Kampa Air voortent voor campers: ervaringen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Kampa Air voortent voor campers: ervaringen?



Bericht door Aardy »

Zijn er forumleden die ervaring hebben met de Kampa Air 'opblaasbare' voortenten?

Van caravanners lees ik dat ze zeer tevreden zijn over het opzetgemak en de stevigheid.

De prijzen zijn momenteel redelijk aantrekkelijk, in vergelijk met het voorjaar.
Wij overwegen er eentje aan te schaffen en zijn vooral benieuwd of het bevestigen aan de luifel en het indraaien daarvan zo gemakkelijk gaat als op de introductie filmpjes te zien is.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Kampa Air voor campers. Ervaringen?



Bericht door 't Busje »

Off topic: Bij het filmpje over het opzetten moest ik aan Ed en Wilem Bever denken. "Als de manometer goed staat, weet ik dat mijn tentje goed gaat".
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Kampa Air voor campers. Ervaringen?



Bericht door jurgenc »

Hebben er sinds dit jaar eentje. Nog maar 1 x gebruikt in oostenrijk tijdens de skivakantie. Luifel beetje uitdraaien, met twee de pees van de tent door de rail halen, luifel dicht draaien en pompen. Niet teveel, want ze is zo opgepompt.
Het meeste werk was de pikketen in de harde grond krijgen en de tent tegen de camper laten aansluiten. Hebben daarom nu een rail onder de luifel tegen de camper zelf. Valt dat nadeel wet, maar heb dan wel een krukje nodig om de pees door de rail te trekken.

Ben er best tevreden over. Familie gebruikt de caravan versie als ze in de zomer op de camping staan in het zuiden (met de caravan).
Zou ze op dit ogenblik opnieuw kopen.
1 nadeel, maar dat is de camper en niet de tent. De koelkastroosters komen in de tent uit. Kunnen dan enkel de koelkast op stroom gebruiken en niet op gas.
H20
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Kampa Air voortent voor campers: ervaringen?



Bericht door Aardy »

Dank voor het uitvoerige antwoord :thumbup:
Koelkastroosters heb ik niet aan gedacht.
Wij gebruiken de KK altijd op stroom, in de winter een plus, in de zomer minder, omdat de tent dan toch iets verwarmd wordt.

Blijft de vertikale aansluiting aan de camperwand.
Een peesrail onder de luifel kan het niet worden, omdat de deur dan amper open kan.
Ik had gehoopt dat Kampa daar een goede, gemakkelijke oplossing voor zou hebben.
avaart
Berichten: 1
Lid geworden op: do 06 mar 2014, 17:32

Re: Kampa Air voortent voor campers: ervaringen?



Bericht door avaart »

Wij hebben onlangs een Kampa Air voortent gekocht, maar bij de eerste keer gebruiken bleek dat onze luifel eigenlijk 10cm te laag zit, waardoor er water op de voortent blijft liggen bij een regenbui (loopt onvoldoende af omdat de pees te laag zit). Heeft iemand dit probleem ook en heeft iemand hier een oplossing voor?
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Kampa Air voortent voor campers: ervaringen?



Bericht door bently »

Je zou de camper op blokken kunnen rijden zodat ie wat hoger staat. Wij hebben de Kampa rally air 330 en hebben die met overwinteren in Spanje ook op blokken van 6 cm hoog staan. ( gewoon balken met een afgeschuinde voorkant ).
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Kampa Air voortent voor campers: ervaringen?



Bericht door jurgenc »

Normaal gezien heb je maten in functie van de hoogte van de pees.
Als het je niet stoort, een rail op de juiste hoogte boven de luifel. Of proberen een dail met de dealer te maken dat je de tent inruilt voor een lagere maat.
Laatst gewijzigd door jurgenc op vr 10 jun 2022, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
H20
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Kampa Air voortent voor campers: ervaringen?



Bericht door jurgenc »

Aardy schreef:
za 11 nov 2017, 11:44
Blijft de vertikale aansluiting aan de camperwand.
Als je de tent in de pees van de luifel schuift, dan is er een flap die die ruimte opvult. Je heb zowel zuignappen erbij om die flap te bevestigen aan de wand van de camper en je kan ook een soort van rechtopstaande spanstang (zit bij de tent) plaatsen.
H20
Plaats reactie