Diefstal camper VW California

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door Bas vd laar »

Een Hightech auto stelen stelt niets voor.
Zo is de auto van een kennis onlangs gestolen.
Signaal van de sleutel wordt versterkt door die laptop/tablet die ze bij de deur houden.
Dit soort auto's kun je starten met een startknop en de sleutel in je zak, door het signaal te versterken "denkt" de auto dat je er in zit en dus kan hij gestart worden.
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door Andorus »

In Malaucene kwam bij de sani een Belg naar mij toe en zei wat ik nu meegemaakt heb geloof je niet.er stond een vreselijke mistral en hij reed op de tolweg bij Lyon hij kon door de vreselijke rukwinden niet verderrijden en besloot langs de tolweg te blijven slapen iets wat hij in normale omstandigheden nooit zou doen hij stond met 5 campers dicht bij elkaar en s,nachts werd hij wakker omdat hij het koud had ,zijn deur stond wijd open en geld en tassen waren gestolen ondanks dat hij 2 grote honden in de camper had net als zijn camperburen had hij een elektronisch deurslot met druktoetsen en bij allemaal waren ze binnengeweest en niemand had iets gemerkt er was natuurlijk met die storm ook veel lawaai maar er was ook niets kapot.hij was er nog beduusd van.zo wil ik ook nog camperaars waarschuwen hun camper niet een paar dagen voor ze weggaan voor de deur te zetten om in te pakken of een klusje te doen want hier loeren ze ook op ik heb het zelf meegemaakt dat ik na 2 dagen op weg gebeld werd dat het hele huis overhoop lag heb het van anderen gehoord en onze buurtjes die net 2 dagen naast ons stonden moesten ook halsoverkop naar huis waar alles van waarde in de voor de deur geparkeerde auto was geladen en alles weg .ik rijd liever een paar keer naar de stalling heen en weer zodat het niet zo opvalt dat je weg bent met de camper.
fred flair
Gebruikersavatar
Marlyn
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 08 okt 2017, 8:03
Locatie: Heinsberg(Duitsland)

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door Marlyn »

Hoop dat jullie bus snel en onbeschadigd terug gevonden wordt. Sterkte gewenst.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door Bob Diesel »

Andorus schreef:In Malaucene kwam bij de sani een Belg naar mij toe en zei wat ik nu meegemaakt heb geloof je niet.er stond een vreselijke mistral en hij reed op de tolweg bij Lyon hij kon door de vreselijke rukwinden niet verderrijden en besloot langs de tolweg te blijven slapen iets wat hij in normale omstandigheden nooit zou doen hij stond met 5 campers dicht bij elkaar en s,nachts werd hij wakker omdat hij het koud had ,zijn deur stond wijd open en geld en tassen waren gestolen ondanks dat hij 2 grote honden in de camper had net als zijn camperburen had hij een elektronisch deurslot met druktoetsen en bij allemaal waren ze binnengeweest en niemand had iets gemerkt er was natuurlijk met die storm ook veel lawaai maar er was ook niets kapot.hij was er nog beduusd van.zo wil ik ook nog camperaars waarschuwen hun camper niet een paar dagen voor ze weggaan voor de deur te zetten om in te pakken of een klusje te doen want hier loeren ze ook op ik heb het zelf meegemaakt dat ik na 2 dagen op weg gebeld werd dat het hele huis overhoop lag heb het van anderen gehoord en onze buurtjes die net 2 dagen naast ons stonden moesten ook halsoverkop naar huis waar alles van waarde in de voor de deur geparkeerde auto was geladen en alles weg .ik rijd liever een paar keer naar de stalling heen en weer zodat het niet zo opvalt dat je weg bent met de camper.
Ik heb geen stalling
Staat de camper voor deur
Bob thuis
Camper weg
Bob weg

Ik heb gehoord ,ik ook
Geen paniek zaaien ,heeft niemand niet aan
Ben je aan de beurt dan gebeurt het,,,, jammer genoeg

Voor TS
Hopelijk krijg je hem terug
Al is het van de verzekering
Ze moeten gewoon van andermans spullen af blijven
Maar ze moeten zo veel , sterkte ,
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door Karelkaywa »

Bob, . Helemaal met je eens. Ben je aan de beurt, hoop dan dat je een goede verzekering hebt. En paniek zaaien help je niemand mee. Ook bij ons staat de camper, als hij niet voor de zoveelste keer in de garage staat, voor de deur.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door Andorus »

Dit is geen paniek zaaien maar de realiteit en je kan mensen toch waarschuwen die pas een camper hebben of i.d.je hoeft hiervoor niet je kop in het zand steken ik ga ook gewoon elke keer zonder angst weg maar ben wel alert heeft niets met paniek te maken
fred flair
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door Johny_Boy »

Wat een naar bericht ... x:@ Verschrikkelijk om dit zelf mee te maken. Hoop dat er spoedig een positief bericht komt, in deze ..., dat jullie weer rust zal geven.

Sterkte toegewenst!
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door kampo »

Beste John-Marja

Als dit juist is vinden we het heel erg.

Maar mag ik hier toch opmerken dat je informatie erg summier is ???
Bovendien een eerste bericht van een nieuw forumlid. Bij diefstal van een voertuig gaat men dat in bijna alle gevallen vollediger omschrijven.
Op vragen en opmerkingen wordt geantwoord. Bovendien kan ik op internet verder niets terugvinden over deze zaak.

Vandaar dat ik een vermoeden heb dat dit fake nieuws betreft !

Als het bericht wel echt is dan moet je foto’s plaatsen. Chassisnummer vrijgeven, omschrijving van de feiten,
de plaats waar de diefstal gebeurde en de voorgeschiedenis van het voertuig, kunnen vermelden.
En ook alle andere bekende zaken die van belang zijn.
Grote vragen zijn er nu over de aanwezige alarm en beveiligingssystemen, dat lijkt me nogal wat, eigenlijk helemaal niet normaal…

Het enige wat ik kan terugvinden via het kenteken is dat jullie de 3de eigenaar zijn en dat sinds 20 juni 2017.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door Jan Pieter »

Vreemde reactie! auto staat als gestolen geregistreerd.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door kampo »

Ik hoop dat jij gelijk hebt.
Die registratie kwam ik in mijn Googel niet tegen.
Blijft in ieder geval bizar en weinig serieus zo een aankondiging zonder meer reactie.
Je wilt niet weten wat we hier allemaal meemaken, wat leidt tot enige argwaan...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
pschreur
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 18:22
Locatie: Apeldoorn

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door pschreur »

Kijk dan eens op de site van de RDW, hij is echt wel gestolen.. Hoop dat TS goed verzekerd is. Ik ben bang dat hij hem nooit weer terug ziet. Sterkte er in ieder geval mee.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

LMC Liberty 6400sa
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door BP 2 »

Toch jammer dat john-marja niet meer info geven al was het maar hun woonplaats want als deze bvb in het oosten ligt dan is de kans groter dat die camper in of via Duitsland is verdwenen naar eens Oostblokland. De kans om die camper in België of Frankrijk tegen te komen is dan al kleiner.
Waar was die camper gestationeerd om zo onopvallend te verdwijnen. Op sommige plaatsen is het eenvoudiger om aan zo een camper te prutsen zonder dat iemand het merkt en dan hebben de dieven meer tijd.

Als ik lees welke veiligheidsvoorzieningen waren ingebouwd dan denk ik bijna dat het beter is alles open te laten.

BP 2
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door Aloys »

Ik denk dat john-marja hun handen vol hebben aan deze zaak. Dat ze op álle mogelijke
manieren aandacht vragen om de auto terug te vinden.

Slechts één van die manieren is het Camperforum. Als john-marja waren ze hier niet actief,
ze hebben er speciaal een account voor aangemaakt. In hun eerste bericht melden ze de
diefstal.

Verwacht nou niet direct dat ze op ál die sociale media (er zijn nog veel meer forums, denk
ook aan VW etc.) ook uitgebreid gaan discussiëren. Mocht de auto worden teruggevonden,
dan is het al mooi als ze dat zouden melden. Moeten ze dus nog een keer ál die sociale
media bij langs... :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Diefstal camper VW California



Bericht door Bas vd laar »

Ik hoop dat jij gelijk hebt.
Die registratie kwam ik in mijn Googel niet tegen.
Dan moet je geen Google gebruiken, maar direct naar rdw.nl gaan.
Deze site is namelijk up to date, andere sites verversen hun gegevens eens in de zoveel tijd dan ook aan de hand van de rdw site.
Plaats reactie