Problemen met Campercontact app

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Problemen met Campercontact app



Bericht door jan- »

Gisteren de campercontact app geiinstalleerd op mijn Android telefoon omdat volgens mij dit tegenwoordig de enige manier is om nog offline te kunnen zoeken. Zodra in de app een kaart getoond wordt reageert hij bijna niet meer. Mijn telefoon is een Yotaphone 2. Je hebt bij deze telefoon een knop waarmee je het voorste kleurenscherm op het achterse e-ink scherm kan zetten en zodra er een kaart getoond wordt zie je deze knop heel snel knipperen.

Met veel moeit kan ik nog een beetje zoomen en ik kan nog wel een camperplaats selecteren. Ik zie dan de prijs en zo, maar als ik er op klik zie ik niet meer details. Ik krijg het ook niet voor elkaar om een lijst op te vragen want dat gaat via de kaart en dan werkt bijna niets meer. Op Campercontact staat dat het niet met alle telefoons werkt. Zo'n Yotaphone wordt dacht ik in Nederland niet veel gebruikt. Groepering locaties heb ik aan en uit gehad, maar dat lost niets op. Ik ben lid van de NKC en heb de volledige versie en de versie is 4.09

Ik denk dus dat het probleem aan de combi Campercontact/Yotaphone ligt maar als iemand nog een tip heeft, dan hoor ik het graag.

Ik zou er ook mee geholpen zijn als Campercontact offline op mijn Windows laptop zou werken, maar dat wordt volgens mij niet ondersteund.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Problemen met Camepercontact app



Bericht door de hoekies »

Schaf een goedkope smarttelefoon aan puur alleen voor campercontact app of een tablet daar werkt het ook op maar dat is waarschijnlijk een andere prijsklasse.
Misschien heeft iemand in je famlie/kennissenkring een oude smart gsm liggen die hij/zij niet meer gebruikt
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door TestCase »

jan- schreef: Ik zou er ook mee geholpen zijn als Campercontact offline op mijn Windows laptop zou werken, maar dat wordt volgens mij niet ondersteund.
Als je bovenstaande echt wilt kijk dan eens naar een Android emulator http://computerworld.nl/software/85435- ... op-windows bijv.

Ik weet niet of campercontact werkt maar ik heb er goede ervaringen mee.

Kees.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door hurktoilet »

Draait dit binnen windows? Of wordt er een stukje van harde schijf afgezonderd op een nieuwe partitie, waarop dan een android-based besturingssyteem draait?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door PaulBng »

De app kent een eigen venster en functioneert als een losse Windows-applicatie
Draait dus als een executable onder Windows, lees ik hieruit.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door TestCase »

Ja is gewoon een windows programma/applicatie. Er zijn emulatoren voor allerlei toepassingen, soms ietwat langzamer maar het werkt vaak goed. (Zo kun je onder Apple IOS ook windows programma's draaien met een emulator.)

Kees.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door jan- »

Aan zo'n Android emulator had ik nog niet gedacht. Zo zie je maar weer: je gooit hier iets in de groep en ik heb weer iets leuk om uit te proberen. Volgens mij werd ik in 2011 zo op het idee gebracht om alles via Httrack binnen te lepelen. Maar met een nieuwe versie van Campercontact werkte dat niet meer.

Edit: Tja.. hoeveel tijd zal ik hier in steken? Na heel veel pijn en moeite DuOS kunnen starten (er zat nog ergens een file met een toekomstige datum in mijn windows directory die de boel blokkeerde). Maar nu kan ik de AMIDuOS updater niet gebruiken omdat de links in http://amiduos.com/nextsteps?status=installed niet werken. Misschien omdat mijn windows het downloaden van deze zip files niet toestaat? Deze updater is nodig om bij de google play store te kunnen. Maar de standaard geleverde apps werken nauwelijks dus ik verwacht niet dat de campercontact app gaat werken. Ik denk dat het bij mijn laptop slecht werkt omdat deze geen Intel maar een AMD processor heeft

De webversie van Campercontact werkt zonder beperkingen als een speer op mijn laptop en mijn YotaPhone. Zelfs op mijn oude smartphone werkt het (traag) maar die draait nog op Android 2.5 dus daar gaat de campercontact app zeker niet op werken. Met mijn Yotaphone heb ik geen problemen met andere app's

Ik vrees dat ik toch via wifi of een simkaartje moet gaan werken. Ik heb nog onbeperkt data in Europa van T-Mobile, maar dat werkt helaas niet in Marokko.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door kanjer »

Goedemorgen
Ik heb sinds gister geen foto,s meer bij de camperplaatsen,heb helemaal opnieuw geinstalleerd foto,s gedownload en landen maar nog steeds geen foto bij de plaatsen.
Ligt dit aan de app. Of ergens foutje bij mij.
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 233
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 15:42
Locatie: Pijnacker

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door Laurens »

Kanjer, het is een bug in de app vlgs de NKC. Ik heb hetzelfde probleem.
Beloofd is dat het in de loop van de komende weel opgelost moet zijn.
Wacht met genieten niet tot morgen. Geniet ook vandaag!

We rijden met een Adria Compact SL
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door kanjer »

Oke bedankt stop ik met piekeren en zoeken :bang:
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door DynaDetty »

Sinds mijn iphone een update heeft gehad naar IOS 11.3 laat de NKC app ook geen foto's meer zien. Ik heb nog wat ouder Apple spul,dat geen update meer krijgt, daar werkt de NKC app nog prima. Waar zit dus die bug.....


Den poat op het gas en wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door 't Busje »

TestCase schreef:
wo 10 jan 2018, 23:18
kijk dan eens naar een Android emulator http://computerworld.nl/software/85435- ... op-windows
Kijk dan ook even hier: https://ami.com/en/tech-blog/farewell-amiduos/
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1107
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door WiSpi »

Ik ben ook niet zo blij met de update. Ik vind hem enorm traag geworden. Steeds als ik start werkt hij bij en dan kan soms heel lang duren.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland

Re: Problemen met Campercontact app



Bericht door kanjer »

DynaDetty schreef:
zo 08 apr 2018, 9:28
Sinds mijn iphone een update heeft gehad naar IOS 11.3 laat de NKC app ook geen foto's meer zien. Ik heb nog wat ouder Apple spul,dat geen update meer krijgt, daar werkt de NKC app nog prima. Waar zit dus die bug.....


Den poat op het gas en wiedergoan
klopt ik heb die updat ook gehad op ipad
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Plaats reactie