Vraag: nu camper kopen in Duitsland en later invoeren?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door willemzon »

Ad het zal wel aan mij liggen maar dat volg ik allemaal niet wat je zegt :crazy:
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door hwendt »

EEEeeeeehhhh wat was de vraag ook weer......

Wij halen auto's uit Duitsland zetten die zonder kenteken gewoon in de showroom en pas als mensen het voertuig kopen gaan we kenteken aanvragen bij de RDW daarna BPM formulieren opsturen ( Die gooi je in de belasting bak bij de RDW) BPM betalen kenteken krijgen en naar de APK van je eigen garage.

Proefrijden gaat met groene platen. Makkelijker kunnen we het u niet maken.

Als je voertuig mee neemt uit Duitsland kun je gewoon bij meename betalen en op Nederlandse importkenteken kun je naar Nederland rijden. Wel even verzekeren op chassisnummer of op trailer mee nemen zonder iets. Maar kan ook met Duits exportkenteken. Vergeet de twee groene voertuig gegevens niet mee te nemen. Dat is 1 A4 en een kleiner 1/3 A4 mee te nemen. Meer heb je niet nodig.


Hugo
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Vraag: nu camper kopen in Duitsland en later invoeren?



Bericht door willemzon »

Hallo in aansluiting op mijn vraag. Zit er nog verschil in het invoeren van een integraal of semi integraal. De semu integraal heeft een neus van een ducato en de ibtegraal wordt volledig un de desbetreffende fabriek gemaakt. Of wordt bij invoer gewoon de merknaam van het onderstel aangehouden.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Vraag: nu camper kopen in Duitsland en later invoeren?



Bericht door Vertrokken4 »

Alle gegevens worden 1 op 1 overgenomen van het Duitse kenteken naar het Nederlandse. Voor de BPM berekening geldt het onderstel (Fiat Ford etc) als uitgangspunt.

JP
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Vraag: nu camper kopen in Duitsland en later invoeren?



Bericht door willemzon »

Hallo Hugo en JP.

Weer zo'n lekker kort en duidelijk antwoord.
Bedankt.

vr groeten Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: vraag over, nu een camper kopen in DLD en later invoeren



Bericht door AadenAnke »

willem en diana schreef:Ad het zal wel aan mij liggen maar dat volg ik allemaal niet wat je zegt :crazy:
Gr willem
Wel kleine poging bij beslaglegging mag er niets meer verwijderd of verkocht worden anders dan na toestemming van de curator! Jij koopt je nieuwe camper, auto of motorfiets. Betaal die netjes maar staat nog niet op jouw naam nu volgt beslag. Aan jouw de bewijslast om het te mogen mee nemen. Is de beslaglegging door de belasting of sociale verzekeringen is het nog erger. Zij halen er eerst uit tot hun schuldeis is afgelost daarna mag je aansluiten in de rij bij andere schuldeisers. Staat het op jouw naam en je kan dat overleggen is het meestal een paar dagen wachten op toestemming. De tijd dat je betaald hebt en het nog niet op jouw naam staat is heel lastig/gevaarlijk. Je zou de eerste niet zijn die naar zijn centen (eigendom) kan fluiten omdat het onderwerp niet op zijn naam geregistreerd staat.

Gr. Aad
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Vraag: nu camper kopen in Duitsland en later invoeren?



Bericht door Vertrokken4 »

Beste Aad,

Kijk nou eens op het deel van je kenteken waar je naam op staat, onderaan.

Tevens is er van eigendomsregistratie helemaal geen sprake, dat is alleen zo bij zgn registergoederen zoals woningen en schepen.

Op het kentekenbewijs wordt je aangemerkt als houder, hetgeen niet hetzelfde is als eigenaar. Eigendom wordt vastgesteld middels koop/verkoop overeenkomst, levering/in ontvangstname en betaling.

JP
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: Vraag: nu camper kopen in Duitsland en later invoeren?



Bericht door swagmanneke »

Hallo

reken het verschil in prijs goed na. ik zou op mijn huidige camper €1500 minder betalen MAAR. ik ben enkele malen naar de dealer moeten rijden is 2x een weekmoeten blijven.( geen kosten voor mij alles werd netjes in garantie geregeld) alleen natuurlijk het heen en terug rijden, dit wordt niet terug betaald en dan slinkt het prijsvoordeel natuurlijk snel. het ging hier wel over een nieuwe camper.

Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Vraag: nu camper kopen in Duitsland en later invoeren?



Bericht door hwendt »

Bovenstaande is een niets zeggend antwoord op een niet gestelde vraag.

Waar u het over heeft is niet een BPM aangelegenheid
Je heb hier te maken met een taxatie op het type ,chassis, jaartal, en motorinhoud diesel en of benzine Dat staat gewoon in een register en heeft O.A. te maken met de CO2 uitstoot van het voertuig.Daar komt gewoon een getal uit. Hoe meer CO2 hoe meer BPM.
Verder kun je bij onenigheid betreffende de waarde van het basis voertuig dus zonder camper opbouw van mening verschillen omdat het voertuig bv enige schade heeft.
Daar kun je een hertaxatie van laten plaatsvinden en als je dat door een beëdigde taxateur laat doen kun je een vermindering krijgen van de BPM

Niet moeilijker maken dan het is en als een verkopende partij daar fouten in maakt dan blijft het systeem kloppen alleen de verkoper niet.

Verder snap ik niet zo goed waarom je terug moet naar een dealer omdat de partij in deze is alleen de belastingdienst die de BPM bepaald. En dat is een Nederlandse aangelegenheid en niet van een dealer dus


Hugo
Plaats reactie