Goeden avond,
heeft iemand ervaring met extra vering onder de Burstner Ixeo 729, is dit noodzakelijk en verhoogt het het rijcomfort?
wellicht heeft iemand een positieve ervaring en een adres waar dit het beste gedaan kan worden.
stuur wel eenPB.
extra vering onder mijn Burstner Ixeo I 729
Re: extra vering onder mijn Burstner Ixeo I 729
Geen ervaring mee, wel 2 adressen opgeslagen voor als we er zelf toe overgaan.
Bekend is uiteraard http://www.carsupport.nl/
maar ook http://www.venturacarservice.nl/luchtve ... -systemen/
Ventura verhuurt ook zelf campers en dat zijn (op de website) allemaal Bürstner campers.
Bekend is uiteraard http://www.carsupport.nl/
maar ook http://www.venturacarservice.nl/luchtve ... -systemen/
Ventura verhuurt ook zelf campers en dat zijn (op de website) allemaal Bürstner campers.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: extra vering onder mijn Burstner Ixeo I 729
Wel ervaring met aangepaste voorvering en bijgeplaatste hulpveren achter bij mijn buscamper. Aanrader: comfort en veiligheid door betere wegligging en grotere veerweg. Ook voor half- en vol integralen op Sevel x250 en latere onderstellen een absolute aanrader. Zowel voor volledige fabrieksonderstellen als voor technische neuzen in combinatie met alko chassis levert het bedrijf waar ik dat liet doen maatwerk.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: extra vering onder mijn Burstner Ixeo I 729
Bij onze buscamper (3.3T) bleek een ophangoog van een bladveer afgebroken (heb je diezelf ook wel eens gecontroleerd?).
Bovendien vond ik dat de carosserie van onze 3.3T achter wat laag stond.
Dus toen ik een paar originele dubbele bladveren kon scoren, heb ik tevens de schokbrekers meegenomen.
En dat allemaal voor heel erg weinig, dankzij een verkoper die er vanaf wou en de waarde ervan niet herkende.
Het plaatsen ervan is me heel erg mee gevallen en allerlei rammeltjes zijn verdwenen.
De auto staat achter weer als een vrijwel lege bus, voelt steviger aan tijdens gebruik en de wegligging lijkt me beter.
Maar wel moest de remkrachtverdeler opnieuw afgesteld worden (vrij eenvoudig).
Bovendien vond ik dat de carosserie van onze 3.3T achter wat laag stond.
Dus toen ik een paar originele dubbele bladveren kon scoren, heb ik tevens de schokbrekers meegenomen.
En dat allemaal voor heel erg weinig, dankzij een verkoper die er vanaf wou en de waarde ervan niet herkende.
Het plaatsen ervan is me heel erg mee gevallen en allerlei rammeltjes zijn verdwenen.
De auto staat achter weer als een vrijwel lege bus, voelt steviger aan tijdens gebruik en de wegligging lijkt me beter.
Maar wel moest de remkrachtverdeler opnieuw afgesteld worden (vrij eenvoudig).
Paul.