Weer meer campers verkocht

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door Toon »

als iemand een camper op zijn verlanglijstje heeft staan
nou dan komt er echt wel een keer een camper
en wie zegt nou dat iedereen perse een nieuwe wil
zelf zou ik nooit een nieuwe kopen maar dat terzijde
en al dat gezeur over BPM betalen en houderschapsbelasting betalen
hou toch is op daarover
het hoort gewoon bij het spel
ben je het er niet mee eens koop dan geen camper of ga emigreren naar een land waar ze dat niet kennen
maar nee dat doen ze ook niet want dan lopen ze weer andere dingen mis die hier in Nederland beter zijn
heb je maar ik noem maar een bedrag €75.000 te besteden dan zoek je iets waar de BPM al bij zit
of je houdt rekening met de aankoop dat er nog bijkomende kosten zijn
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8964
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door kampo »

Waar ik op doel is het rampzalige effect van die belastingen op jullie campers.
slechts 1750 nieuwe op een vloot van 105.000 ??
Dat kan je toch niet gaan goedpraten met dat Nederlanders zuinig zijn of weinig centen hebben.
Geloofd hier werkelijk niemand.
Waarom schaffen jullie die belastingen niet af ? :-B
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door Toon »

waarom niet afschaffen ??
met die miljarden die daarmee binnen komen bij de staat kunnen ze veel extra dingen doen
eraf gaan bij ons zal echt niet gebeuren
hou er rekening mee dat onze omringende landen ook aan de autobezitter gaat plukken
ze hebben een prachtig voorbeeld aan Nederland
daar voeren ze een nieuwe belasting in en er wordt wat over geklaagd door de vaste klagers en hop weer enkele miljarden erbij die ze kunnen gebruiken om de gezondheidszorg wat extra te geven en om de uitkeringen in stand te houden en om de asielzoekers een waardig onderkomen te geven
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8964
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door kampo »

Maar ik denk dat ze op de 5000 ? nieuwe campers in België op een vloot van 50000 ? stuks op een normale manier meer belastingen binnenhalen als bij jullie met die woekerbelasting op een vloot van 105.000 zonder nieuwe.
Dus die belastingvorm werkt niet en zorgt er enkel voor dat jullie op den duur oldtimers nog sympathiek gaan vinden.
Maar ik ben geen economist, kan het niet berekenen, bpm, houderschaps, tijdelijk uitschrijven, het is mijn buikgevoel.
De vergelijking is ver zoek maar denk je dat het voertuig taxatie beleid heeft bijgedragen tot een gunstige economische ontwikkeling in Cuba ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door vmax »

kampo schreef:Maar ik denk dat ze op de 5000 ? nieuwe campers in België op een vloot van 50000 ? stuks op een normale manier meer belastingen binnenhalen als bij jullie met die woekerbelasting op een vloot van 105.000 zonder nieuwe.
ALS jullie er zoveel meer belasting ermee binnenhalen, moeten jullie er eens de wegen ermee verbeteren :-? :-? :-?
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31986
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door Bob Diesel »

Wanneer word kampo president ,of the you naait me steeds
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45235
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door thole »

@Toon +1 :thumbup: :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door AadenAnke »

kampo schreef:Maar ik denk dat ze op de 5000 ? nieuwe campers in België op een vloot van 50000 ? stuks op een normale manier meer belastingen binnenhalen als bij jullie met die woekerbelasting op een vloot van 105.000 zonder nieuwe.
Dus die belastingvorm werkt niet en zorgt er enkel voor dat jullie op den duur oldtimers nog sympathiek gaan vinden.
Maar ik ben geen economist, kan het niet berekenen, bpm, houderschaps, tijdelijk uitschrijven, het is mijn buikgevoel.
De vergelijking is ver zoek maar denk je dat het voertuig taxatie beleid heeft bijgedragen tot een gunstige economische ontwikkeling in Cuba ?
Beste allen, de Nederlander krijgt wat hij wil en betaald daar voor! Wij Nederlanders willen de politie en ambulance binnen 15 minuten voor de deur. Wij willen comfortabele/menswaardige gevangenissen wij willen dit en wij willen dat! Dat kost X dan moet er hier wat belasting betaald worden zoals btw, inkomsten, bpm, houderschap, milieu, en nog vele anderen belastingen net zolang tot dat het enigszins in evenwicht is. Wij krijgen wat we willen en betalen daarvoor! Maar wij willen meer en zelf minder betalen. Dan moet de ander maar een beetje meer toch? Vergelijken met het buitenland is jezelf voor de gek houden. Daar krijgen ze het anders en daar betalen ze anders. Maar ook daar is het wat wil/krijg je en wat betaal je ervoor. Wil je meer moet je meer betalen! Ben je het er niet mee eens dan zal je wat moeten regelen zodat het meer wordt wat jij wil!
Ik ben als linkse rakker die het best goed heeft redelijk tevreden! Alleen zou ik wat eerder met pensioen willen!

Kunnen we niet regelen dat we daar een extra belasting voor duurdere campers voor invoeren van zeg nieuwwaarde boven de 150.000 euro :lol: :hug:

Nee alle gekheid op een stokkie soms vinden we de verdeling niet terecht maar zouden we het echt anders willen? Ik niet!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door Marco Polo »

Op zich mooi gezegd Aad.
Maar een extra belasting boven 150000 pakt degene die dat kan betalen dubbel.
Zo’n ding koop je niet van modaal.
Dan draag je waarschijnlijk al bijna 50% van je verdiensten aan de staat af ;-)
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45235
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door thole »

:thumbup:
Ik ben het grotendeels met je eens Aad.
Nee alle gekheid op een stokkie soms vinden we de verdeling niet terecht maar zouden we het echt anders willen? Ik niet!
Wat wat anders zou kunnen is een meer evenredige verdeling van de welvaart.
Maar dat vind ik al meer dan 50 jaar zo, helaas hebben we nog voedselbanken.
Maar de meeste Nederlanders hebben het goed en ook al kunnen ze geen nieuiwe camper kopen, de meesten die op het forum zitten kunnen wel camper rijden, wij zijn tevreden.
Laatst gewijzigd door thole op ma 01 jan 2018, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door AadenAnke »

Marco Polo, ja bij het extra heffen op duurdere dingen betaald de kapitaal krachtigere meer! Progressief en nivellerend noemen we dat.
Thole, ik vindt het belachelijk dat er mensen zijn die honger lijden, dakloos zijn of in welke andere vorm dan ook geen mens waardig bestaan kunnen leiden! Door of om welke reden dan ook?

Zoals ik al aangaf ben ik een linkse rakker die het zelf goed heb! Ik ben een groot voorstander van inkomensnivellering, het is belachelijk dat er gezinnen zijn die na aftrek van huur e.d. Minder dan 50euro per week hebben om van te leven en kleden. En dat er mensen zijn die vele duizenden euro's per dag ontvangen! Dat verschil mag flink minder! Een harde werker (fysiek of anders) mag van mij best heel goed verdienen! Maar deze verschillen vindt ik te groot! Kom niet met het verhaal dat ze er een dure studie voor hebben gedaan want die is voor het grootste deel betaald met belasting geld! Als we alle excessen van erg weinig en waanzinnig veel weg halen ben ik heel tevreden met hoe het hier is geregeld. Het kan natuurlijk altijd beter! Ik zal nu maar stoppen want ik ga nu wel erg ver over de regels, maar uit komen voor je mening is in dit prachtige Nederland ook zo'n recht dat ik niet zou willen veranderen!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door 't Busje »

Als je over (te) hoge belastingen kunt klagen, heb je het zo slecht nog niet.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27486
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Weer meer campers verkocht



Bericht door Marco Polo »

Heb je gelijk in Evert

Om 150000€ bij elkaar te schrapen hoef je overigens geen duurbetaalde topmanager te zijn of financiële whizzkid.
Geen kinderen nemen, een zuinig uitgavenpatroon en keihard werken volstaat ook
Maar mag blijkbaar niet beloond worden in meer koopkracht?
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Weer meer campers verkocht



Bericht door petervanzelst »

Al die commentaren over BPM zijn alleen belngrijk voor de nieuwe csmpers.
Maar belangrijker is het `totale aantal campers met nederlands kenteken. `het zal hetzelfde gsasn als met de bootjes. `de geboortegolf verkoopt momenteel zijn boten en het merendeel koopt vaak een camper.
`Over 10-15 jaar zullen die campers ook weer, net als de bootjes nu, hun weg naar het buitenland vinden.
De camperfiles/opstoppingen zullen vanzelf dus weer minder worden. Alleen de generatie geboortegolf zit met dit " luxe probleem`". Voordeel van een camper: als het ergens vol staat, dan rij ik even door. De havens waren vroeger altijd hutje mutje vol en daar begint ook al aardig ruimte in te komen. Houdt moed!!!
Plaats reactie