Welke camper kopen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
elke084
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 16:16

Welke camper kopen?



Bericht door elke084 »

hoi,

we zouden graag een camper aanschaffen, maar we weten niet goed welke. Er is ook zoveel keuze...
Ikzelf heb last van mijn knieën, dus ik weet niet of een alkoof een goed idee is of niet.
We zijn een jong gezin van 3, waarvan een meisje van 4 en een jonge, kleine hond. Mijn schoonouders hebben een semi-integraal, maar daar moet je steeds de zetels ombouwen tot een bed voor mijn dochtertje.

heeft er iemand van jullie enkele tips voor ons?
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: welke camper kopen??



Bericht door mariët »

Ik zou zeggen: een alkoof met een dwarsbed achter. Heb je altijd 2 vaste bedden en als je dochter naar bed gaat hebben jullie nog een normale zitgroep om te zitten. We hebben er 12 jaar zo-een gehad, aanvankelijk gingen er nog 2 kinderen mee, ideaal. Bovendien heb je onder een dwarsbed achter een heel grote garage, erg handig.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: welke camper kopen??



Bericht door iSonic »

Wij hebben soort van hetzelfde alleen een stapelbed achterin. Geen alkoof wordt moeilijk denk ik met drie. Er zijn semi integraals met een hefbed en stapelbed achterin maar die zijn meestal recent en tweedehands zeldzaam.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: welke camper kopen??



Bericht door 't Busje »

Er zijn buscampers (Rollerteam) met 4 slaapplaatsen achterin. Je slaapt dan dwars en als je langer bent dan 1,85 m zijn de bedden (te) kort. Je kunt je dochter dan wel in bed stoppen en zelf nog op blijven, zonder dat je de zaak hoeft te verbouwen. Dat geldt voor onze alkoof net zo: 2 stapelbedden achterin voor de kinderen en de twee volwassenen in de alkoof. Onze bedden zijn 2,15 m lang.
Siesta-Alkoven_A55-GS-Sport_pdf_0.jpg
Siesta-Alkoven_A55-GS-Sport_pdf_0.jpg (24.09 KiB) 837 keer bekeken
Een alkoof heeft wel nadelen. Je hebt een trapje nodig om in bed te komen. Het brandstofverbruik is vrij hoog. Je moet goed uitkijken met overhangende takken en lage onderdoorgangen. Alkoven zijn tegenwoordig minder populair (lagere prijs bij inruil/verkoop).

Het gaat me verder niet aan natuurlijk, maar gezien de vrij lange gebruiksduur van een camper moet je misschien rekening houden met toekomstige gezinsuitbreiding.
Laatst gewijzigd door 't Busje op do 04 jan 2018, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: welke camper kopen??



Bericht door Bob Diesel »

't Busje schreef: Alkoven zijn tegenwoordig minder populair (lagere prijs bij inruil/verkoop).

Het gaat me verder niet aan natuurlijk, maar gezien de vrij lange gebruiksduur van een camper moet je misschien rekening houden met toekomstige gezinsuitbreiding.
A ,Dus goedkoper bij aankoop :idea:
B, dus geen populaire= duur busje
en dat is dan al vlug te klein
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: welke camper kopen??



Bericht door 't Busje »

Er is een Hobby Siesta A55 GS Sport te huur (niet de onze en ik heb er geen belang bij). Eerst eens huren is so wie so aan te bevelen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie