Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
en bij c20 de gebruikelijke waarde voor een semitractie?
en ik ben bang dat het geen zin heeft iemand die een dergelijke opmerking over een accu plaatst een methode aan de hand te doen hoe e.e.a. te testen,
EN hoe is er met de accu omgegaan sinds de aanschaf ook zeer bepalend.
jos
en ik ben bang dat het geen zin heeft iemand die een dergelijke opmerking over een accu plaatst een methode aan de hand te doen hoe e.e.a. te testen,
EN hoe is er met de accu omgegaan sinds de aanschaf ook zeer bepalend.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Ik heb de 140ah uitvoering onlangs in PT gekocht toen mijn hh accu de geest gaf
En ja we zijn er tevreden over,,
Zal maar niet zeggen dat ik de hiergenoemde uitvoering ga plaatsen als start accu ,waar ook de gsm ,foto toestel accu ,tablet ed
Constant aan worden gehangen om op te laden
Al hoewel mijn 9 oude Berga doet het nog te goed om te vervAngen
En ja we zijn er tevreden over,,
Zal maar niet zeggen dat ik de hiergenoemde uitvoering ga plaatsen als start accu ,waar ook de gsm ,foto toestel accu ,tablet ed
Constant aan worden gehangen om op te laden
Al hoewel mijn 9 oude Berga doet het nog te goed om te vervAngen
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Ik heb 6 x 230 Ah mp accu's van Varta op aanraden van een touringcar reparatiebedrijf die steevast deze accu's plaatst bij vervanging. Ik mag aannemen dat deze man weet waar hij over praat, hij zal zijn klantenkring niet opzadelen met ondeugdelijke accu's. Bij mij start de bus er op én worden ze tegelijk als HH accu gebruikt. Nu, 3 jaar later is er van enige achteruitgang vooralsnog niets te merken.
Ik vermoed dat de TS een wat erg optimistisch verwachtingspatroon heeft van zijn kleine accu'tje. Stel dat bij en je zult zien dat het een prima product is. Varta is niet bepaald een derde wereld merk, die heeft een goede naam op te houden.
Ik vermoed dat de TS een wat erg optimistisch verwachtingspatroon heeft van zijn kleine accu'tje. Stel dat bij en je zult zien dat het een prima product is. Varta is niet bepaald een derde wereld merk, die heeft een goede naam op te houden.
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Nou TS dat is nogal een bewering zonder enige verdere uitleg ?
Velen hier weten dat je een hele goede en nieuwe accu altijd op 3 maand kunt stuk krijgen.
Je moet maar 1 dingetje fout doen en het is gebeurd.
Is dat bij jou wel of niet aan de hand, kunnen we van hieruit niet beoordelen.
Verder moet het natuurlijk bekend zijn dat een Varta Dual Purpose geen echte topklasse semi tractie accu is.
Prijs-kwaliteit is zijn sterkte. Niet levensduur, niet de bestendigheid tegen diepontlading.
Daarvoor kost hij ook maar de helft van een merkaccu met echte huishoudeigenschappen.
Voor de helft van de prijs krijg je ook maar de helft van de levensduur.
Dat is hier uitgedrukt in cycli. Volgens het datablad 200 @50% DOD
Met een hoge CCA van 800 A (EN) is een Varta LFD90Ah Dual Purpose eerder een startaccu die ook meer kan.
Velen hier weten dat je een hele goede en nieuwe accu altijd op 3 maand kunt stuk krijgen.
Je moet maar 1 dingetje fout doen en het is gebeurd.
Is dat bij jou wel of niet aan de hand, kunnen we van hieruit niet beoordelen.
Verder moet het natuurlijk bekend zijn dat een Varta Dual Purpose geen echte topklasse semi tractie accu is.
Prijs-kwaliteit is zijn sterkte. Niet levensduur, niet de bestendigheid tegen diepontlading.
Daarvoor kost hij ook maar de helft van een merkaccu met echte huishoudeigenschappen.
Voor de helft van de prijs krijg je ook maar de helft van de levensduur.
Dat is hier uitgedrukt in cycli. Volgens het datablad 200 @50% DOD
Met een hoge CCA van 800 A (EN) is een Varta LFD90Ah Dual Purpose eerder een startaccu die ook meer kan.
Groeten Kampo
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Als je hem dan voor de helft gebruikt
Dan gaat die 2x zo lang mee
Mijn vorige vmf ,hield er na net geen 4 jaar in ene mee op
Mijn berga start doet het al 9 jaar
Prijs kwaliteit goed, accu ook goed
3 x zo duur is nooit 3x zo goed en gaat 3 x zo lang mee
Dan gaat die 2x zo lang mee
Mijn vorige vmf ,hield er na net geen 4 jaar in ene mee op
Mijn berga start doet het al 9 jaar
Prijs kwaliteit goed, accu ook goed
3 x zo duur is nooit 3x zo goed en gaat 3 x zo lang mee
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
laat ts eerst maar eens aangeven waarop zijn uitspraak gebaseerd is , want met zo,n kreet kunnen wij niets mee, en varta ook niet.
en door verkeerd gebruik een accu slopen is zo gebeurt, hoef je niet moeilijk voor te doen, heel houden wel ,dan moet je met verschillende factoren rekening houden om een zo lang mogelijke levensduur te halen,en, is slechts ten dele afhankelijk van de prijs en kwaliteit van een accu.
een goede lader haalt het maximale uit een goedkope accu, en een slechte lader sloopt in de kortste keren een goede accu.
net als het gebruik, gebruik je een goede accu verkeerd is ie in een mum van tijd schrot, gebruik je een goedkope accu met beleid en verstand gaat ie lang mee.
jos
en door verkeerd gebruik een accu slopen is zo gebeurt, hoef je niet moeilijk voor te doen, heel houden wel ,dan moet je met verschillende factoren rekening houden om een zo lang mogelijke levensduur te halen,en, is slechts ten dele afhankelijk van de prijs en kwaliteit van een accu.
een goede lader haalt het maximale uit een goedkope accu, en een slechte lader sloopt in de kortste keren een goede accu.
net als het gebruik, gebruik je een goede accu verkeerd is ie in een mum van tijd schrot, gebruik je een goedkope accu met beleid en verstand gaat ie lang mee.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 18:21
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Heb een Varta accu’s Dual Purpose 180 amp. twee en een half jaar in gebruik.
Ik dacht nog niet lang geleden dat ze ook lang niet kon leveren wat ik ervan verwachtte.
Thuis gekomen dus maar eens even getest, via de omvormer een belasting van 3amp, op de victron was er wel een schommeling te merken in dit verbruik wat op zich wel wat eigenaardig was, waarschijnlijk wel te wijten aan de omvormer.
Uiteindelijk bleek na 12 uur dat de victron nog 12.54 aangaf, denk dat het dus wel allemaal goed is.
De victron gaf dit aan na de accu 15 minuten te hebben laten rusten.
Ik dacht nog niet lang geleden dat ze ook lang niet kon leveren wat ik ervan verwachtte.
Thuis gekomen dus maar eens even getest, via de omvormer een belasting van 3amp, op de victron was er wel een schommeling te merken in dit verbruik wat op zich wel wat eigenaardig was, waarschijnlijk wel te wijten aan de omvormer.
Uiteindelijk bleek na 12 uur dat de victron nog 12.54 aangaf, denk dat het dus wel allemaal goed is.
De victron gaf dit aan na de accu 15 minuten te hebben laten rusten.
-
- Berichten: 6849
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Deze zocht ik eigenlijk.
En dan de laatste bladzijde.
http://www.danbritas.dk/upload/pdf/lfd9 ... %20eng.pdf
Zoek ik nog even verder, en vind ik een 'onafhankelijk overzicht' waarom deze accu beter is.:
http://www.aandncaravanservices.co.uk/b ... nology.php
En dan de laatste bladzijde.
http://www.danbritas.dk/upload/pdf/lfd9 ... %20eng.pdf
Zoek ik nog even verder, en vind ik een 'onafhankelijk overzicht' waarom deze accu beter is.:
http://www.aandncaravanservices.co.uk/b ... nology.php
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: do 20 aug 2009, 16:52
- Locatie: delft
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Hallo allemaal Bedankt voor de reacties Ik kan echter weinig terug reageren omdat ik deze vraag voor een vriend gesteld heb.
Die wil anoniem blijven totdat hij een testrapport van Varta zelf heeft wat afgesproken is met zijn accu verkoper.
Als dit gebeurd is kom ik erop terug.
Die wil anoniem blijven totdat hij een testrapport van Varta zelf heeft wat afgesproken is met zijn accu verkoper.
Als dit gebeurd is kom ik erop terug.
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Je bedoelt dus "mijn vriend" in plaats van "ik" en je maakt hier misschien voortijdig onnodig tamtam.vanderkamp schreef:Ik heb een stel Varta accu’s Dual Purpose LFD90 gekocht.
Speciaal voor Boten en Campers
Ik ben ontevreden over kwaliteit. Geven op dat ze 90amp. Zijn maar ik betwijfel dat ten zeerste.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Die 2e link van Jan
Leuk stuk en Bosch is Varta , en Varta is Bosch
Leuk stuk en Bosch is Varta , en Varta is Bosch
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Inderdaad zeer interessant. Met name de conclusie over maat/capaciteit.
Lex
Lex
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
-
- Berichten: 6849
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Is toch wel duidelijk dat.prijs en kwaliteit samengaan
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Varta accu’s Dual Purpose LFD90 g
Fout, het is een semi tractie waar je ook op kunt starten.kampo schreef:Met een hoge CCA van 800 A (EN) is een Varta LFD90Ah Dual Purpose eerder een startaccu die ook meer kan.
Ik weet niet waar jij accu's koopt maar ik vind allerlei merken die ofwel hetzelfde of hooguit €50 meer kosten dan de Varta. Voor de dubbele prijs koop je iets anders dan semi tractie. Dus als het gaat om prijs / kwaliteit zit er niet veel verschil in de diverse merken. Wat hem een plus geeft is dat ie ook als startaccu te gebruiken is. Overigens begint het serienummer met een 9, wat aangeeft dat het een semi tractie is en geen specifieke startaccu. Ik heb niet voldoende verstand van accu's om te weten hoe ze het flikken om een accu te maken die allebei kan maar knap is dat wel. Ik vermoed dat jij dat ook niet weet dus hoef je er ook niet zo negatief over te doen. Er bestaan geen loodaccu's die bestand zijn tegen diep ontladen, het gaat altijd ten koste van de levensduur, dat zal toch genoegzaam bekend zijn. Zaken die verkondigen dat het allemaal best kan verkondigen gevaarlijke verkooppraatjes omdat ze mensen hiermee op grote kosten jagen omdat hun accu's vroegtijdig de geest geven.
Voor de duidelijkheid: Semi tractie, gel en AGM zijn allen loodaccu's en dus beter niet verder te ontladen dan 50% tops. Hoe minder ontladen hoe langer de levensduur.