Dames van 154 cm hier versus sturen
Dames van 154 cm hier versus sturen
Mijn onderwerp regel zegt eigenlijk al genoeg. Wij zijn op dit moment nog in het bezit van een Hymer B534 maar ook op zoek naar een ander model. Onze Hymer, Lady, is verkocht en binnenkort nemen we afscheid van haar. Ik kan met geen mogelijkheid de pedalen op een acceptabele manier bereiken (rijden met kussens vind ik niet fijn). Andere Hymers getest maar helaas die zijn niet gebouwd voor meisjes met een lengte van 154 cm. De wens is nu om een compacte camper met een Frans bed aan te schaffen. Hierbij laten we zeer waarschijnlijk onze liefde voor de Hymers los want hoe je het wendt op keert, ik kom niet bij de pedalen. Vandaar nu mijn vraag om tips. Wie o wie weet een model dat en compact is, een Frans bed heeft maar ook 4 slaapplaatsen. Hoor het heel graag, heb al zoveel modellen gescreend, zie door de campers het bos niet meer.
Een sterrenhemel is zoveel mooier dan het plafond van een hotel of appartement. Helemaal als je deze kunt zien door het dakluik van je camper!
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
Je kunt gewoon weer een Hymer aanschaffen toch, bij geen van de Ducato''s zal je bij de pedalen kunnen. Dus bij geen enkele Camper! De oplossing is natuurlijk zoals altijd erg simpel, je gaat naar een ombouwfirma die auto''s om bouwt voor mensen met beperkingen. Jij bent iets kleiner en dat hoeft je dus niet te beperken in camper keuze, dus geen beperkingen! Die mannen bouwen de pedalen zo om dat jij er mee kan rijden en anderen ook.
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
Als er niets onder die voorstoel in de console is geplaatst (accu of kluisje) zou je kunnen laten inkorten en dan weer het draaiplateau er op laten zetten. Dan krijg je zoiets
Met dank aan linfiel in een ander topic
Met dank aan linfiel in een ander topic
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
https://www.campersalon.nl/image/big/13 ... f-2006.jpg
Zoiets zit je 4centimeter lager.
https://www.anders-auto.nl/producten/pe ... passingen/
Cor
Zoiets zit je 4centimeter lager.
https://www.anders-auto.nl/producten/pe ... passingen/
Cor
Elke betere wereld begint, met jou en in jou. Niet morgen bij een ander, maar vandaag bij jezelf
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
Denk ook dat een aanpassing een stuk goedkoper was geweest dan een andere camper. Basis van de meeste campers is zoals al geschreven de Ducato. Dus of de stoel veranderen zodat hij lager kan, of de pedalen laten aanpassen zodat die omhoog kunnen komen (en weer omlaag).
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
Dank allen voor de tips, illusie armer qua ander campertype versus Ducato.
Het feit dat wij de B534 hebben verkocht is gebaseerd op het willen van een vast bed en niet meer afhankelijk zijn van een hefbed (staat dus los van ‘de pedalen’).
Focus ligt nu op de B574, in ieder geval is mijn wens een Frans bed. Niet meer klimmen/klauteren. En dan eens gaan bekijken hoe zo’n aanpassing qua bereik van de pedalen past op een draaistoel.
Dank voor het meedenken.
Het feit dat wij de B534 hebben verkocht is gebaseerd op het willen van een vast bed en niet meer afhankelijk zijn van een hefbed (staat dus los van ‘de pedalen’).
Focus ligt nu op de B574, in ieder geval is mijn wens een Frans bed. Niet meer klimmen/klauteren. En dan eens gaan bekijken hoe zo’n aanpassing qua bereik van de pedalen past op een draaistoel.
Dank voor het meedenken.
Een sterrenhemel is zoveel mooier dan het plafond van een hotel of appartement. Helemaal als je deze kunt zien door het dakluik van je camper!
- hurktoilet
- Berichten: 8268
- Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
- Contacteer:
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
Ik weet niet precies wat er onder Frans bed verstaan wordt, maar ik weet wel dat mijn vrouw nog ietsje kleiner is dan 1,54. Wij hebben onze Pössl (op ducato-basis) er op uitgezocht dat zij er ook in kan rijden. Meestal rijd ik omdat ik nu eenmaal een vreselijke meerijder ben, maar we vonden allebei dat zij er als het nodig is ook mee uit de voeten moet kunnen. En dat kan ze!
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Twitter: @Camper_toerist
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15366
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
Voor de aanpassingen van de pedalen heeft Isoplus het bij het rechte eind.
Ga daarvoor naar een goed bedrijf. Deze kan die aanpassingen maken en ook nog zo dat ze later ook mee te nemen zijn naar eventueel een andere auto. Soms met wat extra kosten welliswaar.
Google even op Bever autoaanpassingen. Dat is een gerenommeerd bedrijf. Ik heb vroeger veel zaken met ze gedaan omdat ik een inbouwer/constructeur ben geweest voor de auto's van het GAK in Apeldoorn. Dat was in de tijd dat je de Dafjes nog ter beschikking kreeg van/via de Staat.
Ga daarvoor naar een goed bedrijf. Deze kan die aanpassingen maken en ook nog zo dat ze later ook mee te nemen zijn naar eventueel een andere auto. Soms met wat extra kosten welliswaar.
Google even op Bever autoaanpassingen. Dat is een gerenommeerd bedrijf. Ik heb vroeger veel zaken met ze gedaan omdat ik een inbouwer/constructeur ben geweest voor de auto's van het GAK in Apeldoorn. Dat was in de tijd dat je de Dafjes nog ter beschikking kreeg van/via de Staat.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
Als ik dit zo lees bestaan er geen andere mogelijkheden dan een Ducato? Nou, er zijn nog een handvol andere merken die als basis voor campers worden gebruikt als je dat nog niet wist.isoplus schreef:Je kunt gewoon weer een Hymer aanschaffen toch, bij geen van de Ducato''s zal je bij de pedalen kunnen. Dus bij geen enkele Camper!
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
De zitpositie is belangrijk voor je eigen veiligheid. Je zicht moet voldoende boven het stuur uitkomen.
Met een lengte van 154cm heb je een probleem in vele auto’s/campers en daar moet je liever niet zo mee gaan rijden.
De meeste voertuigen worden gebouwd voor personen van 160 tot 190cm.
Als je echt ook naar zaken zoals zithoogte en houding gaat kijken zijn de westerse auto’s maar ideaal voor personen van +/- 170 tot maximaal 185 cm.
Je ziet regelmatig chauffeurs die slecht zitten zonder het te beseffen, ze zijn het gewend geraakt maar goed is het niet.
De pedalen ophogen is hier de betere oplossing. Denk ook aan aangepast schoeisel.
Om het afglijden van de verhoogde pedalen te vermijden moet je voet onderaan op het tapijt steunen.
Ook daar moet iets aan gebeuren.
Met een lengte van 154cm heb je een probleem in vele auto’s/campers en daar moet je liever niet zo mee gaan rijden.
De meeste voertuigen worden gebouwd voor personen van 160 tot 190cm.
Als je echt ook naar zaken zoals zithoogte en houding gaat kijken zijn de westerse auto’s maar ideaal voor personen van +/- 170 tot maximaal 185 cm.
Je ziet regelmatig chauffeurs die slecht zitten zonder het te beseffen, ze zijn het gewend geraakt maar goed is het niet.
De pedalen ophogen is hier de betere oplossing. Denk ook aan aangepast schoeisel.
Om het afglijden van de verhoogde pedalen te vermijden moet je voet onderaan op het tapijt steunen.
Ook daar moet iets aan gebeuren.
Groeten Kampo
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
Als beroeps (touringcar) chauffeur weet ik donders goed wat een goede zithouding is, ander houd je het geen 4,5 uur vol aan één stuk. In sommige auto's (en ook touringcars) kan de stoel niet ver genoeg achteruit om (in mijn geval met een lengte van 1.94 m en lange benen) een goede zit te realiseren dus dan is het schipperen. in verreweg de meeste wagens kan ik echter prima zitten dus dat 1.85 is oud nieuws, dat was vroeger zo in met name Japanse auto's. Mensen van 2 meter kunnen vrijwel altijd normaal plaats vinden en functioneren. Is ook logisch want mensen worden steeds langer en het zou erg dom zijn als fabrikanten daar niet in mee zouden gaan.
Dat juist door die trend geen rekening met extra kleine mensen wordt gehouden is een gegeven maar kan door de juiste aanpassingen worden gecorrigeerd. Dat daardoor in dat voertuig langere mensen niet meer kunnen rijden is ook een gegeven, juist doordat er, zoals jij al aangeeft, ook aan de vloer aanpassingen moeten worden gedaan.
Het beste wat de TS in mijn ogen kan doen is de camper van haar dromen uitzoeken en tegelijk contact opnemen met een bedrijf wat de aanpassingen kan verrichten. Zijn die aanpassingen makkelijk te verwijderen kunnen uiteraard ook anderen met die camper rijden.
Dat juist door die trend geen rekening met extra kleine mensen wordt gehouden is een gegeven maar kan door de juiste aanpassingen worden gecorrigeerd. Dat daardoor in dat voertuig langere mensen niet meer kunnen rijden is ook een gegeven, juist doordat er, zoals jij al aangeeft, ook aan de vloer aanpassingen moeten worden gedaan.
Het beste wat de TS in mijn ogen kan doen is de camper van haar dromen uitzoeken en tegelijk contact opnemen met een bedrijf wat de aanpassingen kan verrichten. Zijn die aanpassingen makkelijk te verwijderen kunnen uiteraard ook anderen met die camper rijden.
- Ruttentuttels
- Berichten: 3891
- Lid geworden op: za 30 aug 2008, 21:01
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
Ik ben 1.57m dus ook klein...
Hiervoor hebben wij een ducato bus gehad en daar kon ik gewoon in rijden. Nu ik mijn C1 heb hebben wij weer een ducato maar een automaat en moet zeggen dat scheelt een jas, niet meer die koppeling in te hoeven trappen (zeker in files!).
Hiervoor hebben wij een ducato bus gehad en daar kon ik gewoon in rijden. Nu ik mijn C1 heb hebben wij weer een ducato maar een automaat en moet zeggen dat scheelt een jas, niet meer die koppeling in te hoeven trappen (zeker in files!).
Groetjes van de Ruttentuttels
Re: Dames van 154 cm hier versus sturen
Let op, er is een verschil tussen een Ducatobusje en een camper met als basis een Ducato.
In de camper worden de stoelen geplaatst op een verhoogd draagsysteem waardoor je met je ogen op de hoogte zit van de bovenkant van de standaard ruit, een ongemakkelijke positie voor kleinere chauffeurs en daar gaat het hier even over. Het draaisysteem van de stoel verwijderen is geen oplossing, omdat de stoel dan onbruikbaar wordt als onderdeel van een zithoek. Bovendien zitten dan chauffeurs met langere benen wat ongemakkelijk. Dus pedalen wijzigen en een automaat kopen nu je toch een keuze gaat krijgen. Een geroutineerde Ducato rijder kan met die robotbak prima uit de voeten en het scheelt jou koppelen wat eigenlijk de zwaarste klus is bij een Ducato.
Natuurlijk zijn er Ford en Renault of zelfs Mercedes, maar ook die hebben dezelfde problemen voor korte beentjes.
Succes!
In de camper worden de stoelen geplaatst op een verhoogd draagsysteem waardoor je met je ogen op de hoogte zit van de bovenkant van de standaard ruit, een ongemakkelijke positie voor kleinere chauffeurs en daar gaat het hier even over. Het draaisysteem van de stoel verwijderen is geen oplossing, omdat de stoel dan onbruikbaar wordt als onderdeel van een zithoek. Bovendien zitten dan chauffeurs met langere benen wat ongemakkelijk. Dus pedalen wijzigen en een automaat kopen nu je toch een keuze gaat krijgen. Een geroutineerde Ducato rijder kan met die robotbak prima uit de voeten en het scheelt jou koppelen wat eigenlijk de zwaarste klus is bij een Ducato.
Natuurlijk zijn er Ford en Renault of zelfs Mercedes, maar ook die hebben dezelfde problemen voor korte beentjes.
Succes!