mijn burstner a570 alkoof op peugeot j5 2,5 td doet 118kmh max.
hoe lang ie er over doet?, kun je niet met een stopwatch meten maar wel met een kalender.
jos
Snelheid alkoof vs integraal?
Re: Snelheid alkoof vs integraal?
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Snelheid alkoof vs integraal?
Klopt George,mijn Alkoof liep 160 km .per uur,en om niet in de verleiding te komen heb ik Deze maar af laten stellen,bij Mercedes op 130 km,zeker zo veilig,maar ook voor het verbruik,tegenwoordig maakt een alkoof weinig verschil meer met anderen,alleen veel meer plek,en ideaal Voor meerdere personengeorge euromobil schreef:Is geen probleem met de onze FIAT 2,5td met Eura Mobil opbouw zeer makkelijk naar 130 en iets meer maar dat rijden wij niet als wij de deur achter ons dicht doen hebben wij vakantie dus geen haast
Mvg George
Hans
Re: Snelheid alkoof vs integraal?
130km. haalt de desbetreffende camper ook maar het fijnste loopt ie gewoon bij 110km. (iets meer dan 100km. op de TT). Ik denk dat ie dan mooi op z'n max. koppel zit.
Verder is het ook van belang om bij stijging tijdig terug te schakelen zodat er nog voldoende toeren zijn om turbodruk te leveren (tip voor Jos ). Als extra service nog 2 stuks automatische heupgordels geplaats (ja in de rijrichting en aan het originele stalen frame wat aanwezig is) en 2 drukschakelaars vervangen van de 12V halogeenlampjes (en 2 van deze schakelaars op voorraad gelegd voor de nieuwe eigenaar). Verder nog even kijken of we dit weekend de douchekraan weer lekvrij aan de gang krijgen en dan gaat ie weer terug naar het oude vertrouwde droge stallingsplekje in afwachting van de trip richting Den Haag.
Verder is het ook van belang om bij stijging tijdig terug te schakelen zodat er nog voldoende toeren zijn om turbodruk te leveren (tip voor Jos ). Als extra service nog 2 stuks automatische heupgordels geplaats (ja in de rijrichting en aan het originele stalen frame wat aanwezig is) en 2 drukschakelaars vervangen van de 12V halogeenlampjes (en 2 van deze schakelaars op voorraad gelegd voor de nieuwe eigenaar). Verder nog even kijken of we dit weekend de douchekraan weer lekvrij aan de gang krijgen en dan gaat ie weer terug naar het oude vertrouwde droge stallingsplekje in afwachting van de trip richting Den Haag.