Snelheid alkoof vs integraal?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Snelheid alkoof vs integraal?



Bericht door Kroppie »

mijn burstner a570 alkoof op peugeot j5 2,5 td doet 118kmh max.

hoe lang ie er over doet?, kun je niet met een stopwatch meten maar wel met een kalender. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13435
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Snelheid alkoof vs integraal?



Bericht door hathi »

george euromobil schreef:
image.jpeg
Is geen probleem met de onze FIAT 2,5td met Eura Mobil opbouw zeer makkelijk naar 130 en iets meer maar dat rijden wij niet als wij de deur achter ons dicht doen hebben wij vakantie dus geen haast

Mvg George
Klopt George,mijn Alkoof liep 160 km .per uur,en om niet in de verleiding te komen heb ik Deze maar af laten stellen,bij Mercedes op 130 km,zeker zo veilig,maar ook voor het verbruik,tegenwoordig maakt een alkoof weinig verschil meer met anderen,alleen veel meer plek,en ideaal Voor meerdere personen
Hans
Gabriel
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 23 mar 2014, 17:02

Re: Snelheid alkoof vs integraal?



Bericht door Gabriel »

130km. haalt de desbetreffende camper ook maar het fijnste loopt ie gewoon bij 110km. (iets meer dan 100km. op de TT). Ik denk dat ie dan mooi op z'n max. koppel zit.
Verder is het ook van belang om bij stijging tijdig terug te schakelen zodat er nog voldoende toeren zijn om turbodruk te leveren (tip voor Jos ;-) ). Als extra service nog 2 stuks automatische heupgordels geplaats (ja in de rijrichting en aan het originele stalen frame wat aanwezig is) en 2 drukschakelaars vervangen van de 12V halogeenlampjes (en 2 van deze schakelaars op voorraad gelegd voor de nieuwe eigenaar). Verder nog even kijken of we dit weekend de douchekraan weer lekvrij aan de gang krijgen en dan gaat ie weer terug naar het oude vertrouwde droge stallingsplekje in afwachting van de trip richting Den Haag.
Plaats reactie