Vraag: nu camper kopen in Duitsland en later invoeren?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Vraag: nu camper kopen in Duitsland en later invoeren?



Bericht door willemzon »

Hallo beste mensen, graag advies over het onderstaande
als ik nu een camper koop in DLD, ik parkeer hem in de winterstalling en ik laat hem eind maart keuren bij de RDW, waar moet ik dan op letten.

Ik heb vaker een camper ingevoerd maar dan laat ik hem gelijk keuren bij de RDW, dus ik weet wel hoe dat allemaal in zijn werk gaat, maar in dit geval ga ik pas in april de camper gebruiken, scheelt dat volgens mij BPM.
De camper is dan wel uitgevoerd maar staat nog niet op mijn naam. Ik kan volgens mij wel de camper verzekeren op chassisnr.

vr groet
Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door Vertrokken4 »

Je moet nergens op letten.........gewoon zoals je anders ook doet, dat ie een tijdje tussendoor gestald wordt doet niet ter zake.

JP
isoplus
Berichten: 6375
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door isoplus »

Waar je op moet Letten is dat je niet een camper moet betalen waar je niet bewijsbaar eigenaar van wordt. Wat gebeurd er als de stalling failliet gaat met de camper die niet op je naam staat, zulke zaken zijn toch wel belangrijker dan een beetje bpm.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door LMC591A28JTD »

Zo doen alle bedrijven het ook. Mijn camper is in november 2014 gekocht in België van de eerste eigenaar en de camperhandelaar heeft pas in juni 2015 de camper op mijn naam gezet en toen de BPM betaald. Scheelde inderdaad een flink bedrag, zo vertelde hij mij.
In de stalling kun je hem wellicht ook verzekeren zonder kenteken. Even uitzoeken welke maatschappij dat wil doen.

Bij mij wilde Interpolis dat doen bij een cabriolet die ik in Duitsland gekocht had. Die heeft in 2014 alleen voor het cascogedeelte verzekerd in mijn garage gestaan zonder kenteken. Interpolis doet dat nu niet meer, dat bleek vorig jaar. Maar andere maatschappijen doen het misschien nog wel.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door willemzon »

Ja daar heb je gelihk in. Maar ik heb natuurlijk wel een schriftelijke koopovereenkomst.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door Vertrokken4 »

Als er geleverd wordt en betaald, en dat is hier het geval zo te zien, ben je gewoon eigenaar, de tenaamstelling doet er niet toe. Sterker nog, op ieder kenteken staat luid en duidelijk dat de tenaamgestelde niet als eigenaar geïdentificeerd kan worden.

JP
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door willemzon »

Oke.
Bedankt voor de duidelijke antwoorden

Vr gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door Kroppie »

iets met bodembeslag ,o.i.d., zou maar eens goed informeren,(ook bij de duitse instanties) zoveel rechten heb je niet bij een faillissement.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door Vertrokken4 »

Jos, dat zou het geval zijn als je hem bij het leverende bedrijf laat staan, dat lees ik nergens. Overigens bij een bodembeslag in Nederland ben je ook nog niet jarig, voor zover ik weet niet veel verschil met D.

JP
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door willemzon »

Klopt.
ik koop en betaal hem. Ik heb een koopovereenkomst op zak. Ik rij hem vervolgens naar de stalling met een uitvoerkenteken. Daar blijft hij staan tot volgend jaar maart.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door LMC591A28JTD »

Zou een mooie boel worden als een stallingseigenaar of parkeergarage failliet gaat en dat dan alle gestalde voertuigen in het faillissement vallen. Bij een garage die hier in mijn dorp failliet ging, kreeg ook iedereen zijn auto terug die daar langer stond vanwege reparatie.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door Vertrokken4 »

willem en diana schreef:Klopt.
ik koop en betaal hem. Ik heb een koopovereenkomst op zak. Ik rij hem vervolgens naar de stalling met een uitvoerkenteken. Daar blijft hij staan tot volgend jaar maart.
Gr willem
Dan is je risico gelijk aan wanneer je een tenaamgestelde auto daar stalt.

JP
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door Vertrokken4 »

LMC591A28JTD schreef:Zou een mooie boel worden als een stallingseigenaar of parkeergarage failliet gaat en dat dan alle gestalde voertuigen in het faillissement vallen. Bij een garage die hier in mijn dorp failliet ging, kreeg ook iedereen zijn auto terug die daar langer stond vanwege reparatie.
Een bodembeslag is iets heel anders dan een faillissement!!

JP
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door AadenAnke »

Bodem beslag, faillissement begin hier maar niet over het juridisch verschil en wat de gevolgen kunnen zijn. Er zijn nog steeds mensen die een flink jaar salaris over maken naar de garage en dan een week later pas hun nieuwe auto komen ophalen. Die dan net die dag op hun naam is gezet. Leg ze maar eens uit dat ze hun geld gewoon kwijt kunnen zijn en hun auto nooit krijgen. Geloven de meeste mensen niet.

Gr. Aad
Plaats reactie