ACSI-gidsen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: ACSI-gidsen



Bericht door de hoekies »

Tientallen meters kan , je bepaalt de coördinaten bij de ingang van de camperplaats of op het eerste vak of de middelste van de 5 plaatsen b.v .
Wat het beste is heeft ieder een eigen mening over.
dehoekies kunnen niet vergeleken worden met F&R ,ACSI,NKC of welke dan ook want die zijn professioneel bezig en dehoekies doen het als hobby naast een baan in 5 ploegen.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: ACSI-gidsen



Bericht door 't Busje »

Ik heb alleen maar geconstateerd dat er verschillen zijn tussen de verschillende POI-bestanden. Dat was je vraag toch?
Ik heb niets over de kwaliteit van de bestanden gezegd. Je ziet inderdaad dat het soms de ingang is, soms ergens midden op het terrein, soms de serviceplaats enz. Er staan ook foutjes in: een punt in zee, een punt midden in een gebouw, maar ook daarbij is er geen verschil te maken tussen de "amateurs" en de "professionals". Het ligt gewoon aan de persoon die de coördinaten heeft opgenomen en doorgegeven of aan fouten bij de omrekening van graden, minuten, seconden naar decimale graden.
Tussen de voorkant en de achterkant van de camper zit al een paar meter verschil, die je in de coördinaten terugziet.
Laatst gewijzigd door 't Busje op za 02 dec 2017, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: ACSI-gidsen



Bericht door de hoekies »

Die constatering had ik ook gedaan .
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Antje

Re: ACSI-gidsen



Bericht door Antje »

Johan v V schreef:Ik ben lid van de NKC en krijg daarom jaarlijks, ongevraagd, de ACSI-gidsen toegestuurd. Ze gaan rechtstreeks de papiercontainer in, want sinds ik de campercontact app heb doe ik niets meer met die papieren gidsen. Beetje jammer, maar helaas blijkt het in 2017 niet anders te kunnen. Zonde van het geld en van het papier!
Probeer ook eens door de bril van een ander te kijken, niet iedereen kan met internet overweg/of hebben geen abo om het te ontvangen! Je kunt ook de nkc benaderen door te zeggen dat je geen interesse hebt in de gidsen, of aanbieden aan anderen, het in de papiercontainer mikken is m.i 'zonde van het geld en papier'! :evil:

Wij krijgen ook jaarlijks deze boeken en vinden het fijn en makkelijk om te kijken hoe die plaats is, deur aan deur parkeren is niet ons feestje alleen als we in b.v in die stad/plaats willen zijn. Als het kan zijn we voor de avond valt daar weer weg, het gemak is dan het overzichtsplaatje voor andere plaatsen in de buurt!
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: ACSI-gidsen



Bericht door 't Busje »

Helemaal eens. Wij kunnen prima met het internet over weg, maar we vinden het gewoon leuk om ook in de boeken te kijken, omdat je daarin toch meer overzicht hebt. We lezen ook nog steeds een papieren krant, ook al kunnen we die ook digitaal lezen (wat we op reis dus wel doen).
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: ACSI-gidsen



Bericht door Aardy »

Helemaal eens met de vorige schrijvers :thumbup:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: ACSI-gidsen



Bericht door Marco Polo »

Intern hier zijn de meningen verdeeld.
Echtgenote doet het graag met de gidsen.
Ik ben veel sneller via internet ;-)
Gebruikersavatar
corroza
Berichten: 242
Lid geworden op: vr 17 feb 2012, 21:47
Locatie: Vianen

Re: ACSI-gidsen



Bericht door corroza »

Behalve als je telefoon leeg of kapot is .
Of je navigatie het niet meer doet.
Dan moet je de ANWB alarm centrale eens horen hoeveel telefoontjes die krijgen daar over.
Nee, voor mij altijd kaarten en boeken in de camper, plus dat ik het leuk vind om avonds voor de camper een nieuwe camping of camperplaats op te zoeken. :cheers:

Cor
Elke betere wereld begint, met jou en in jou. Niet morgen bij een ander, maar vandaag bij jezelf
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: ACSI-gidsen



Bericht door Kroppie »

kortom je blijft afhankelijk, of van een papiertje of van een batterijtje. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: ACSI-gidsen



Bericht door Marco Polo »

Nee, afhankelijk alleen van voldoende diesel in de tank :D :P
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: ACSI-gidsen



Bericht door Johan v V »

Antje schreef:
Johan v V schreef:Ik ben lid van de NKC en krijg daarom jaarlijks, ongevraagd, de ACSI-gidsen toegestuurd. Ze gaan rechtstreeks de papiercontainer in, want sinds ik de campercontact app heb doe ik niets meer met die papieren gidsen. Beetje jammer, maar helaas blijkt het in 2017 niet anders te kunnen. Zonde van het geld en van het papier!
Probeer ook eens door de bril van een ander te kijken, niet iedereen kan met internet overweg/of hebben geen abo om het te ontvangen! Je kunt ook de nkc benaderen door te zeggen dat je geen interesse hebt in de gidsen, of aanbieden aan anderen, het in de papiercontainer mikken is m.i 'zonde van het geld en papier'! :evil:
Juist omdat ik graag door de bril van een ander kijk (maar verwacht dat anderen ook bereid zijn door mijn bril te kijken!) én omdat ik weggooien zonde van het geld en papier vind, zou ik denken dat het logischer is dat de gidsen niet automatisch worden meegestuurd behalve wanneer aangegeven wordt dat men de gidsen wél wil hebben.
Enfin, ik heb van diverse kanten begrepen dat ik anderen blij kan maken met de gidsen. Eén van hen laat ik weten dat deze de gidsen bij mij kan ophalen.
Guus-Kitty
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 20:27
Locatie: ALMERE

Re: ACSI-gidsen



Bericht door Guus-Kitty »

NKC zou de gidsen onderdeel moeten laten zijn van een keuzepakket in relatie met de abonnementsprijs. Wel CC-card ontvangen en geen gidsen zou dan een reductie moeten opleveren... :idea:
Is ook milieu-vriendelijker... :thumbup:
ADRIA compact SL, automaat met 3l IVECO motor. Bouwjaar 2009.
Bedenk: Er is geen morgen. Morgen is vandaag!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: ACSI-gidsen



Bericht door Kroppie »

zo,n reductie zal wel niet gebeuren, ik verwacht niet dat de nkc veel voor zo,n gids betaald, maar wie weet gebeurt het nog.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: ACSI-gidsen



Bericht door AadenAnke »

Sterker nog ik dat dat zij (de NKC) betaald krijgen voor een vermelding in de gids. Verder zijn de kosten aan het per individu aanpassen van verzending de kosten hoger gaan uitvallen dan gewoon ieder lid er een setje toe te sturen! Dan moet je er ook niet aan denken van de klachten, ik heb ze niet ontvangen of ik heb ze ontvangen maar wil ze niet. Ik zelf vind de gidsen erg prettig om te kijken en te plannen. Als we ergens zijn en een plek zoeken is de app weer handig. Maar zeker ook het bestand van De Hoekkies, die hebben ook de gedoog plekken e.d. Zeker op doorreis en stads bezoek zijn die erg handig. Kortom lekker alles en dubbel op!

Gr. Aad
Plaats reactie