Volgende camper een automaat?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Volgende camper een automaat?



Bericht door Dafluc »

Vandaag in de kranten: de automaat gaat het winnen van de handgeschakelde bak.

AD: Vol gas voor de automaat

Afbeelding

Is jouw volgende camper ook een automaat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2435
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door pepon »

Mijn volgende camper wordt wéér een (semi) automaat.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door DigiBoy »

Dan hoop ik vooral dat de robotautomaten worden verdrongen, zodat de echte volwaardige automaten zoals bv de DSG in de plaats mogen komen.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door bertt »

Heb heel wat auto's gereden in mijn leven, mijn Ducato is mijn eerste automaat. Vroeger vond ik het iets voor ouwe lullen, nu ben ik dat wel zelf inmiddels :D , maar ik zou nooit meer anders willen, wat heerlijk.
Hij staat bij mij praktisch altijd in automaat en als ik het zelf nodig vind dat ie op of afschakelt, even een drukkertje tegen de handle en even verderop neemt ie het weer over. Helemaal geweldig.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
isoplus
Berichten: 6392
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door isoplus »

Jawel, er zal geen volgende meer komen of ik moet 100 worden.
Maar als..., dan werd het een Ducato met een robotbak. In onze 500 zit ook zo'n ding, even wennen en dan gaat het perfect, vooral niet voorzichtig mee omgaan!
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door Going »

Ja, automaat is gewoon geworden. Na de camper automaat heb ik ook mijn personen wagen vervangen met een automaat. Moest ik laatst na 2 maanden geen handbak gereden te hebben in een handgeschakeld leenauto. Wat een geklooi werd dat. Bij een stoplicht optrekken, help, slaat het kreng af. Ja natuurlijk, je MOET terugschakelen.
NOOIT MEER EEN HANDBAK.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11130
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door Zwerfsteen »

Onze huidige ( in april j.l. was dat onze volgende) camper, is inderdaad een automaat.
Groet,
Leny en Pieter
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door Tec »

Zowel de camper als de personenauto al jaren een automaat en ik zou niet zonder willen.
Alleen mijn fiets en motorfiets moeten nog hand/voetmatig geschakeld worden.

Eigenlijk een raar idee van veel mensen. Alles moet automatisch van ramen, airco, regensensor, vergrendeling tot parkeren enz. maar wel handmatig in de versnellingsbak blijven roeren!
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2435
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door pepon »

DigiBoy schreef:Dan hoop ik vooral dat de robotautomaten worden verdrongen, zodat de echte volwaardige automaten zoals bv de DSG in de plaats mogen komen.
Een gewone schakelbak met een héél slim kaboutertje erop, die voor mij denkt en schakelt op het juiste moment.
En als ik het wil doet hij ook even niets.

Heerlijk.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door martinb007 »

Nou, met de bouwjaren die ik mij kan veroorloven komt mijn eerste camper automaat over een jaartje of twintig. Lol


Mvg,
MartinB007
Camper_01

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door Camper_01 »

Heb zeker de laatste 25 jaar met diverse automaten gereden en wil niet anders meer. Heb zelf een buscamper Fiat automaat zelf mijn vrouw rijd er mee naar tevredenheid. Ben nu in de USA en zie hier alleen maar automaten, maar dit is al zolang ik me kan herinneren. Zelfs hier Mercedes buscampers gezien en zeer mooi maar veeeeeeel duurder dan in Nederland. Kom hier op terug als ik weer thuis ben.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door juanv »

Ik ben ondertussen een twintigtal jaar gewoon van met automaat personen wagens rond te toeren, dus werd de laatste camper ook een automaat.

Dit is echter geen echte automaat maar een gerobotiseerd geval, waar ik toch een stuk minder enthousiast over ben dan over een echte automaat.

Als het wat omhoog gaat kan dat spul 3 X per honderd meter op en af schakelen, dus dan maar op de handmatige stand gaan rijden, ook om te parkeren enz. vind ik het in feite een vervelend onhandig spul.

Met een normale automaat laat je de rem los en komt er stilletjes beweging in, bij deze moet je echt gas geven, en dan pakt ie makkelijk een sprong, niet handig om op level blokken te rijden, daarvoor was de handgeschakelde versie véél makkelijker.

Het is natuurlijk wel leuk dat je onderweg niet hoeft te ontkoppelen, en gewoon een tikje tegen de hendel om een versnelling hoger of lager te gaan, maar zoals dikwijls heeft ook hier elk voordeel zijn nadeel.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 1:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Volgende camper een automaat?



Bericht door WdePundert »

Mijn personenauto heeft een automaat (DSG-bak) en mijn camper een schakelbak. Het verbaast me steeds dat de gewenning bij het wisselen van voertuig heel snel gaat; overstappen naar de camper gaat probleemloos, naar de personenauto moet ik altijd heel even wennen.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Plaats reactie