Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door jielus »

Ik verbaas me regelmatig op dit, overigens mooie en soms ook goed, forum. Na alle perikelen waarmee we navigeren vraag ik me vaak af waar de bestuurders de hulpmiddelen hebben geplaatst en/of bevestigd.

Zo heb ik mijn Garmin Nüvi 2707/08 recht voor me op de voorruit geplakt. Hij komt net boven het stuurwiel uit zodat niet het uitzicht door de voorruit belemmerd en dat ik met een minimale oogbeweging mijn (werkelijke) snelheid en eventuele richtingwijzingen snel kan opmerken.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Op welke plaats bevind zich jullie navigatie?



Bericht door Sun »

Is het misschien een idee om hierover een topic ‘show je dashboard’ te starten?
Dan krijg je een verzameling ideeen bij elkaar, hoe je dashboard ingericht kan worden, en ook met welke apparatuur. Ik denk dat er heel veel creatieve oplossingen bestaan.
Zo heb ik in de centrale documentenhouder van de Renault Master een frame gemaakt, waarop de navigatie, ipad, telefoon etc zijn gemonteerd. Het geheel is ook weer zo te verwijderen.
(Ik zou er al mee gestart zijn, maar de camper staat in de stalling, ik heb geen foto van mn dashboard.)

Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51320
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Op welke plaats bevind zich jullie navigatie?



Bericht door Kroppie »

groot vdo dayton scherm links in de onderste raamhoek, op een alu steuntje.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 30 dec 2017, 9:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Op welke plaats bevind zich jullie navigatie?



Bericht door henk en lila »

Smartphone in portret stand, links van het midden in een gisteren afgebroken :evil:
smartphonehouder die met zuignap op een plakschijfje stond.
Zoek nog een betaalbare, trillingvrije nieuwe.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9187
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Op welke plaats bevind zich jullie navigatie?



Bericht door gjvonk »

Smartphone in portrait stand in een Brodit proclip op een Brodit mount over het ventilatierooster rechts naast de radio. Trillingvrij en heel stabiel.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Op welke plaats bevind zich jullie navigatie?



Bericht door johan1950 »

Houder gemaakt die in het midden onder de documentenklem past.
Is navigatie tijdens het rijden ook voor mijn vrouw bereikbaar.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Op welke plaats bevind zich jullie navigatie?



Bericht door Toon »

onze tom tom 60 met zuignap voor op het raam in het midden onder de klem is binnen 5 sec geplaatst en weer weg
de kabel via het gat wat er reeds zat in het dashboard voor de gps van de standaard dubbeldin navigatie en komt weer naar buiten net bij de sigaretten aansteker
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22942
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Op welke plaats bevind zich jullie navigatie?



Bericht door PaulBng »

Tomtom met zuignap op de voorruit net links van het midden en zo laag mogelijk.

Boven de radio zit een klep met een papierklem. Ik had gehoopt dat die omhoog kon zodat ik hem daarop kon bevestigen, maar hij lijkt vast te zitten. Nu moet de zuignap er steeds af vanwege de raam verduistering.
Op lange ritten zit rechts daarvan een chinees met Igo, zodat ik weet waar ik ongeveer uithang. De kaarten zijn wat verouderd, maar de meeste steden en dorpen worden niet zovaak verplaatst.

De rest van het dashboard is (nog) leeg.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door jepebe »

Garmin nuvi, geweldig ding met gratis kaarten, middenin boven documentenhouder. Die kan in en uitklappen, ik overweeg iets t3 maken waarmee die garmin daarmee in en uitklapt
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
isoplus
Berichten: 6394
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door isoplus »

Tomtom gewoon met een zuignap op de klep boven de radio.
In Noorwegen vloog het ding nog wel eens door de cabine. Sindsdien de zuignap opeen speciale tomtomplakker gezet en het ding komt er nooit meer af.
Als ik de TomTom uit de houder haal kan het bed net naar beneden, wel moet ik de spiegel opklappen.
Prima plaats voor de TomTom, de bijrijder kan het ding ook aflezen en bedienen.
Zelf vind ik de TomTom wel makkelijk bij voorsorteren en rijbaankeuze in vreemde steden.
Bij onverwacht diepe kuilen wil het deksel boven de radio wel eens open vliegen maar tom blijft gewoon op zijn plek.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door JoopBrekken »

Afbeelding
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door Jan Hester »

TT op scherm van de radio
Jan Hester Amsterdam
Handyman2
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 19:13
Locatie: Landgraaf

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door Handyman2 »

Origineel zit een Zenec erin, ben er geen fan van .... geef mij mijn oude Garmin maar ...
Even snel een plaatje met iPad geschoten, zit vast op beanbag, ligt stabiel als een huis.

Afbeelding

Gr. Daniël
Beter een Tramp in de hand, dan 10 in de lucht......
Hymer Tramp 698CL Maxi-Alko - 150 Multijet, EasyDrive Automatische koppeling, Alde-Arktis Pakket, Comfort Pakket, Solar, Votronic VCC 1212-45, 200AH Fraron LiFePO4 Lithiumaccu’s, Indel Kompressor koelkast, Caro Vision II, DVB-T, Zenec 620 met Waeco Dubbellenscamera, Model 2013
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Op welke plaats bevindt zich jullie navigatie?



Bericht door AadenAnke »

Op het midden van het daschboard een zelf gemaakte console waar een klem van de Action op zit geschroefd voor de TT. Daar zit verder het beeldscherm van de achteruitrijcamara op bevestigd en de radio met 2 speakers ingebouwd verder nog een paar extra 12volt en USB stopcontacten zijn gecreëerd. Lekker in het midden dan Anke meekijken en me vertellen wat Truus Truus zegt, zij heeft een te zacht stemmetje (voor mij) om over het geluid van de motor uit te komen :-B heb in mijn jonge jaren iets teveel hardrock op het maximum geluidsniveau geluisterd :bang: :bang: had ik het maar geweten dan had ik het .... ..... .....

Gr. Aad
Plaats reactie