Schuifdeur buscamper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27451
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door Marco Polo »

Nu we in een nog beter geïsoleerde witte koelkast rondreizen is het geluid van buscampertjes nog minder een issue (wat het eigenlijk al niet eens was).
Maar als buscamperaars fluisterstil willen zijn, be my guest ;-)

Maar dit terzijde natuurlijk.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door gjvonk »

Zou dolgraag een elektrisch systeem willen zoals je dat soms ziet op MPV's of luxe Transporters, ik heb alleen nog niets gevonden voor een Sevel telg wat even betrouwbaar en ook betaalbaar naderhand in te bouwen is. Dus als iemand een product ontwikkelaar weet die een prototype hiervan in de praktijk wil laten testen, ben ik de eerste die zich meldt...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door gjvonk »

Aanvullend: een zekere dealer in Midden-Nederland biedt wel iets aan, maar volgens mij is het en heel duur en als ik mij niet vergis gaat dan je deur nog maar half open...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door Karelkaywa »

De Pösl buscampers hebben volgens mij standaard (of tegen meerprijs) een elektrische deursluiter. Heb ook ooit een prijs opgevraagd bij Buscamper.nl en me rot geschrokken. En inderdaad, de schuifdeur kan niet meer helemaal open. Daar gaat je schuifpui Afbeelding. Heb al sinds jaren een handgreep waarmee ik de deur stilletjes in het slot trek. Afbeelding
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door gjvonk »

Iets stiller kan, feit blijft dat de deur gewoon loeizwaar is. Geluidloos of met een echte zachte klik helemaal sluiten lukt mij echt niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door kampertjes »

We staan bij voorkeur op plaatsen waar maar heeeeeel weinig mensen last van onze deur kunnen hebben :shh:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door gjvonk »

Wij ook, maar desondanks houd ik mij nog steeds aanbevolen voor een betaalbare fluisterstille elektrische schuifdeur aandrijving....gat in de in de markt lijkt mij, maar ik ben totaal niet technisch helaas

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22838
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door PaulBng »

Ik heb daar ooit een studie van gemaakt.
Je kunt de deur zachtjes dichttrekken. Hij valt dan, zeg maar, half in het slot. Als je dan het knopje van het slot naar beneden drukt, zit hij wel op slot, kan niet meer open. Maar hij is niet helemaal gesloten. In veel gevallen voldoet dit. Geeft ook wat lucht. En het kan binnenregenen.

Ik heb geprobeerd om de achterkant van de deur dan met een hefboom dicht te trekken, maar dat werkt niet.

Wanneer je de deur met een gangetje sluit en met je hand de achterkant tegelijk dichtdrukt, krijg je hem zonder al te veel kabaal wel dicht. Maar dat werkt niet wanneer je binnen bent.

Volgens mij is het laatste sluitmoment een soort van tuimelpal die ver genoeg om moet tuimelen om hem op slot te krijgen.
Dat gebeurt normaal doordat de deur op het laatste moment naar binnen valt.
Het lijkt mij derhalve dat je de deur ook dicht zou moeten kunnen krijgen indien je die tuimelpal van binnen uit de deur zou kunnen verdraaien.
Ik ben er nooit toe gekomen om dat uit te proberen. De bekleding van de deur moet er dan af. Soit. Maar het keukenblok moet er dan ook uit, en daar had ik even geen zin in.

Ik weet dus ook niet of die pal een as naar binnen de deur heeft.
Dit oplossen zou idd een gat in de markt zijn...

Dat bandje aan de schuifdeur werkte bij mijn vorige camper wel aardig. Deur langzaam dichtrollen tot je bij het bandje kunt, en dan met een klein rukje dichttrekken. Maakt niet meer herrie dan een "normale" camperdeur of voorportier.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door gjvonk »

Als de deur niet helemaal dicht is, werkt bij mij helaas de elektrische deurvergrendeling niet en krijg ik de schuifdeur niet op slot.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22838
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door PaulBng »

Ah. Die bus was uit 2000 en had dat niet.....
Ik gok dat ik in de nieuwe bus voorlopig niet de keuken uit ga slopen, als je het niet erg vindt....
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door WoutvanAken »

Tribus in Utrecht bouwt elektrische bediening op schuifdeuren van Ducato's.
Ze kunnen volledig open d.m.v. een tandriem.
Best betrouwbaar denk ik, wordt ingezet in taxibussen.
Ik weet alleen niet of het achteraf in een camper in te bouwen is omdat men misschien niet overal bij kan.
Wout.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22838
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door PaulBng »

Het probleem zit hem niet in het schuiven van de deur maar het op slot krijgen.
Kosten?
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door gjvonk »

WoutvanAken schreef:Tribus in Utrecht bouwt elektrische bediening op schuifdeuren van Ducato's.
Ze kunnen volledig open d.m.v. een tandriem.
Best betrouwbaar denk ik, wordt ingezet in taxibussen.
Ik weet alleen niet of het achteraf in een camper in te bouwen is omdat men misschien niet overal bij kan.
Wout.
Dat is interessant

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Guus-Kitty
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 20:27
Locatie: ALMERE

Re: Schuifdeur buscamper



Bericht door Guus-Kitty »

Heb aantal jaren bus gehad met schuifdeur. Nog nooit commentaar gehad van andere camperaars en dat maakte best geluid hoor. Nu een halfintegraal camper, maar als ik daarvan de deur echt goed dicht doe, maakt dat ook een flink geluid hoor.
ADRIA compact SL, automaat met 3l IVECO motor. Bouwjaar 2009.
Bedenk: Er is geen morgen. Morgen is vandaag!
Plaats reactie