Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2248
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door M2 »

Ja, dat is een hele goeie en terechte aanvulling
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
mva
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 15:39
Locatie: Arcen

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door mva »

paul snip schreef:Ik heb de TomTom GO app geïntegreerd in de Android radio zitten. Als je dat eenmaal hebt geprobeerd wil je niet anders weer.

Camperplaatsen en campings zet je er in via Mydrive. Supersimpel vergeleken met Garmin en IGO. Routes idem, ook aanmaken in Mydrive en rijden maar. Routes halverwege oppakken en stukken overslaan is geen probleem.
Belangrijkste voordeel vind ik de sublieme verkeersinformatie. Hij heeft mij al een aantal keren een halfuur of meer file bespaard.
Leuke optie is "kronkelroute" je gaat dan mooi binnendoor. Kom je nog eens ergens waar je anders niet zo snel zou komen.

Voor bijna alle typen auto's zijn inmiddels Android radio's te koop. Ik heb er inmiddels ook eentje in de personenauto van mijn vriendin gezet.

Afbeelding
Dit wil ik ook. Waar heb je die gekocht? En heb je daar een android telefoon bij nodig?

Gr marco
Rapido 700FF!
Gebruikersavatar
HocusPas
Berichten: 142
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 21:16
Locatie: Heerenveen

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door HocusPas »

Omdat Microsoft aankondigde zelf niet meer in te geloven in de Windows voor smartphones en ik sommige app's ook niet kon krijgen had ik toch maar besloten om op Android over te stappen. Het is de Samsung Galaxy S8 geworden.
Bij de zoektocht naar een geschikte navigatie-app, vanwege de enthousiaste reviews, uitgekomen bij Sygic.
De verschillende gebruiksmogelijkheden deden de fantasie prikkelen om een opstelling te maken die voor alles geschikt was.
Hier mijn oplossing.
nav overzicht dashboard.jpg
nav overzicht dashboard.jpg (88.22 KiB) 647 keer bekeken
De lectuurbak op de documentenklem had ik al eerder gemaakt. Ik heb aan de linkerkant daarvan een stalenplaat er aan vast geschroefd (zie volgende foto's) Daardoor kon ik de houder voor de smartphone mooi in het gezichtsveld monteren, maar ook zodanig dat hij dicht bij het stuur zat. Daardoor zijn de kleine details (namen) goed af te lezen.
nav onderdelen zwenkarm.jpg
nav onderdelen zwenkarm.jpg (66.48 KiB) 647 keer bekeken
het eerste idee was om een soort statiefje voor een foto-camera te gebruiken. Het balhoofd geeft immers mooie stelmogelijkheden. Maar de zuignap die er onder zat bleek toch niet echt betrouwbaar. Had gelukkig nog een stel magneten liggen. Die in een stukje hout bevestigd.
nav plaats magneten.jpg
nav plaats magneten.jpg (59 KiB) 647 keer bekeken
Omdat de magneten aan het andere eind zitten dan het balhoofd met houder smartphone kan ik kiezen hoe ik het geheel op de stalenplaat wil plaatsen. Op deze foto het keuze scherm met de extra mogelijkkheden. Daarover meer in het volgende bericht.
....... en hij wees trots op een eigenaardig voertuig dat daar stond. 'De reiswagen van Pas,' verklaarde hij. 'Voortbewogen door het rad van avontuur. Ja, ja, dat zal een reis worden om nooit te vergeten'. [Maarten Toonder, de wilde wagen]
Gebruikersavatar
HocusPas
Berichten: 142
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 21:16
Locatie: Heerenveen

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door HocusPas »

nav RVN en dashcam.jpg
nav RVN en dashcam.jpg (77.72 KiB) 643 keer bekeken
In deze stand neemt de camera het beeld voor de camper op. Daarbij 2 mogelijkheden. Als dashcam te gebruiken, maar ook voor Real View Navigation. De route-aanwijzingen worden dan in het opgenomen beeld verwerkt. Leuke toepassingen.
(ik had voor de foto de smartphone even iets hoger moeten richten :-? )
nav Head up display.jpg
nav Head up display.jpg (67.09 KiB) 643 keer bekeken
Summiere informatie zoals tijd, snelheid en wanneer afslaan wordt dan op de voorruit geprojecteerd. 's Nachts wel handig, overdag niet te gebruiken. Minpuntje is wel dat door de gelaagdheid van het glas er een dubbel beeld ontstaat.
....... en hij wees trots op een eigenaardig voertuig dat daar stond. 'De reiswagen van Pas,' verklaarde hij. 'Voortbewogen door het rad van avontuur. Ja, ja, dat zal een reis worden om nooit te vergeten'. [Maarten Toonder, de wilde wagen]
Gebruikersavatar
corroza
Berichten: 242
Lid geworden op: vr 17 feb 2012, 21:47
Locatie: Vianen

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door corroza »

links tomtom midden achteruitscherm rechts houder voor telefoon voorop de parrot.
Bijlagen
IMG_1018 (Medium) (Small).JPG
IMG_1018 (Medium) (Small).JPG (60.3 KiB) 552 keer bekeken
Elke betere wereld begint, met jou en in jou. Niet morgen bij een ander, maar vandaag bij jezelf
Toedeledoki

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door Toedeledoki »

mva schreef:
paul snip schreef:Ik heb de TomTom GO app geïntegreerd in de Android radio zitten. Als je dat eenmaal hebt geprobeerd wil je niet anders weer.

Camperplaatsen en campings zet je er in via Mydrive. Supersimpel vergeleken met Garmin en IGO. Routes idem, ook aanmaken in Mydrive en rijden maar. Routes halverwege oppakken en stukken overslaan is geen probleem.
Belangrijkste voordeel vind ik de sublieme verkeersinformatie. Hij heeft mij al een aantal keren een halfuur of meer file bespaard.
Leuke optie is "kronkelroute" je gaat dan mooi binnendoor. Kom je nog eens ergens waar je anders niet zo snel zou komen.

Voor bijna alle typen auto's zijn inmiddels Android radio's te koop. Ik heb er inmiddels ook eentje in de personenauto van mijn vriendin gezet.

Afbeelding
Dit wil ik ook. Waar heb je die gekocht? En heb je daar een android telefoon bij nodig?

Gr marco
Nee, daar ben je geen telefoon bij nodig! Wel is het handig om via de Wifi hotspot van de telefoon verbinding met internet te maken. Maar dat is niet noodzakelijk. Er zijn andere mogelijkheden. Het toestel kan zelf ook van een adapter met sim kaart voorzien worden.

Gekocht via Ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/AUTORADIO-DVD ... 3ae8d53049

Kan ook rechtstreeks in China. Maar dan moet je wat geduld hebben en waarschijnlijk invoerrechten betalen:

https://www.ebay.com/itm/Android-7-1-Ca ... uL&vxp=mtr
Toedeledoki

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door Toedeledoki »

viewtopic.php?f=10&t=8461232&start=14

Hier staat het inbouw verslag. De radio is ook gewoon in Nederland te koop. Verwacht van deze firma niet veel ondersteuning.
Plaats reactie