Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door Kroppie »

designers kijken alleen maar naar mooi en commercieel goed in de markt liggend omdat de meeste consumenten enkel kijken naar en geimponeerd worden door die, door hun ontworpen bende, anders verkoopt het niet, de consument betaald dus bepaalt .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door Karelkaywa »

Beste Joske,

Jouw bericht is een bevestiging van wat ik voor ogen heb. Jij hebt nog een bankje gehouden maar dan wel zoals jij dat wil. Wij willen helemaal geen bankje maar meer opbergruimte. In onze huidige bus zit de watertank ook onder het bed en dat bevalt ons prima. Onder het bankje is opbergruimte die slecht bereikbaar is. De kussens moeten eraf, de tafel opzij geschoven en dan kan de klep open. Door het stalen gordelblok kun je er weinig anders mee. Weg ermee dus!
Ook wij willen naast het keukenblok een koelkast op ooghoogte en niets zoals nu op de vloer. Onder deze hoge koelkast kan dan nog een kastje gemaakt worden.
Helaas kunnen wij niet meer dan 6 meter kwijt op onze oprit voor het huis. Anders ging ik ook voor de de L4H2 bus. Onze e-bikes blijven dus achterop op een fietsenrek staan. Jammer maar het is niet anders. En we realiseren ons dat als je het goed wil hebben, dat er een prijskaartje aanhangt. Waarschijnlijk hoger dan dat van een fabriekscamper maar dan wel helemaal zoals wij het willen.

Ben wel heel nieuwsgierig naar de tekenning van je camper. Zou het op prijs stellen die in PDF formaat te ontvangen. Stuur per PB mijn e-mailadres.
Bij voorbaat dank voor de toezending en ook bedankt voor je reactie.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door kampertjes »

Nouja, ieder zn mening. Prima hoor maar ik herken maar heel weinig van al die nadelen die genoemd worden. Hiervoor hadden we altijd VW hefdak campertjes. Heb je daar wel eens een paar uur op de achterbank gezeten! Nee das beter! :bang: En als ik zie hoeveel variaties alleen Possl al bouwt dan is m.i. gemopper op de fabrikanten die oneindig veel winst willen maken niet helemaal op zn plaats. Maar gelukkig is er ook nog maatwerk te krijgen. Niet iedereen wil of kan in een confectie kostuum lopen.
Veel succes met (laten) bouwen en veel plezier alvast. Hoop dat je er nog heel lang plezier van mag hebben. :thumbup:
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door joske501 »

Beste,

De PDF tekeningen zijn je toegestuurd.
Eén zitplaats recht tegenover de draaizetels is volgens mij toch aangewezen daar het gezellig zitten is tegenover elkaar om een spelletje kaart te spelen of wat anders. Maar zorg dat je een voldoende ruime zithoek hebt want daar breng je veel tijd door, zeker in de winter.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door annoh »

Los van de zitkwaliteit van menig dinette is er nog iets anders.

Ik vind het fijn wat ruimte gevoel te hebben. Zo is de afstand tussen leuning slaapbank en leuning gedraaide voorstoel in mijn 'VW hefdak campertje' 2.70 m. Bij veel grotere buscampers is die afstand minder waardoor ik het gevoel heb wat opgepropt te zitten.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door Karelkaywa »

kampertjes schreef:Nouja, ieder zn mening. Prima hoor maar ik herken maar heel weinig van al die nadelen die genoemd worden. Hiervoor hadden we altijd VW hefdak campertjes. Heb je daar wel eens een paar uur op de achterbank gezeten! Nee das beter! :bang: En als ik zie hoeveel variaties alleen Possl al bouwt dan is m.i. gemopper op de fabrikanten die oneindig veel winst willen maken niet helemaal op zn plaats. Maar gelukkig is er ook nog maatwerk te krijgen. Niet iedereen wil of kan in een confectie kostuum lopen.
Veel succes met (laten) bouwen en veel plezier alvast. Hoop dat je er nog heel lang plezier van mag hebben. :thumbup:
Dank voor je reactie. Ons eerste campertje was een VW busje met een verhoogd dak. Ik weet dus wat het is.
Buiten dat dit busje veel minder comfort had vond ik het grootste nadeel dat je ieder avond de bank moest ombouwen tot bed. Daarna zat ik als nachtbraker opgevouwen op de rechter voorstoel en kon bijna nergens meer bij. In onze huidige camper is dat al vele malen beter. En ik ben het met je eens dat er veel te koop is. Je hoort mij dan ook niet mopperen op de fabrikanten. Snap best wel dat ze een standaard programma hanteren met bij vele de mogelijkheid tot allerlei opties. Heb veel dokumentatie opgevraagd van bekende buscamperfabrikanten. Maar helaas, kan niet vinden wat we nu voor ogen hebben. Dus geen confectie zoals jij dat noemt.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door AadenAnke »

Hallo Karel en anderen,
Ik heb ook in mijn hoofd een L4H2 of H3 om te bouwen. Ook ik dacht aan een geheel dichte achterwand en maar 2 goedgekeurde zit plaatsen plus 1 niet goed te keuren zitplaats in de buurt van de keuken. Wij zijn nog maar met zijn 2 en willen voor die enkele keer dat er meer zit/slaapplaatsen handig zou zijn geen ruimte inleveren of compromis maken in onze geheel op eigen eigenwijze wijze bedachte inrichting. Mag ik ook jouw tekeningen ontvangen? Voor mij duurt het nog wel een jaar of 2 sparen voordat ik een hele nieuwe bus kan bekostigen. Plannen en dromen is ook fijn. Net als jij wil ik een hele nieuwe en geen jong gebruikt. Niet vanwege dat ik met gebruik vaak pech heb gehad maar ik hoop er 20 tot 25 jaar mee te kunnen doen en dan is de afschrijving van nieuw wel weer te behappen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door fred101060 »

Dank voor de tekeningen.


Fred
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Toedeledoki

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door Toedeledoki »

Gewoon een camper kopen met 4 zitplaatsen en het bankje laten verwijderen door een goede camperbouwer. Bij voorkeur zo dat hij er ook weer in terug kan. Altijd handig bij verkoop.

Zo'n kastje als de Knaus heeft kun je volgens mij makkelijk na (laten) maken.

Probleem opgelost :wink:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door gjvonk »

Hoe zit dat dan met je goedkeuring? Als er op je kentekenbewijs 4 zitplaatsen staan (= gekeurd met gordel), dan kun je die 2 plaatsen toch niet zonder wijzigen van het kentekenbewijs laten verdwijnen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door martinb007 »

Zeker kun je die er zo uitslopen. Niemand die er wat van gaat zeggen. Ik had er drie op kenteken (bank en stoel voor) en heb nu twee stoelen voor. Dus de 3e is dan mijn langszit, laat ze dat maar eens bewijzen. Zowieso mag je je stoelen eruit halen. Is je eigen probleem waar je dan wilt gaan zitten. Bij een personenwagen kan ook de achterbank eruit en hoef je niet naar de keuring.
Toedeledoki

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door Toedeledoki »

Zitplaatsen verwijderen mag. Zitplaatsen zomaar toevoegen niet.

Die Knaus 2BE heeft een standaard indeling met op de plek van de 2 zitsbank een soort kast met een uittrekbaar noodzitje. Beetje meubelmaker of camperbouwer kan dit vast namaken. Vraag is alleen of er niet teveel techniek onder de bank zit die dan uiteraard weer een andere plaats moet hebben.

Camper laten bouwen is ook een optie. Zeker op basis van een jong gebruikte bus. Scheelt een hoop BPM.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?/Nu de bouw van een bus met 2 zitplaatsen



Bericht door Karelkaywa »

In een reactie op het topic 'inruilen' ( viewtopic.php?f=1&t=8463628&p=1719054#p1719054 ) schreef ik op 18-04-18 het volgende:

Overigens, maar dat is even offtopic, heb ik een beetje spijt van de verkoop. In december hebben we een nieuwe Ducato bus besteld voorzien van een automatische versnellingsbak en nog veel meer toeters en bellen. Levering zou in week 15 geschieden. Dan zou de bus naar een camperbouwer gaan die 8 weken nodig heeft om er een buscamper van te maken. De planning was om medio juni dan voor langere tijd te vertrekken. Maar helaas, Fiat heeft problemen met de toelevering van de automaten. Levertijd is nu week 24. Plus de 8 weken voor de camperbouwer en we zitten dan in de 2e helft van augustus. Nou ja, niet getreurd, we gaan eerst nog in mei naar Amerika waar we een camper (wegbrengcamper) hebben gehuurd.

Wat een optimist was ik toen nog. De bus is weliswaar geleverd maar veel later. Inmiddels zaten we al in de zomer en de camperreis in Amerika hadden we allang achter de rug. En dan moet de camperbouwer aan de slag. Maar ja, die heeft echt niet al die tijd op 'n bankje zitten wachten totdat ik de bus zou neerzetten. Nee, die had volop nieuwe opdrachten aangenomen en die moesten eerst uitgevoerd worden voordat wij weer aan de beurt waren. Nou ja, we hebben het al die tijd maar als een luxe probleem gezien en hebben ons op andere manieren goed vermaakt. Maar de eerlijkheid gebied dat die andere manieren aanzienlijk duurder uitpakken als weggaan met de camper. Maar op dit moment is de bouw in volle gang. Een paar foto’s zeggen meer als lappen tekst.

De nieuwe bus.

Afbeelding

Van binnen.

Afbeelding

Zo moet het worden.

Afbeelding

Er komen 2 ramen in het woongedeelte, 1 in de schuifdeur en 1 achter de bestuurdersstoel.

Afbeelding

3 Gaten in het dak, 1 voor het voorste dakluik, 1 voor een klein dakluik in het toilet/ douche en 1 boven het dwarsbed voor een MaxFan.

Afbeelding

De startaccu is vervangen door een Solid Power Smartone LiFePO4 accu van 240 Ah (Vergelijkbaar met 480 Ah loodaccu).
> start en huishoudaccu in één
> elektronische gereserveerde start capaciteit
> geavanceerd Battery Management Systeem met State of Charge indicatie
> kleuren aanraakscherm voor op het dashboard met weergave van de complete accu status

Afbeelding

De meubeltjes staan klaar.

Afbeelding

Afbeelding

En nu in de bus geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar weken en we kunnen eindelijk weer op pad!!!

De komende tijd zal ik wat meer informatie verstrekken over wat er nog meer in komt.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Waarom altijd 4 zitplaatsen in een buscamper?



Bericht door Janpinz »

Wordt mooi!!
Plaats reactie