Kluis voor in mobilhome: voor- en nadelen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Kluis voor in mobilhome voor- en nadelen?



Bericht door Toon »

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
gelukkig
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
roma
Berichten: 4575
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Kluis voor in mobilhome voor- en nadelen?



Bericht door roma »

Bas vd laar schreef:Persoonlijk zou ik een verborgen ruimte maken voor wat spulletjes...
Mijn idee. Heb 1 keer mijn Heosafe sloten gebruikt op een verdachte parkeerplek. En ja, ingebroken. De dieven zagen me terugkomen en namen de benen. Heosafesloten hielden het goed, maar wel bleken alle sloten (5 stuks) gemold met de nodige plaatschade. Een venster werd opengebroken, de verduisteringsgordijnen weggescheurd en zo kwam men binnen. Door mijn te vroege terugkeer was er geen tijd om iets te jatten, maar de schade was rond de 2500 Euro plus alle narigheid vandien tijdens de verdere reis. (Noodreparaties, gendarmerie, verzekering)
Afbeelding
Gebruikersavatar
pfboter
Berichten: 814
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 21:04

Re: Kluis voor in mobilhome voor- en nadelen?



Bericht door pfboter »

Is camperen dan zo onveilig geworden
Als ik zo moet camperen met al dat electronica aan mijn kop
dan blijf ik liever thuis
Ik ligt er niet wakker van
zonder alarm gaat het ook wel nl
Ik ga altijd voor een nacht op een nudisten camping staan
En heb daar een rustige nacht.
Ps. Denk aan het milieu voordat u deze email afdrukt
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Kluis voor in mobilhome voor- en nadelen?



Bericht door 't Busje »

's Nachts hebben wij de Heosafe sloten niet dicht. Wij willen er wel snel uit kunnen, als er iets gebeurt. Het gaat om overdag wanneer je camper ergens onbeheerd staat.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8476
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Kluis voor in mobilhome voor- en nadelen?



Bericht door EasyBee »

Bas vd laar schreef: een kluisje slecht bevestigen zodat ze juist die meenemen en de verborgen spullen niet vinden.
Ga je nou mijn geheim alsnog hier op het www plaatsen? :lol3:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6323
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Kluis voor in mobilhome voor- en nadelen?



Bericht door Bas vd laar »

Pas maar op Easybee, nu weten ze je geheim en gaan ze je zoeken :wink:

OT: In onze camper kun je vrij makkelijk binnen als je dat zou willen ( dus weinig schade )
Geld en telefoons hebben we bij ons, laptop en e-readers in geheim compartiment en veder kun ze binnen hun gang gaan.
Er ligt niks interessants voor ze. Het zal best een troep worden, maar ze hoeven niks af te breken en kunnen overal kijken.
Luiken heb ik vaak ook niet op slot, ze zitten echt niet te wachten op een parasol, een halfvolle WC-cassette of oprijblokken.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8685
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Kluis voor in mobilhome voor- en nadelen?



Bericht door seth_space »

Enkele jaren gelden werd er tot drie keer toe ingebroken in mijn (oude) VW golf die ik destijds bezat. De betreffende autoradios kwam van de kijkshop voor 20 euro en de schade was elke keer een veelvoud daarvan. Junks die snel wilden scoren destijds.. toen autoradios nog iets opbrachten.
Toen ik daarna besloot de auto niet meer af te sluiten vond ik een waarschuwing van de politie in de auto dat hij onafgesloten aangetroffen was en dat je daarmee dieven gelegenheid zou bieden ;)
Tja....
:bang:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13283
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Kluis voor in mobilhome voor- en nadelen?



Bericht door AadenAnke »

Vanaf vandaag bij de meeste OV bedrijven geen geld mee op de bus pinnen of pech. Is met een jaar ook bij de achterblijvers! Is dat overdrijven of gewoon een feit omdat er veel overvallen op bus en trambestuurders plaats vinden waarbij de buit de waarde heeft van minder dan wat in onze brandstof tank zit. Tientallen gewapende overvallen op OV personeel dit jaar, ondanks camera's die alles opnemen. In sommige bussen wel 7 stuks! Verschuiven van slachtoffers noem ik dat. Heel vroeger al weer overviel men een bank. Later werden dat geldlopers, supermarkten, benzinestations en de sigarenboer. Nu stopt het bij de buschauffeur. Maar wie is de volgende? Hij/zij die boodschappen gaat doen, de camperraar, of wordt het opa of oma die langer thuis moet wonen en het iets minder snapt. Rand figuren zullen we helaas altijd blijven houden en zij zullen altijd opzoek zijn naar een makkelijk slachtoffer. Niet om bang van te zijn of worden maar wel om rekening mee te houden. Als je nooit cash betaalt zien ze nooit een volle portemonnee bij je. Betaal je altijd cash dan heb je geld op zak wij jij en ik kijken daar niet naar waarschijnlijk een inbreker/overvaller waarschijnlijk wel. Hè er staat een kluis? Zou er veel inzitten? Wat kost zo'n camper? Dan zal er misschien best flink wat inzitten? Vreemde gedachte van een crimineel? Nee ik denk het niet. Niet om bang te zijn maar wel om rekening mee te houden! Intussen 41 jaar geleden woonde deze Rotterdammer op de Nieuwe Prinsengracht in 020. Toen ik in de 4e maand dat ik er woonde voor de 3e keer aangifte kwam doen van inbraak met schade aan mijn auto vroeg de Amsterdamse diender, waarom sluit je dat ding af? Haal er gewoon alles uit wat ze mee kunnen nemen en laat hem open, als ze hem mee willen nemen doen ze dat toch wel! De volgende bijna 3 jaar nooit meer ingebroken voor zover ik weet! Wel 2 keer een slapende vreemdeling aan getroffen. Een klap met de vlakke hand op het dak en hij vloog de wagen uit en rende de 100meter binnen de 10 seconden. Moraal zorg dat ze met een minimale schade binnen kunnen komen en dat er weinig te halen valt. Als je dan zoals ik met een oud beestje rondhobbel zoeken ze niet veel bij je denk/hoop ik.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Kluis voor in mobilhome voor en na delen ?



Bericht door Bob Diesel »

de hoekies schreef:wat zou je in de kluis doen als je je camper verlaat ??, ik heb mijn papieren en dergelijke bij en niet in de auto.
Je zal de eerste niet zijn die word gerold of beroofden dan alles kwijt is
gezien mijn ervaringen als Touringcar chauffeur en passagiers welke alles kwijtwaren
iedere reis naar SP wel 1 de klos
Heb ik heb alleen maar copieeen bij me en het orgineel in een kluis

Ben ooit zelf al eens beroofd in een onbewaakt moment tasje sleutel/beetje geld/gsm kwijt
helaas had ik ook het stel xtra sleutels v/d vrouw net in het tasje gedaan :bang: :bang:
dan kan je niet meer telefoneren>dus naar de balie? en 1 week langer blijven staan op de camping tot dat de reserve sleutels uit NL aan wezig waren> heb de kleuis moeten open breken om bij de orginel papieren en de bankpasje,s te geraken
had daar wel een diamant boor voor nodig>het ding was sterker als ik zelf had gedacht

Heb van de verzekering de schade vergoed gekregen en een zelfde kluisje weer gekocht
en sinds dien ook ergens anders een reservesleutel verstopt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bonkie
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2017, 10:50

Re: Kluis voor in mobilhome voor- en nadelen?



Bericht door bonkie »

Toon schreef:
bonkie schreef:Na een diefstal vorig jaar in de mobilhome ,Heb ik van mijn vriendin een kluis cadeau gekregen voor men nieuwjaar.
Behalve het gewicht van 4 kg zie ik maar juist voordelen erin .ik vroeg me af of er nog mensen zijn die dit in hun camper hebben ?
Een min punt vind ik, Als ze inbreken en ze zien ze staan zijn ze waarschijnlijk van zin heel de boel te slopen ! Tot ze eruit is.
Natuurlijk zou ik ze monteren met bouten dwars door de bodem en met moeren onderin , zodat het onmogelijk is deze zomaar te stelen .
Toch heb ik zo mijn bedenkingen (veel schade)indien ze van plan zijn om te stelen .
Graag even jullie mening. Plaatsen of niet ?
dit is eigenlijk een onderwerp wat geheel niet op het WWW thuis hoort
je pin code zet je ook niet op het WWW
waarom dan wel waar je de kluis plaatst
je beslist zelf waar en of je een kluis plaatst
daar heeft verder niemand wat mee van doen
je gaat toch ook niet vragen waar in huis je de kluis moet plaatsen
het is natuurlijk leuk dat je een kluis van je partner hebt gekregen
dat je er blij mee bent na zo een voorval kan ik ook best begrijpen
maar zoek lekker zelf een plekje waar jij denkt dat hij moet zitten
nou ben ik niet zo bang dat een kruimeldief jou ergens in de vreemde je zal herkennen
maar je kunt er beter voor zorgen dat hij jou camper niet interessant vindt en doorloopt

een belangrijke tip wil ik nog wel kwijt
als je samen gaat winkelen
laat dan de verduistering overal open
bij een potdichte camper heeft de kruimeldief tijd genoeg om binnen ongezien rond te snuffelen
bij een doorkijk camper gaat hij waarschijnlijk nog eens niet naar binnen
ik vraag niet waar ik hem moet plaatsen he.. dat zie ik zelf wel.
En wat heeft www daarmee te maken ? ze kennen mij toch niet of wel ?
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Kluis voor in mobilhome: voor- en nadelen?



Bericht door Maranopreis »

Inbrekers willen gelegenheid hebben. Het liefst zo makkelijk mogelijk erin, meenemen wat voorhanden is en binnen no time weer weg, zonder al teveel troubles.

Je kunt het wel wat ingewikkelder maken. Waarschuwingen voor (auto) alarm, maar ook daadwerkelijk geïnstalleerd alarm met een flinke sirene. Goede sloten verhinderen ook gemakkelijke toegang.

Natuurlijk zijn erdan nog lowbrainers die doorgaan en de boel kort en klein meppen om iets van hun gading te vinden, ondanks dat alles staat te loeien.

Dan rest een goede verzekering en de resterende frustratie. Het zij zo, onze wereld van vandaag de dag, ziet er zo uit.

Ik maak het die kl****akken zo moeilijk mogelijk, omdat ik dat nodig vind!!!
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Kluis voor in mobilhome: voor- en nadelen?



Bericht door Frank1954 »

De deel de bezorgdheid van Bonkie
Nu..de "kluisjes" die ze verkopen voor campers lijken me méér een blikken doos die meestal véél te duur verkocht worden
Wij nemen als we de camper verlaten altijd alles mee inzake geld, bankkaarten, iPhone en iPad en sleutels zij het verdeeld in 2 tassen
We lopen dan nog altijd een kans om "bestolen" te worden..al acht ik voor ons de kans klein..
Als ieder van ons minder eens naief wil blijven denken dan wordt de kans zéér klein dat ze je kunnen bestelen
Europa is niet meer het zelfde als pakweg 30j geleden en, daar zullen we méér en méér rekening mee moeten houden
Alert blijven en voor het overige verder blijven genieten :thumbup:
Laatst gewijzigd door Frank1954 op di 02 jan 2018, 0:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Kluis voor in mobilhome: voor- en nadelen?



Bericht door Don Esteban »

Hoe je alles ook beveiligt, als je pech hebt heb je pech en dan helpt alleen de verzekering. Maar je hoeft het de inbreker natuurlijk niet extra gemakkelijk te maken. Dus heb ik op alle deuren een Fiamma blokkeerslot. Sowieso een Bearlock systeem op de versnelling en een gasdetector op 30 cm hoogte. Alarmstickers (smartphone-controle) op de ramen en of er daadwerkelijk een luid alarm aanwezig is, is voor de dief een vraag en voor mij een weet!
Eenmaal binnen vind de dief al snel een (defecte) tablet op de bank en in diverse nisjes 'verstopt' enkele mapjes met gekopieerd geld (strafbaar zeggen ze... ammehoela) verlopen creditcards en andere fake-zaken. 99% van het dievengilde heeft n.l. haast en gaat niet eerst controleren of het wel allemaal echt is.
Echte waardepapieren, creditcard e.d. vinden wordt bij ons iets moeilijker........
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Kluis voor in mobilhome: voor- en nadelen?



Bericht door jielus »

Ik kan me moeilijk onttrekken of de vraag: Gordijnen open of dicht?, nog wordt gesteld.

Ik heb ook een kluisje in de camper, geeft me een goed gevoel. Ligt maar weinig van waarde in maar wat er in ligt willen we toch niet kwijt. Ik sluit me aan bij de anderen die beweren dat een inbreker, of insluiper, haast heeft en dan werken alle vertragende middelen toch?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Plaats reactie