar een camper ben ik maar een stuk of 15 tdci's met nieuwe motor tegen gekomen.LMC591A28JTD schreef:Ik heb nu al drie Audi's achter elkaar gehad met S-tronic (dat is de betiteling van Audi voor de DSG) sinds 2005 en ik kan alleen maar zeggen dat het de fijnst schakelende bak is die ik ooit gehad heb, geen enkel probleem mee gehad.
Ook niet in mijn huidige A3 hybride, deze DSG bak is zelfs speciaal voor deze hybride auto ontwikkeld, een probleemloze geweldig soepel schakelende bak die ook de elektromotor schakelt.
Dus net als bij de Ford Transit 2.2 imho een erg overdreven verhaal.
Als die bakken allemaal waardeloos zouden zijn, was VW-Audi er allang mee op gehouden. Sterker nog, de ene na de andere constructeur bouwt nu dubbele-koppeling-schakelbakken.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38
Re: Ervaringen gevraagd over 180pk DSG 4motion
Laat dat nu in het algemeen gewoon een probleem zijn.macfocus schreef:Als de prijs goed is en je kunt eventueel een blok/bakrevisie betalen, waarom niet?
Als je er maar rekening mee houdt.
Moet de prijs dus wel echt goed zijn.
Een westfalia uit 2013 kost gewoon nog een godsvermogen !
Als je dan wat verder leest over de 180 pk bi-turbo ...........
Zou ik die laten staan.